Gå til innhold

Takknemlige innvandrere...?

Anbefalte innlegg

petter smart
Skrevet

http://www.nettavisen.no/nyheter/article3347696.ece

http://www.aftenbladet.no/nyheter/lokalt/stavanger/Politiet-offensivt-ut-mot-voldelig_-afrikansk-ungdomsgjeng-2938545.html

Her lar en folk komme til landet vårt, få trygghet, framtidsmuligheter, finansiell støtte osv. osv. Og så er dette takken.

Men det blir vel bare feid under teppet med at "alle afrikanere er ikke slik" eller "de har sikkert opplevd traumatiske ting" eller "dette skyldes nordmenns rasisme/fordommer".

Dersom en ikke gjør noe vil slike ting utvikle seg til store problemer. En risikerer å ende opp med "krig" mellom gjenger av utenlandsk og norsk opprinnelse.

Gjest ambrose
Skrevet

Dette har jeg hatt mine tanker om maaange ganger (men det er, som kjent?, svært upopulært å si det, så jeg har holdt kjeft om det).

Skrevet

Når man leser slike saker får man fryktelig lyst til å si at "send hele familien tilbake dit de kommer fra!" men det er jo så politisk ukorrekt at det kan man jo ikke... Høh.

Skrevet

''Her lar en folk komme til landet vårt, få trygghet, framtidsmuligheter, finansiell støtte osv. osv.''

''En risikerer å ende opp med "krig" mellom gjenger av utenlandsk og norsk opprinnelse.''

Og hva er årsaken til gjengene av "norsk opprinnelse" da?

De har jo verken krig, integreringsproblemer eller noe som helst annet å skylde på...

Skrevet

Når man leser slike saker får man fryktelig lyst til å si at "send hele familien tilbake dit de kommer fra!" men det er jo så politisk ukorrekt at det kan man jo ikke... Høh.

Det er jo mulig de har opplevd dette:

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.8019075

Med vennlig hilsen

Skrevet

Og hvis de har opplevd det så er det helt greit at de raner og banker andre ungdom???

''Og hvis de har opplevd det så er det helt greit at de raner og banker andre ungdom???''

Nei, og det er det selvsagt heller ingen som har sagt.

Men hvis det er slik at "uendelig opphold" på et asylmottak gjør at folk "går av hengslene" i etterkant, så er det enda en grunn til å gjøre noe med denne skamfulle praksisen vi har.

Selvsagt er krekene som raner osv., selv ansvarlige og bør straffes, men det er faktisk mulig for de fleste av oss å ha to tanker i hodet samtidig.

Med vennlig hilsen

petter smart
Skrevet

''Her lar en folk komme til landet vårt, få trygghet, framtidsmuligheter, finansiell støtte osv. osv.''

''En risikerer å ende opp med "krig" mellom gjenger av utenlandsk og norsk opprinnelse.''

De har jo verken krig, integreringsproblemer eller noe som helst annet å skylde på...

Ift antall personer er det langt færre etniske nordmenn som er i slike gjenger, og de er sjelden like voldelige.

Ikke skjønner jeg hvilken relevans det har heller. Diskuter saken.

Hvorfor tør du ikke ta tak i noe som allerede er et problem og som ser ut til å bli stadig verre?

petter smart
Skrevet

''Og hvis de har opplevd det så er det helt greit at de raner og banker andre ungdom???''

Nei, og det er det selvsagt heller ingen som har sagt.

Men hvis det er slik at "uendelig opphold" på et asylmottak gjør at folk "går av hengslene" i etterkant, så er det enda en grunn til å gjøre noe med denne skamfulle praksisen vi har.

Selvsagt er krekene som raner osv., selv ansvarlige og bør straffes, men det er faktisk mulig for de fleste av oss å ha to tanker i hodet samtidig.

Med vennlig hilsen

''men det er faktisk mulig for de fleste av oss å ha to tanker i hodet samtidig.''

