Gå til innhold

Avtalegiro?

Anbefalte innlegg

Gjest disco line

Jeg har i dag mange faste betalinger i nettbanken med avtalegiro, og har i grunn regnet med at dette ikke koster noe da beløpet trekkes direkte fra kontoen min til avtalt tidspunkt.

Forleden dag oppdaget jeg at den ene avtalen trakk ca 35 kroner mer enn hva produktet koster, og jeg tok derfor kontakt og fikk til forklaring av dette var fakturakostnader. Skulle jeg unngå disse kostnadene måtte jeg velge efaktura.

Er det bare meg som lurer på hvorfor i huleste de sender ut en papirfaktura som viser at beløpet trekkes etter avtale i nettbanken, for så å ta betalt for det?! Så vidt jeg husker så sender ingen av de andre selskapene jeg har samme avtale med ut en papirfaktura.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/377154-avtalegiro/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest luftslott

Jeg har efaktura fordi mange leverandører rett og slett er pålagt å sende meg som kunde en faktura med oversikt over bruk. Har man ikke efakturaavtale, er de pålagt å sende papirfaktura. Og det koster en liten sum pr. faktura, det syns jeg er helt greit. Det blir mye papir, og vi har bruk for trærne på andre måter.

Og både efakturaavtale og avtalegiro er avtaler mellom deg og banken din. Avtalegiro betyr enkelt og greit at du har gitt banken tillatelse til å trekke den aktuelle fakturaen fra kontoen din uten at du gjør noe selv. Den som sender fakturaen er fortsatt pliktig til å sende deg en oversikt over bruk, så du har en mulighet til å se om noe er feil.

Dessuten: har man kvartalsfaktura, noe som er ganske vanlig, betaler man papirfakturagebyret 4 ganger i året. Det blir 140 kroner i året. Det er pokker ikke mye når man tenker på hvor mye man sløser bort på kjøpekaffe, bensinstasjonboller, tobakk eller flaskevann i løpet av en vanlig måned:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/377154-avtalegiro/#findComment-3315596
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...