Gå til innhold

Min datter leker med 3 år yngre barn..

Anbefalte innlegg

Gjest mamma til ei jente som leker....

Min datter på 8 år leker med et barn som er 3 år yngre enn henne.. De har det "morsomt", men jeg liker det ikke helt..

Hva synes dere? Hun leker litt med jevnaldrede også men dette yngre barnet er yndlings lekevennen..

Veldig glad for synspunkter...

Fortsetter under...

Hva synes du er problemet med det? Hun er i en alder hvor hun begynner å bli stor, men samtidig kanskje savner å "ha lov til" å leke... La henne gjøre det.

Er hun enebarn eller yngst i søskenflokken, forresten? Jeg merker at min datter som er enebarn hadde dette behovet mye lenger enn sin kusine som er storesøster, og lurer på om det kan ha en sammenheng...

Gjest duken

Ingenting å bekymre seg for, siden hun også har jevnaldrende venner å være sammen med.

Jentene mine er bestevenninner med ei som er henholdsvis 3 og 2 år eldre enn dem selv. Men det er nok fordi det er nabojenta, og at det ikke er så mange andre rundt samme alder i nærheten, verken for mine eller hun andre.

Jeg ser på det som utviklende og noe å strekke seg etter, når det er den veien i vår situasjon. Motsatt vei av det du beskriver.

Annonse

Gjest prust

Den ene jenta mi er 10,5 år, og leker helst med barn som er yngre enn seg. Det er sjelden hun leker med noen i klassen på fritida.

Hun har ei vennninne som er 1 år yngre, ei som er 3 år yngre og ei som er 5 år yngre. Vi var skeptiske en stund, men har kommet til at det er bedre at hun leker med dem enn at hun ikke har noen å leke med.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...