Gå til innhold

Norwegian eller Ryanair?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Valget mellom Norwegian og Ryan Air er ikke noe valg - det er en selvfølge at man velger Norwegian, som er et ordentlig flyselskap, med seriøse aktører som behandler de ansatte OK.

Behandler man ansatte slik Ryan Air gjør, så tror jeg ikke man kan forvente at sikkerheten eller mye annet er videre OK.

Med vennlig hilsen

Valget mellom Norwegian og Ryan Air er ikke noe valg - det er en selvfølge at man velger Norwegian, som er et ordentlig flyselskap, med seriøse aktører som behandler de ansatte OK.

Behandler man ansatte slik Ryan Air gjør, så tror jeg ikke man kan forvente at sikkerheten eller mye annet er videre OK.

Med vennlig hilsen

Hvor har du vært i det siste? Norwegian har lagt seg på akkurat samme linja som Ryanair, med utbredt bruk av kontraktsansatte. Ansatte som får halv lønn via et byrå i Irland. Lønna utbetales på Jersey, og Norwegian slipper å tenke på sånne triste detaljer som arbeidsgiveravgifter, sosiale utgifter, sykepenger, trygdeinnbetalinger, etc, etc. Dette forgår (og har foregått) i Norge, Finland, Sverige, Danmark og Spania. Nå har pilotene sagt opp sine avtaler om fridagssalg, selskapet svarer med trusler om å holde de enkelte ansvarlige økonomisk dersom de ikke stiller opp. For ikke å snakke om de siste uttalelsene fra pilotene om at de jobber så mye at de sovner på jobben.

Gjest Nord og ned.

Med vennlig hilsen

''så tror jeg ikke man kan forvente at sikkerheten eller mye annet er videre OK.''

Noe galt med sikkerheten hos Ryan? Har de hatt mange flystyrt eller ulykker? Siden svaret er nei er spørsmålet, hvilken sopp hadde du spist før du kom med disse grunnløse hentydningene?

Hvor har du vært i det siste? Norwegian har lagt seg på akkurat samme linja som Ryanair, med utbredt bruk av kontraktsansatte. Ansatte som får halv lønn via et byrå i Irland. Lønna utbetales på Jersey, og Norwegian slipper å tenke på sånne triste detaljer som arbeidsgiveravgifter, sosiale utgifter, sykepenger, trygdeinnbetalinger, etc, etc. Dette forgår (og har foregått) i Norge, Finland, Sverige, Danmark og Spania. Nå har pilotene sagt opp sine avtaler om fridagssalg, selskapet svarer med trusler om å holde de enkelte ansvarlige økonomisk dersom de ikke stiller opp. For ikke å snakke om de siste uttalelsene fra pilotene om at de jobber så mye at de sovner på jobben.

Hei,

Jeg er enig i at det er mye som er foruroligende der også, men det er nok fremdeles rimelig langt "ned" før man kommer til Ryan Air-tilstander.

Med vennlig hilsen

Hei,

Jeg er enig i at det er mye som er foruroligende der også, men det er nok fremdeles rimelig langt "ned" før man kommer til Ryan Air-tilstander.

Med vennlig hilsen

Nei. De "gamle" ansatte her i Norge har bra vilkår, men de er en utdøende rase. I Finland jobber pilotene på en Litauisk kontrakt uten helt grunnleggende rettigheter, og der er det ikke særlig forskjell på Ryanair og det såkalte norske selskapet.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...