Gå til innhold

Ytringsfrihet, hva er det?

Anbefalte innlegg

Gjest lurernåja

Siste nytt er nå at det Anders Behring Breivik har å fortelle i retten ikke kan bli filmet. Hvorfor? Jo nettopp fordi det han har å si ikke skal bli belyst på noen måte, fordi han ikke skal få noen talerstol i retten. Lurer på, hvorfor skal så mye holdes så skjult i denne saken tro? Dette er en sak som berører hele landet. Hvorfor skal ikke vi som den norske befolkning få vite mer hva terroristen selv har som forklaring i denne saken?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/377042-ytringsfrihet-hva-er-det/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lurernåja

Hva sier norsk lov om filming av tiltaltes forklaringer? Hvor ofte har du sett tiltaltes forklaringer filmet på NRK eller TV2? Retten har like mye ansvar for å beskytte tiltalte i denne saken, som i saker hvor tiltalte ikke ønsker publisering.

Hvor ofte har du sett tiltaltes forklaringer filmet på nrk eller tv 2? Nettopp.. Aldri.. Er akkurat derfor jeg lurer på hva som holdes skjult. Når det gjelder beskyttelse av den tiltalte, så kan vel ikke det kalles beskyttelse når det er akkurat det den tiltalte ønsker, å publisere sine forklaringer offentlig. Nei, her er det noe rart....

Gjest lurernåja

Hva sier norsk lov om filming av tiltaltes forklaringer? Hvor ofte har du sett tiltaltes forklaringer filmet på NRK eller TV2? Retten har like mye ansvar for å beskytte tiltalte i denne saken, som i saker hvor tiltalte ikke ønsker publisering.

Hvis det er andre tiltalte i andre saker du tenker på, så kan du ikke sammenligne de med denne som berører hele landet. Det norske folk har krav på å vite den tiltaltes forklaring i en slik sak, så lenge han ønsker å forklare seg selv.

Annonse

Jeg mener at denne saken er så historisk viktig for Norge at jeg håper den blir filmet på et eller annet vis.

Det er viktig at dette skal være en så normal rettsak som mulig, med verdighet, korrekte prosesser, osv., og ikke en talerstol for ABB og hans ekstremisme.

Med vennlig hilsen

Rhea Silvia

Hvor ofte har du sett tiltaltes forklaringer filmet på nrk eller tv 2? Nettopp.. Aldri.. Er akkurat derfor jeg lurer på hva som holdes skjult. Når det gjelder beskyttelse av den tiltalte, så kan vel ikke det kalles beskyttelse når det er akkurat det den tiltalte ønsker, å publisere sine forklaringer offentlig. Nei, her er det noe rart....

Forklaringen blir skrevet ned, ordrett. Som i de fleste saker. Rettsaken blir åpen og jeg tenker vi får vite mer enn nok...

Annonse

Noen ganger trenger folk å beskyttes av seg selv.

Gjest lurernåja

Forklaringen blir skrevet ned, ordrett. Som i de fleste saker. Rettsaken blir åpen og jeg tenker vi får vite mer enn nok...

Man får vel ikke akkurat samme inntrykk av å lese det som blir skrevet, som å høre personen snakke selv. Er nok mye som blir sensurert også, som pressen ikke får lov å skrive.

Gjest lurernåja

Nettopp.

Det han sier vil bli dokumentert og skrevet ned. Det er ingen grunn til å gi ham en plattform for å spre hatet sitt på TV.

Med vennlig hilsen

Akkurat det synes jeg er et dårlig argument for ikke å filme. Dette berører hele landet, og alle som vil bør få høre hans forklaring. Og det ved å høre han prate personlig, ikke bare ved å lese hva som har blitt sagt.

Akkurat det synes jeg er et dårlig argument for ikke å filme. Dette berører hele landet, og alle som vil bør få høre hans forklaring. Og det ved å høre han prate personlig, ikke bare ved å lese hva som har blitt sagt.

Nei, det er rett og slett ingen grunn til at han skal få bruke retten som en plattform.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...