Gå til innhold

Fikk nytt liv av Snåsamannen

Anbefalte innlegg

''Ta f eks historien om Bjarne Håkon Hansen som ringte til Snåsa fordi ungengråt, og så ga det seg etterpå. Jeg tror at samtalen med Snåsa og troen og håpet om at det skulle hjelpe gjorde at BHH endret væremåte/innstilling''

Omtrent som da jeg sluttet å gråte da moren min blåste på meg. Hun kunne stå innendørs og blåse gjennom vinduet mens jeg var utendørs. Det hjalp det også:-)

Ja, det hjelper jo ofte et noen _ser_ deg, og forstår deg.

Fortsetter under...

• Svar 223
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

78

• morsan

16

• Tonette

10

• mrxx

8

Mest aktive i denne tråden

F.eks var det en som lovet svigermor at hun ville bli frisk dersom hun gikk til han. Det ville han ta 1500kr for.

En seriøs healer lover ingenting. Det som skjer det skjer, men de kan faktisk ikke love noe resultat. 1500kr er også heise mye. Vanlig pris på healing er mellom 400 til 600kr. Og man merker godt om healeren er et hjertevarmt menneske med ønske om å hjelpe eller ikke. Og så har man de som ikke tar betalt, men skal en drive med dette på fulltid, så må man ha noe å leve av også.

Det finnes grader av "sjarlatanisme" hos healere også; alt fra dem som er bedragere i verste forstand, til dem som typisk selv tror på sine egne evner.

Det at noen "hjelper" uten å ta betalt for det er selvsagt mer sympatisk enn dersom det er bevisst lureri med fakturering attåt. Men også slikt kan gjøre at folk f eks holdes borte fra nødvendig skolemedisin.

Etter hva jeg har skjønt kunne trolig både Steve Jobs og Peter Sellers ha berget livet dersom de hadde kommet seg tidligere til skolemedisinerne fremfor å bruke "alternative" metoder. Hvorvidt de folkene de gikk til tok fakturerte for tjenestene, gjorde det gratis, eller aksepterte "almisser" (som i Norge vil være skattepliktig på linje med lønn), betyr lite når folk ender opp under torva.

''Ta f eks historien om Bjarne Håkon Hansen som ringte til Snåsa fordi ungengråt, og så ga det seg etterpå. Jeg tror at samtalen med Snåsa og troen og håpet om at det skulle hjelpe gjorde at BHH endret væremåte/innstilling''

Omtrent som da jeg sluttet å gråte da moren min blåste på meg. Hun kunne stå innendørs og blåse gjennom vinduet mens jeg var utendørs. Det hjalp det også:-)

''Hun kunne stå innendørs og blåse gjennom vinduet mens jeg var utendørs. Det hjalp det også:-)''

Det er jo enda bedre enn Joralf Gjerstad! ;-)

Med vennlig hilsen

Om ikke fjell (de er store og tunge! ;-) ) så kan de enten få en person til å føle seg mye friskere, eller til å bli friskere.

Akkurat det samme skjer med skolemedisin. Hvis du kom til legen med ørebetennelse, og du fikk (uten å vite det) sukkertabletter i stedet for antibiotika, så ville du nok føle deg fortere frisk enn hvis du ikke fikk noen tabletter.

Med vennlig hilsen

''Om ikke fjell (de er store og tunge! ;-) ''

Om ikke fjellet vil komme til Muhammed, så må Muhammed komme til fjellet ;-)

Annonse

Det er fånyttes å diskutere alternative ting med Sør :)

Dette argumentet hører jeg dem med gudstro si også - de kan ikke diskutere med ikke-troende, fordi de forstår jo ikke troen. Neivel. Da blir det jo bare som en liten sekt som aldri stiller kritiske spørsmål og hvor alle er enige om at jallajalla-greiene er en sannhet, bare fordi mange bok tror på det.

