Gå til innhold

Ekstrasystoler og trening

Gjest jente36år

Anbefalte innlegg

Gjest jente36år

Til Idrettslegen

Jeg er jente på 36 år som trenet noe aerobic i flere år. Har nå sluttet p.g.a av angst .

Jeg har de siste 18 mnd merket noen ekstrasystoler. Er det fordi hjertet får for liten trening eller er det angsten?

Når jeg trimmer, så forsvinner ekstrassystolene(har ikke dette i aktivitet).

Men de kommer i hvile og spesiellt etter stress og da jeg tenker på hjertet.

Hadde hvile EKG to ganger i år 2000 men

de viste normale.

Blodtrykk ligger på 124/84 i gjennomsnitt med nattrykk ca. 90/60 (hvis dette har noe å si.

Er det farlig å trene med ekstrasystoler eller er det nettopp det en må gjøre for å¨bli kvitt dette?

Håper på snarlig svar.

PS: er ikke røyker og har normal vekt.

Hilsen litt nervøs jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

jente 36 år.

Det er ganske mange som etter fysisk aktivitet kan være plaget med extrasystoler. Dette kan også skje med idrettsfolk på høyt nivå.

Når du tidligere også er skikkelig undersøkt, bør du ikke være urolig for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...