Gå til innhold

Statsadvokaten anker Birkedal-dommen

Anbefalte innlegg

mariaflyfly

Å sånn ja. Det var for noen år siden spørsmål om å senke den til 15, men det ble ikke gjort til slutt likevel. Synes det bør det.

''Å sånn ja. Det var for noen år siden spørsmål om å senke den til 15, men det ble ikke gjort til slutt likevel. Synes det bør det.''

Selvfølgelig synes du det.

Jeg blir kvalm av deg.

Fortsetter under...

• Svar 120
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

37

• Andeby

30

• XbellaX

17

• mariaflyfly

7

Mest aktive i denne tråden

Jeg uttaler meg på bakgrunn av den faglige kunnskapen jeg har satt meg inn i. Altså kunne jeg like gjerne vært fagperson, uten at jeg har en slik utdannelse og tittel.

Nei, det kunne du virkelig ikke - dine meninger omkring akkurat dette temaet er null verdt!!

Men det er aldri min hensikt å provosere. Men jeg har helt sikkert meninger som mange er uenige i, akkurat som mange har meninger om min diagnose, og som jeg er uenig i. Jeg kjenner jo selv folk som har blitt utsatt for overgrep og vet hva de har slitt med. De vet også hva jeg sliter med, så det er en respekt begge veier. Det er jo egentlig bare sånn at vi sliter med ulike ting, og at det skal man respektere og vise forståelse for. På noen områder kan det være en del av de samme problemstillingene også.

Hvis det er slik at du til tross for din diagnose aldri har utsatt noen for overgrep, så respekterer og applauderer jeg deg for det - det er helt fantastisk. Jeg er også enig i at pedofili må regnes som en psyk. diagnose, og noe man ikke selv kan noe for (man må bare styre sine handlinger).

Det som provoserer, er at du i diskusjoner om dette forsvarer overgrep som faktisk er begått, ikke vil at man skal ha høyere straffer, mener at den seksuelle lavalder burde vært lavere osv osv. Din pedofili-diagnose kan IKKE forsvare og forklare slike holdninger!

''Men det er aldri min hensikt å provosere.''

Mulig det, men du gjør det likevel. Og bare det faktum at du ikke ser ut til å ville innse at du BØR likke svært lavt i terrenget i denne type diskusjoner, gjenspeiler de tidligere diskusjonene her inne rundt legninga di, der du nekter å innse andre ting.

''Men jeg har helt sikkert meninger som mange er uenige i, ''

Det skal være sikkert og visst!

''Jeg kjenner jo selv folk som har blitt utsatt for overgrep og vet hva de har slitt med. De vet også hva jeg sliter med, så det er en respekt begge veier. Det er jo egentlig bare sånn at vi sliter med ulike ting, og at det skal man respektere og vise forståelse for. På noen områder kan det være en del av de samme problemstillingene også.''

For noe forbanna pølsevev. Dette er noe av det aller mest usjarmerende med deg; du pådrar deg en martyrrolle. Det er direkte ufint å sammenligne din situasjon med andre som har blitt utsatt for overgrep.

Å være pedofil kan være minst like skadelig som å bli utsatt for overgrep. Men det har uansett ingen hensikt å diskutere hvem som har det verst, for der vil det alltid være individuelle forskjeller uansett hva man sliter med.

''Å sånn ja. Det var for noen år siden spørsmål om å senke den til 15, men det ble ikke gjort til slutt likevel. Synes det bør det.''

Selvfølgelig synes du det.

Jeg blir kvalm av deg.

Jeg synes ikke det av egne interesser. Jeg har ingen interesse for 15-åringer.

Annonse

Hvis det er slik at du til tross for din diagnose aldri har utsatt noen for overgrep, så respekterer og applauderer jeg deg for det - det er helt fantastisk. Jeg er også enig i at pedofili må regnes som en psyk. diagnose, og noe man ikke selv kan noe for (man må bare styre sine handlinger).

Det som provoserer, er at du i diskusjoner om dette forsvarer overgrep som faktisk er begått, ikke vil at man skal ha høyere straffer, mener at den seksuelle lavalder burde vært lavere osv osv. Din pedofili-diagnose kan IKKE forsvare og forklare slike holdninger!

Takk for det.

Men når det gjelder mine meninger så har de en god grunn. Jeg vil ikke at man skal ha høyere straffer fordi det er sånn at det ikke hjelper på noen måte. Det er behandling som hjelper.I tillegg mener jeg lavalderen burde være lavere fordi slik det er nå, går loven utover kjærester som har sex med hverandre. Barn og ungdom er uansett lavalder beskyttet av andre lover når det kommer til incest, og når det kommer til sex med lærere og andre med et profesjonelt forhold til de. Det må bli slutt på at kjærester straffes for å ha sex, og jeg synes lavalderen bør være mer likt andre land i Europa.

Man kan fordømme en handling uten å fordømme mennesket. Ingen blir overgripere fordi de ønsker å være det.

''Ingen blir overgripere fordi de ønsker å være det.''

Hva prøver du egentlig å si her? At alle overgripere tilhører en homogen gruppe, og er ofre og totalt uten egenvilje og evne til å ta ansvar for handlinger? Er det derfor de ikke bør straffes, slik du hevder et annet sted i tråden?

