Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 22 år og er 158cm høy. Jeg er en helt normal jente med normale interesser og har i perioder brukt en del tid på trening. Jeg spiser regelmessig og sunt. Men uansett hva jeg gjør så har jeg et problem som ikke forsvinner. Jeg er en ganske slank jente og er vel det som kalles en ektomorf. Uten trening får jeg veldig tynne ben. Men magen min vil aldri forsvinne, den er så stor så jeg kunne lurt hvem som helst til å tro at jeg er gravid på god vei. Jeg trente mye en stund og veide omtrent 46-47kg. Fikk litt muskler og var ganske fornøyd med kroppen min men magen blir aldri borte. Jeg går hver dag å holder den inne, det er klær jeg ikke kan bruke fordi da synes den og jeg er veldig anspent og har dårlig selvtillit på grunn av dette. Hva kan jeg gjøre? Vurderer å snakke med et privat sykehus angående operasjon. Jeg har også slitt med depresjon og angst store deler av livet og føler at magen min topper det hele og gjør alt verre.

Jeg har vært operert to gang for en perianal abscess som kommer tilbake og har hatt problemer med magen, tålte ikke melk når jeg var liten og har problemer med avføring av å til. Jeg tør aldri å vise meg naken for noen, magen er så utrolig stor, og jeg er mye bredere rundt magen enn rundt hoftene. Jeg er så fortvilet, er det noen som har noen råd? Har også prøvd å kutte ut karbohydrater og sukker, men det virker som at jeg bare er som jeg er uansett..

hilsen fortvilet..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/376865-gravid-mage/
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Flimmer1365381250

Hei!

Jeg har siden tidlige tenår hatt samme problemet som deg, slank ellers i kroppen men med en stor rund kulemage. Titt og ofte har folk vært sikker nok i sin sak til å gratulere med med den voksende magen... Det som hjalp for meg var flere ting, først tok jeg Diane p-piller i et år (på grunn av acne) og disse gjorde at jeg la på meg litt mer "kvinnelig" fett, som balanserte ut magen litt.

For noen måneder siden sluttet vi med gluten i huset på grunn av en allergiker i familien, og vips! Der gikk det en buksestørrelse til fra magen, uten at man gikk ned noe i vekt ellers. Det er jo verdt å prøve? Jeg har aldri trodd at jeg var allergisk mot noen ting. Blandt andre ting som får magen til å ese ut er smaksforsterker, f.eks. krydderet gastromat og søtningsmiddelet sucralose f. eks. cola light.

Håper mine erfaringer kan hjelpe deg litt i alle fall...

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/376865-gravid-mage/#findComment-3321644
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...