Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, er det noen som har erfaring med voksendåp? Hvem utfører det? Hvem skal man kontakte?

Fortsetter under...

Skrevet

Om det er i den norske kirke er vel den menigheten man bor det rette stedet å begynne?

Skrevet

Om det er i den norske kirke er vel den menigheten man bor det rette stedet å begynne?

Men jeg har ikke hørt om at den norske kirke utfører voksendåp lillemus. Det var derfor jeg spurte.

Skrevet

Men jeg har ikke hørt om at den norske kirke utfører voksendåp lillemus. Det var derfor jeg spurte.

Joda, det gjør den. :o) Bare ring menighetskontoret ditt i morgen så får du svar på det du lurer på.

Skrevet

Klart du kan bli døpt, uansett hvor gammel du er :)

Skrevet

Klart du kan bli døpt, uansett hvor gammel du er :)

Ok. Takk :-)

Annonse

Skrevet

Joda, det gjør den. :o) Bare ring menighetskontoret ditt i morgen så får du svar på det du lurer på.

Skal gjøre det. :-)

Skrevet

Den norsk kirke gjennomfører voksendåp. Ta kontakt med presten der du bor så ordner nok det seg og det kan gjøres med bare de nærmeste til stedet.

Mrs. Wallace
Skrevet

Den norske kirke utfører voksendåp. Tidligere, da de aller fleste ble døpt som barn, var det riktignok ganske sjelden det skjedde. Men nå som stadig færre blir døpt, gjennomføres det stadig flere dåp av unge i konfirmasjonsalder og også av godt voksne.

Ta kontakt med ditt lokale menighetskontor. :)

serenity777
Skrevet

Voksendåp gjøres for de som ikke er døpt for barn.

Karismatiske meningheter døper folk som er døpt som barn og.

Gjest Fint minne.
Skrevet

Døpte meg som voksen selv. Tok kontakt med kirken nær meg, satte opp tid, trengte ikke faddere pga alder, fikk en fin tale av presten som så tok vann i hodet mitt mens jeg sto og bøyde hodet fremover. Fin seremoni, og helt ukomplisert å få ordnet til :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...