Er det som egenerklært "fagperson" du uttaler deg nå? *Måper*

Hva prøver du egentlig å si her? At alle overgripere tilhører en homogen gruppe, og er ofre og totalt uten egenvilje og evne til å ta ansvar for handlinger? Er det derfor de ikke bør straffes, slik du hevder et annet sted i tråden?

Er det som egenerklært "fagperson" du uttaler deg nå? *Måper*

Nei, overgripere er en heterogen gruppe når det gjelder personlighet. Men det er visse likhetstrekk i årsakene til overgrepene. Det dreier seg om psykologiske og emosjonelle behov som de ofte pga overgrep i barndommen har utviklet maladaptive måter å håndtere de behovene som mangler. De er ikke uten evne til å la være å begå overgrep, men de "lyger helt til de tror det selv" inni seg, om at det ikke er overgrep eller ikke er så farlig.

Man kan ikke straffe bort psykologiske og emosjonelle mangler og behov. Fengsel kan til og med forverre det hele. Og spesielt måten seksualforbrytere stigmatiseres på og hates, gjør at sjansen for nye overgrep økes hos enkelte. Det er derfor det er viktig å skille mellom person og handling, og ikke kalle noen for krek og monstre.

Å være pedofil kan være minst like skadelig som å bli utsatt for overgrep. Men det har uansett ingen hensikt å diskutere hvem som har det verst, for der vil det alltid være individuelle forskjeller uansett hva man sliter med.

''Å være pedofil kan være minst like skadelig som å bli utsatt for overgrep.''

Jeg tror det er første gang jeg sier dette til et annet menneske, men nå føler jeg for det: Du bør virkelig _skamme deg_ over en slik uttalelse!!

Jeg tror det er første gang jeg sier dette til et annet menneske, men nå føler jeg for det: Du bør virkelig _skamme deg_ over en slik uttalelse!!

Å si noe slik vitner bare om uvitenhet om hvordan det er å leve med pedofili.

Annonse

Gjest prust

"Barn er et menneske som er i fasen mellom fødsel og pubertet" i følge Wikipedia. Wikipedia er ikke alltid til å stole på, men fra puberteten er man altså ungdom. Adolescent som heter på engelsk.

Nei vet du hva! Den ene dattera mi er ti år og har kommet i puberteten - og hun er defintivt et barn fremdeles.

Man kan fordømme en handling uten å fordømme mennesket. Ingen blir overgripere fordi de ønsker å være det.

Selvsagt blir folk overgripere (med få unntak) fordi de selv velger det. Birkedal er strafferettslig tilregnelig, og valgte dette selv.

Nei, overgripere er en heterogen gruppe når det gjelder personlighet. Men det er visse likhetstrekk i årsakene til overgrepene. Det dreier seg om psykologiske og emosjonelle behov som de ofte pga overgrep i barndommen har utviklet maladaptive måter å håndtere de behovene som mangler. De er ikke uten evne til å la være å begå overgrep, men de "lyger helt til de tror det selv" inni seg, om at det ikke er overgrep eller ikke er så farlig.

Man kan ikke straffe bort psykologiske og emosjonelle mangler og behov. Fengsel kan til og med forverre det hele. Og spesielt måten seksualforbrytere stigmatiseres på og hates, gjør at sjansen for nye overgrep økes hos enkelte. Det er derfor det er viktig å skille mellom person og handling, og ikke kalle noen for krek og monstre.

''Man kan ikke straffe bort psykologiske og emosjonelle mangler og behov. Fengsel kan til og med forverre det hele. Og spesielt måten seksualforbrytere stigmatiseres på og hates, gjør at sjansen for nye overgrep økes hos enkelte. Det er derfor det er viktig å skille mellom person og handling, og ikke kalle noen for krek og monstre.''

Det er vanskelig å se dette som noe annet enn et argument fra deg om at disse folkene bør låses inne på livstid, for å beskytte resten av samfunnet.

Takk for det.

Men når det gjelder mine meninger så har de en god grunn. Jeg vil ikke at man skal ha høyere straffer fordi det er sånn at det ikke hjelper på noen måte. Det er behandling som hjelper.I tillegg mener jeg lavalderen burde være lavere fordi slik det er nå, går loven utover kjærester som har sex med hverandre. Barn og ungdom er uansett lavalder beskyttet av andre lover når det kommer til incest, og når det kommer til sex med lærere og andre med et profesjonelt forhold til de. Det må bli slutt på at kjærester straffes for å ha sex, og jeg synes lavalderen bør være mer likt andre land i Europa.

''Men når det gjelder mine meninger så har de en god grunn. Jeg vil ikke at man skal ha høyere straffer fordi det er sånn at det ikke hjelper på noen måte. Det er behandling som hjelper.''

Jo, det hjelper, iom at de da ikke kan forgripe seg på nye barn mens de er innelåst.

''I tillegg mener jeg lavalderen burde være lavere fordi slik det er nå, går loven utover kjærester som har sex med hverandre. Barn og ungdom er uansett lavalder beskyttet av andre lover når det kommer til incest, og når det kommer til sex med lærere og andre med et profesjonelt forhold til de. Det må bli slutt på at kjærester straffes for å ha sex, og jeg synes lavalderen bør være mer likt andre land i Europa.''

Det er ulovlig med sex for barn under 16 år, men straffen bortfaller hvis de er ca. likeverdige i utvikling. Det er ulovlig hvis det f. eks. er Birkedal som har sex med barn.

mariaflyfly

Der kom det igjen. Du er faen meg ikke sann! :(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...