Gå til innhold

Men nå slutter jeg her

Anbefalte innlegg

Gjest duken

Igjen viser det seg at jeg ikke greier å kommunisere godt på nettet med fremmede mennesker. Slikt får noen ganger fram det verste i meg. Jeg vet egentlig ikke hvorfor, men tror det har med innestengt aggresjon å gjøre som jeg ikke får ut andre plasser. Men jeg ser at det er ødeleggende for andre og heller ikke det beste for min del, så da jeg takker jeg for meg.

Ha det fint alle sammen!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/377121-men-n%C3%A5-slutter-jeg-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du, hissigproppen. Hvorfor skal du slutte? Fordi vi er uenige, fordi du har andre meninger enn meg og noen andre? So what? Du er da like viktig her som alle andre. Jeg ser jo helt tydelig at du er sint, men jeg skjønner jo at det sinnet går langt dypere enn en uenighet her inne. Får du hjelp?

Hvorfor ikke bli? Jada du er forbannet på det meste, det er ok, du har lov til det, men øv deg på å ta litt pauser om det koker inni deg. Jeg er så tykkhudet at du kan bare hamre løs på meg om du blir sint, jeg tåler det :-) Jeg håper faktisk du blir, det er et eller annet ved deg som er umulig å ikke like. Men, dersom du føler det er best for deg, for din selv-heling eller hva man skal kalle det, å ikke være her, vel da respekterer jeg selvsagt det og ønsker deg lykke til.

Annonse

Gjest Melis36

Jeg er enig i det xbellax skriver til deg. Dersom det er best for deg å ta en pause, så gjør det - men jeg tenker det kanskje er et bedre alternativ å bli her, men heller øve på å ta timeout når du blir sinna.

Jaa du kan vel bare ta en pause,og ikke forsvinne helt. DOL er for alle da.

Gjest duken

Jeg er enig i det xbellax skriver til deg. Dersom det er best for deg å ta en pause, så gjør det - men jeg tenker det kanskje er et bedre alternativ å bli her, men heller øve på å ta timeout når du blir sinna.

Ja hei, det er ustabile duken her igjen. ;)

Siden dette kommer fra akkurat deg, fikk jeg lyst til å være her litt til. Det er iallefall greit å ha muligheten til det. Så får jeg lære meg "nettimpulskontroll" etterhvert. Er sikkert selvutviklende på sikt. ;)

Gjest duken

Du, hissigproppen. Hvorfor skal du slutte? Fordi vi er uenige, fordi du har andre meninger enn meg og noen andre? So what? Du er da like viktig her som alle andre. Jeg ser jo helt tydelig at du er sint, men jeg skjønner jo at det sinnet går langt dypere enn en uenighet her inne. Får du hjelp?

Hvorfor ikke bli? Jada du er forbannet på det meste, det er ok, du har lov til det, men øv deg på å ta litt pauser om det koker inni deg. Jeg er så tykkhudet at du kan bare hamre løs på meg om du blir sint, jeg tåler det :-) Jeg håper faktisk du blir, det er et eller annet ved deg som er umulig å ikke like. Men, dersom du føler det er best for deg, for din selv-heling eller hva man skal kalle det, å ikke være her, vel da respekterer jeg selvsagt det og ønsker deg lykke til.

Jada, hissigproppen her igjen. Takk for hyggelige ord. Jeg blir nok hengende rundt her litt til. Jeg klarer liksom ikke helt å la være. ;)

Ja hei, det er ustabile duken her igjen. ;)

Siden dette kommer fra akkurat deg, fikk jeg lyst til å være her litt til. Det er iallefall greit å ha muligheten til det. Så får jeg lære meg "nettimpulskontroll" etterhvert. Er sikkert selvutviklende på sikt. ;)

''Er sikkert selvutviklende på sikt. ;)

''

Dol kan være en bra øvingsarena for så mangt :-)

Gjest duken

Jaa du kan vel bare ta en pause,og ikke forsvinne helt. DOL er for alle da.

Da forsvinner jeg ikke helt, men blir her litt til og fra.Takk for tilbakemelding.

Noen ganger er det sånn at noen få positive ord kan få en til å endre mening. Selv om dere bare var tre stk, så betydde det mye for meg. Selv om resten av dolerne på flere hundre stk sikkert ikke er enig. Men de sa iallefall ingenting. ;)

Andre ganger er det motsatt, nemlig at noen få negative kommentarer kan få folk til å høre mer på det enn på de flere hundre som ikke sier noe og som mest sannsynlig ikke har noe har noe imot en. Absolutt noe å tenke over hva egen (min)adferd angår.

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater

Takk for det. Men hvorfor er det klokt å ikke være her? Jeg har nettopp sagt til de andre at jeg ikke skal "slutte" likevel, men nå fikk du meg til å endre mening på nytt.

Hehe, ikke greit å være en forvirret duk ;)

Svaret har du jo utmerket godt beskrevet i det første innlegget.

Gjest Psyk av alt

Jeg synes for det aller meste at du greit kommuniserer her på nettet.

Det sklir kanskje litt ut innimellom, med tråder som du ønsker å provosere med, men det er absolutt tålelig og du er ikke den eneste her som gjør det.

Og du må ikke bry deg altfor mye når det blir diskusjoner som koker litt. Legg inn litt "delay" og ta det ikke personlig selv om enkelte blir det når det tilspisser seg :-)

Nils Håvard Dahl, psykiater

Hva var vitsen med denne kommentaren?

Hvis en stadig og frivillig begir seg inn i situasjoner som en ikke må være i og som fører til noe negativt for en selv, er det klokt å vurdere om en bør fortsette med det.

Hvis en stadig og frivillig begir seg inn i situasjoner som en ikke må være i og som fører til noe negativt for en selv, er det klokt å vurdere om en bør fortsette med det.

''Hvis en stadig og frivillig begir seg inn i situasjoner som en ikke må være i og som fører til noe negativt for en selv, er det klokt å vurdere om en bør fortsette med det.''

Samtidig så er det vel ofte slik at enkelte grunnleggende problemer følger med en i mange av hverdagens situasjoner. Jeg tror at f.eks. dol da kan være en god treningsarena for endring. Det er ofte lettere å motta skriftlige tilbakemeldinger enn å få dem direkte av mennesker rundt deg.

Jeg hadde håpet av duken kunne opplevd å klare å kommunisere mer konstruktivt her enn hun periodevis har gjort.og jeg syntes også hun var på god gli i riktig retning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...