Gå til innhold

En mann som alltid er sur og mutt...


Gjest stixy

Anbefalte innlegg

Nei huff, dumt skrevet, selvfølgelig er barna viktigst, så nå hvor dumt det ble. Æsj så det nå. Føler meg dum..

Det jeg mener er jo selvfølgelig at barna er viktigst, mye mye viktigere enn han.

''Det jeg mener er jo selvfølgelig at barna er viktigst, mye mye viktigere enn han.''

Og om du mot formodning hadde ment at han var viktigst, så kan du ikke velge vekk ansvaret for barna dine uansett. Den oppveksten du velger å gi dem, er det nok best for deg at du kan stå for når de har blitt voksne også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • hardetogsåsånn

    23

  • Mandolaika

    21

  • EnolaGay

    5

  • mariaflyfly

    4

Mest aktive i denne tråden

Niks jeg er ikke slepphendt, ser jeg ungene i å gjøre d får de sette skoene sine på plass. MEN hvilke unger gjør d konsekvent, både mine og vennene til mine tar av seg skoene der de står, hvis det irriterer han kan han også snakke til de men neida da demonstrerer vi. Han innrømte det en gang, jeg hadde ikke lagt merke til det engang. Jeg tar jo meg i selv i å tenke da hvor barnslig går det an å bli, hvilke andre ting demonstrerer han med i smug?

Vet han har slått av internettet før han dro på jobb, dratt ut ledninger på dekoderen, knekt antenna på radioen min osv osv. Når jeg konfrontere han med det så spiller han uskyldig. Jeg blir litt skremt..

''Vet han har slått av internettet før han dro på jobb, dratt ut ledninger på dekoderen, knekt antenna på radioen min osv osv. Når jeg konfrontere han med det så spiller han uskyldig. Jeg blir litt skremt..''

Øh? Og dette er en voksen, oppegående mann? Han høres ikke god ut spør du meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hardetogsåsånn

''Vet han har slått av internettet før han dro på jobb, dratt ut ledninger på dekoderen, knekt antenna på radioen min osv osv. Når jeg konfrontere han med det så spiller han uskyldig. Jeg blir litt skremt..''

Øh? Og dette er en voksen, oppegående mann? Han høres ikke god ut spør du meg...

Ja jeg må nok innrømme at sånn er han. Synes det er rar oppførsel ja, skjønner ikke helt hva som får han til å gå løs på radioen min gjentatte ganger?? Den står riktignok på vasken på badet å "tar plass" som han sier men uansett da? Det er jo tydelig at han ikke får det ut gjennom munnen å må hevne seg på den måten. Jeg blir både lei meg og fortvila å skjønner det ikke helt.

Men nå blir det bestilt time til fam.vern kontoret så får vi ta det derfra. Nekter han å bli m på det så får han tilbringe påska aleina, da reiser jeg bort med mine barn. Det er sikkert dumt å true med det men noe må jo gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg må nok innrømme at sånn er han. Synes det er rar oppførsel ja, skjønner ikke helt hva som får han til å gå løs på radioen min gjentatte ganger?? Den står riktignok på vasken på badet å "tar plass" som han sier men uansett da? Det er jo tydelig at han ikke får det ut gjennom munnen å må hevne seg på den måten. Jeg blir både lei meg og fortvila å skjønner det ikke helt.

Men nå blir det bestilt time til fam.vern kontoret så får vi ta det derfra. Nekter han å bli m på det så får han tilbringe påska aleina, da reiser jeg bort med mine barn. Det er sikkert dumt å true med det men noe må jo gjøres.

Herregud! Du har ansvar for dine barn og deg selv. Det må være 1. prioritet.

Hvis du ikke klarer å bryte med ham (noe du bør gjøre den dag I DAG!!!), bør ungene dine få bor hos noen andre, slik at de kan skånes for denne syke mannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg må nok innrømme at sånn er han. Synes det er rar oppførsel ja, skjønner ikke helt hva som får han til å gå løs på radioen min gjentatte ganger?? Den står riktignok på vasken på badet å "tar plass" som han sier men uansett da? Det er jo tydelig at han ikke får det ut gjennom munnen å må hevne seg på den måten. Jeg blir både lei meg og fortvila å skjønner det ikke helt.