''Om ikke fjell (de er store og tunge! ;-) ''

Om ikke fjellet vil komme til Muhammed, så må Muhammed komme til fjellet ;-)

Personlig synes jeg det er lettere hvis både fjellet og Muhammed finner ut av hvor de ønsker å være en gang for alle!

;-)

Med vennlig hilsen

Kan ikke du la de som ønsker å diskutere Snåsamannen gjøre det uten å skrive flere hundre innlegg? Det er ingen som støtter deg i denne produseringen, uansett hvilken argumenter du kommer med.

Det er litt underlig at enkelte i denne tråden avfeier Sørs argumenter fordi det er Sør som kommer med dem.

Gjest Kayia

Men det er de færreste av oss som aldri oppsøker legen, da. Vi har nok ulik terskel for når vi gjør det.

Egentlig håper jeg forskningen på dette området intensiveres., mange spennende problemstillinger her. Gjetter foreksempel at mange som oppsøker snåsakaill'n med diverse vondter eller plagsomme ting som feks eksem har vært hos lege først uten å bli frisk. Hvordan påvirker det deres møte med snåsakaill'n foreksempel?

Egentlig håper jeg forskningen på dette området intensiveres., mange spennende problemstillinger her. Gjetter foreksempel at mange som oppsøker snåsakaill'n med diverse vondter eller plagsomme ting som feks eksem har vært hos lege først uten å bli frisk. Hvordan påvirker det deres møte med snåsakaill'n foreksempel?

Det hadde hjulpet mye om Snåsakaillen hadde våget å la seg teste.

Annonse

Gjest Nickløsheletida

Det er jo ikke et representativt utvalg som oppsøker slike. Det er folk som tror og som gjerne VIL tro.

''Det er jo ikke et representativt utvalg som oppsøker slike. Det er folk som tror og som gjerne VIL tro''

Det tror jeg du har helt rett i.

Gjest Kayia

Ja, men i motsetning til "healeren", så kan legen vise til dokumentert effekt av medisinene, utover placebo og tilfeldigheter.

Med vennlig hilsen

Dette blir litt svarthvitt sør. Det er ikke alltid sånn, og det er ikke alltid sånn at man blir frisk av medisinene heller.

Gjest Pilka

Det er litt underlig at enkelte i denne tråden avfeier Sørs argumenter fordi det er Sør som kommer med dem.

Hva er det du opplever underlig? At ikke alle er enige med Sørs ørten innlegg?

Jeg er en av dem som neppe kommer til å kontakte Snåsamannen, men jeg har ikke funnet kall til å "overbevise" noen på Sørs måte om at de ikke vet hva de gjør.

Sør har ikke diskutert i trådene. Han har produsert innlegg likt og hakk i plata...hakk i plata....hakk i plata.....

Dette blir litt svarthvitt sør. Det er ikke alltid sånn, og det er ikke alltid sånn at man blir frisk av medisinene heller.

Hei,

Nei, det er jo ingen som forventer at en healer skal kurere alle for alt, heller.

Men dokumentasjonen viser at medisin X er effektiv mot sykdom Y i Z% av tilfellene, og f. eks. 3% av pasienter får hodepine som bivirkning.

Med vennlig hilsen

Gjest Kayia

Nei nei, jeg har ikke ment at pilka hadde flere nick i tråden. Bare at hun har skiftet nick flere gnager gjennom årene i likhet med meg selv.

Å ja, sånn ja, skjønner :) Syns det var så rart sjø, og trodde plutselig at jeg - som er blind for sånt - hadde fått snusen på (enda) en webbis hehe (tror nemlig jeg vet om en...)... ;-)

Enig dersom vi sier teste effekten av snåsakaillen. Man tester jo ikke legen eller psykologen heller, men effekten av behandlingen vedkommende gir.

Man tester begge deler - både legen (som må ta eksamen, og mange års utdanning), og medisinen, gjennom dobbel-blind tester (vanligvis).

Men det som er interessant her, i første omgang, er OM JGs behandling gir resultater.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...