Gå til innhold

Bygd; miljøet er viktigst

Anbefalte innlegg

Gjest lunch

Jeg ser den gamle hjembygda mi og andre små bygder stadig er ute etter nye metoder for å trekke folk inn til bygda. Noen ganger er den utlendinger som er i fokus, andre ganger studenter med tilknytning til bygda.

De har mange ulike lokkemidler; men avgjørende for om jeg skulle flytte hjem ville være det sosiale miljøet- er det noe jeg har fått nok av så er det rykter, baksnakking og generasjonskonflikter. Gamle hespetrær som sørger for sur stemning på den lokale basaren, og unge, bøllette mekanikere som er smårasister og ellers intolerante. Inkludering av "nye" fremmede har også vært et problem der jeg kommer fra, især for utelandske ungdom og barn. Og spesielt for de med en annen etnisk opprinnelse.

Da nytter det ikke med flott natur, arbeidsplasser og kulturtilbud. For miljøet er det vanskeligste å endre på; man kan selvfølgelig bidra, men det undrer meg stort at ikke politikerne setter fokus på dette: Har dere en mening om dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/377158-bygd-milj%C3%B8et-er-viktigst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nord og ned.

Vel, nettopp de fordømte kjærringene som bryr seg, og mangelen på toleranse for at utlendinger får herpe i filler bygda og voldta jentene er vel egentlig noe mange savner kontra dagens Oslo.

Så det er vel bedre at du flytter dit enn at de endrer byda for at du skal få ditt kaos der også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...