Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 22 år og er 158cm høy. Jeg er en helt normal jente med normale interesser og har i perioder brukt en del tid på trening. Jeg spiser regelmessig og sunt. Men uansett hva jeg gjør så har jeg et problem som ikke forsvinner. Jeg er en ganske slank jente og er vel det som kalles en ektomorf. Uten trening får jeg veldig tynne ben. Men magen min vil aldri forsvinne, den er så stor så jeg kunne lurt hvem som helst til å tro at jeg er gravid på god vei. Jeg trente mye en stund og veide omtrent 46-47kg. Fikk litt muskler og var ganske fornøyd med kroppen min men magen blir aldri borte. Jeg går hver dag å holder den inne, det er klær jeg ikke kan bruke fordi da synes den og jeg er veldig anspent og har dårlig selvtillit på grunn av dette. Hva kan jeg gjøre? Vurderer å snakke med et privat sykehus angående operasjon. Jeg har også slitt med depresjon og angst store deler av livet og føler at magen min topper det hele og gjør alt verre.

Jeg har vært operert to gang for en perianal abscess som kommer tilbake og har hatt problemer med magen, tålte ikke melk når jeg var liten og har problemer med avføring av å til. Jeg tør aldri å vise meg naken for noen, magen er så utrolig stor, og jeg er mye bredere rundt magen enn rundt hoftene. Jeg er så fortvilet, er det noen som har noen råd? Har også prøvd å kutte ut karbohydrater og sukker, men det virker som at jeg bare er som jeg er uansett..

hilsen fortvilet..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/376868-gravid-mage/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nøtteskall

Trøst deg med at det er mange som deg som har mye kroppsfett på magen, jeg også har det. Tror egentlig dette er ganske normal, se deg litt rundt. Vær heller stolt av at du har en sunn frisk kropp - det er nok bare tankene dine du kan gjøre noe med. Eller du kan ta fettsuging men da kommer fettet fort tilbake har jeg hørt. Du kan jo spørre en lege om dette her. Går det ikke an å gjøre noe med det så må du nok bare lære deg å se på kroppen din som vakker uansett,

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/376868-gravid-mage/#findComment-3311193
Del på andre sider

Gjest Rokkering

Høres ut som om du har samme kroppsfasong som meg. Jeg kunne også slanke meg undervektig uten å få bort magen. Og når jeg går opp i vekt, så legger det seg rett på magen mens lår og rumpe er like slanke.

Utrolig frustrerende og lite pent.

Det eneste som hjelper er å få trent magemusklene. Jeg har hatt enorm hjelp av treningsrokkering. Har faktisk minket 9 cm rundt magen, uten at vekten har gått ned. Du får kjøpt en sånn på XXL uten at det er for dyrt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/376868-gravid-mage/#findComment-3311203
Del på andre sider

Gjest chikka

Med 158 cm / 48 kg tviler jeg på at du ser veldig gravid ut, jeg tror heller du har fått et aldri så lite oppheng på magen din. Spør noen du kjenner godt og stoler på hva de synes om den - sannsynligvis synes de du er slank og at magen din er helt normal. :o)

''Med 158 cm / 48 kg tviler jeg på at du ser veldig gravid ut, jeg tror heller du har fått et aldri så lite oppheng på magen din.''

Slik behøver det slettes ikke være. Jeg har ei venninne som slet med dette i ungdomsårene. Tynn som en strek, men fin gravidmage. Senere viste det seg at hun hadde Chron sykdom. Sliter fortsatt med samme mage, like tynn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/376868-gravid-mage/#findComment-3311204
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...