Men nå blir det bestilt time til fam.vern kontoret så får vi ta det derfra. Nekter han å bli m på det så får han tilbringe påska aleina, da reiser jeg bort med mine barn. Det er sikkert dumt å true med det men noe må jo gjøres.

Hvorfor skriver du dette: ''Det er sikkert dumt å true med det'' ?

Jeg synes det er veldig lurt å ta med barna på en tur uten ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hardetogsåsånn

Hvorfor skriver du dette: ''Det er sikkert dumt å true med det'' ?

Jeg synes det er veldig lurt å ta med barna på en tur uten ham.

Takk for det. Jo du har helt rett.

Jeg føler meg veldig veldig dum akkurat nå. Vet jeg har gått på tærne for at han ikke skal bli sur. Jeg burde ha stått på kravan for lengst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det. Jo du har helt rett.

Jeg føler meg veldig veldig dum akkurat nå. Vet jeg har gått på tærne for at han ikke skal bli sur. Jeg burde ha stått på kravan for lengst.

Ikke føl deg dum, det er det ingen grunn til. Føl deg sterk! :-)

Lykke til, jeg tror du kommer til å klare dette. Når du nå har startet tankeprosessen blir du gradvis sterkere innvendig og finner styrke til å gjøre det du må. Om det så er å løsrive deg og barna litt fra ham og evt. bo hver for dere men fortsatt være kjærester, eller om du velger å bryte helt.

Et par eksempler på at det går an å bo hver for seg og fortsatt ha et fint forhold.

Jeg har to barn og kjæresten min har to. Vi er sammen på fjerde året nå og bor hver for oss. Vi har barn den samme uken, og den uken ser vi hverandre nesten ikke. (Men snakker sammen på tlf. hver kveld). Noen uker får vi til en lunsj sammen på en av ukedagene.

De ukene vi har barnefri er vi sammen nesten hele tiden. Bortsett fra arbeidstiden da. Da har vi skikkelig kjærestetid og tar igjen alt det tapte.

I ferier reiser vi bort alle sammen, som en stor vennefamilie. Men vi drar også på turer hver for oss. Jeg med mine barn, og han med sine. Vinterferien i fjor var jeg og mine barn i London f.eks.

Vi har valgt å gjøre det slik, nettopp for å skåne barna (og oss selv) for konflikter og ulemper med å bli plassert sammen i en ny storfamilie. Vi ønsker å bli gamle sammen, og vil flytte sammen når alle barna har flyttet hjemmefra.

Et nabopar var samboere da jeg flyttet inn her. De er godt voksne (rundt 60) med voksne barn. Etter et par år flyttet hun ut. Kjøpte seg leilighet i samme boligstrøk, men noen hundre meter unna. Vi andre trodde kjærligheten hadde tatt slutt - men nei det viste seg at de hadde innsett at de ikke kunne bo sammen. Det ble bare konflikter og ufred. Men de elsket hverandre og ville være kjærester med hvert sitt bosted isteden. De er forsatt sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg må nok innrømme at sånn er han. Synes det er rar oppførsel ja, skjønner ikke helt hva som får han til å gå løs på radioen min gjentatte ganger?? Den står riktignok på vasken på badet å "tar plass" som han sier men uansett da? Det er jo tydelig at han ikke får det ut gjennom munnen å må hevne seg på den måten. Jeg blir både lei meg og fortvila å skjønner det ikke helt.

Men nå blir det bestilt time til fam.vern kontoret så får vi ta det derfra. Nekter han å bli m på det så får han tilbringe påska aleina, da reiser jeg bort med mine barn. Det er sikkert dumt å true med det men noe må jo gjøres.

Hm, jeg hadde også fått fnatt av en radio som skulle stå på vasken på badet. Den hadde jo også blitt ødelagt av vannsøl. :P

Går det ikke an å finne en annen plass den kan stå på badet? Kanskje det er en haug av sånne småting han går og irriterer seg over, og så har det hopet seg opp for han? Små kompromisser, eller er det større saker enn som så?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Hvorfor skriver du dette: ''Det er sikkert dumt å true med det'' ?

Jeg synes det er veldig lurt å ta med barna på en tur uten ham.

Helt enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...