Du har i alle fall bevist i utallige saker at du kun klarer å ha èn tanke i hodet.

petter smart
Skrevet

Det er jo mulig de har opplevd dette:

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.8019075

Med vennlig hilsen

Uansett bakenforliggende årsak så er slik oppførsel uakseptabel. Og vi må gjøre noe med det. Vi må stoppe oppførselen, evt ved å stenge inne pøbelen på barnehjem e.l. Så kan vi etterpå se på hva som evt skaper slik oppførsel.

Gjest fra bergen
Skrevet

Ift antall personer er det langt færre etniske nordmenn som er i slike gjenger, og de er sjelden like voldelige.

Hvorfor tør du ikke ta tak i noe som allerede er et problem og som ser ut til å bli stadig verre?

''Ikke skjønner jeg hvilken relevans det har heller. Diskuter saken.''

Fat chance...

petter smart
Skrevet

''Ikke skjønner jeg hvilken relevans det har heller. Diskuter saken.''

Fat chance...

Det er lov å være optimist, selv om det kanskje blir for urealistisk her :-)

Skrevet

Jeg tar tak i individer og hva de gjør, og ikke i hudfarge.

Jeg har, sannsynligvis, langt lavere toleranse for "gjengoppførsel" enn de fleste (jeg har blitt beskutt, bortført, ranet, osv.) men jeg klarer fremdeles å bevare gangsynet.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Uansett bakenforliggende årsak så er slik oppførsel uakseptabel. Og vi må gjøre noe med det. Vi må stoppe oppførselen, evt ved å stenge inne pøbelen på barnehjem e.l. Så kan vi etterpå se på hva som evt skaper slik oppførsel.

Men her er du inne på noe helt annet - nemlig hva man gjør med "gjenger" (eller hva man skal kalle dem), som er et langt mer fornuftig diskusjonsemne enn å trekke inn hudfarge.

Å stenge ungdom inne har vel ikke vist seg å være noe sjakktrekk for videre positiv utvikling, så vidt jeg vet?

Med vennlig hilsen

Skrevet

''men det er faktisk mulig for de fleste av oss å ha to tanker i hodet samtidig.''

Du har i alle fall bevist i utallige saker at du kun klarer å ha èn tanke i hodet.

For et "vinnende" argument! ;-)

Skrevet

Jeg så det innslaget. Det var trist å se :(

Det er grusomt, og barneombudet sa det så godt:

''Barneombudet mener NRKs sak om Neda (10) som har levd hele livet sitt på et asylmottak, er eksempel på en brutal asylpolitikk, men sier det norske folk har valgt det selv.''

Kilde: http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.8021180

Dette er noe vi (norske folk) selv har valgt for disse barnene, ved ikke å stå opp mot de brune kreftene som demoniserer dem.

Og det er en skam for landet.

Med vennlig hilsen

Gjest HHP58
Skrevet

Hvor finnes det gjenger av etniske norske som overfaller kvinner eller jenter?

Gjest ekte norsk
Skrevet

Jeg tar tak i individer og hva de gjør, og ikke i hudfarge.

Jeg har, sannsynligvis, langt lavere toleranse for "gjengoppførsel" enn de fleste (jeg har blitt beskutt, bortført, ranet, osv.) men jeg klarer fremdeles å bevare gangsynet.

Med vennlig hilsen

''Jeg tar tak i individer og hva de gjør, og ikke i hudfarge.''

Ikke bland inn hudfarge. Dette dreier seg om kultur.

Skrevet

''Jeg tar tak i individer og hva de gjør, og ikke i hudfarge.''

Ikke bland inn hudfarge. Dette dreier seg om kultur.

"Kultur" ser man ikke på folk. Derimot ser kan "hudfarge".

Det verste "gjeng-kreket" kan gå ned gaten, men du ser det ikke på ham, og du tenker ikke over det hvis han er hvit.

En super ungdomsarbeider, som virkelig brenner for jobben - men hvis han er svart, hva så? Tror du at du ser "kulturen" eller "hudfargen"?

Snakk gjerne om kriminalitet, men i denne tråden så handler det, de facto, om hudfarge.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...