Gå til innhold

Polering av riper, hva betyr det?

Anbefalte innlegg

ikke nick i dag

Hei! Har noen god peiling på bil og bilpleie her? Jeg var så uheldig å skrapet opp støtfangeren på bilen min. På verkstedet sa de at de skulle prøve å polere først for å se om det ble pent. Hvis ikke det ble pent nok, anbefalte de lakkering, som er mye dyrere visstnok. Så da er spørsmålet mitt, hva er egentlig en polering? Hva gjør de helt nøyaktig med ripene? Sliper de eller er det egnetlig bare en form for vask?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/376964-polering-av-riper-hva-betyr-det/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Beklageligvis blir ordet "polering" brukt til å bety to forskjellige ting på norsk.

Den ene er å polere på voks.

Den andre er å bruke et "abrasive compound" som fjerner det ytterste laget av lakken, og derved får lakken til å se ny ut.

Det er nok det siste de mener.

Med vennlig hilsen

ikke nick i dag

Hei,

Beklageligvis blir ordet "polering" brukt til å bety to forskjellige ting på norsk.

Den ene er å polere på voks.

Den andre er å bruke et "abrasive compound" som fjerner det ytterste laget av lakken, og derved får lakken til å se ny ut.

Det er nok det siste de mener.

Med vennlig hilsen

Takk for svar! Har du noen erfaring med at det blir et pent resultat med din sistnevnte metode?

Takk for svar! Har du noen erfaring med at det blir et pent resultat med din sistnevnte metode?

Ja, jeg fikk noen biler "rubbet" eller "polert", og resultatet ble veldig bra, men husk at man fjerner litt av lakken, så det kan ikke gjøres mange ganger.

Det avhenger også av hvor dyp ripen er, og hvor synlig den er.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...