Gå til innhold

Menn er flinkest til å parkere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår senson piper "hele tiden" hvis vi har møkkete sensorer, eller hvis tilhengerfestet er påmontert...

''Vår senson piper "hele tiden" hvis vi har møkkete sensorer, eller hvis tilhengerfestet er påmontert...''

Møkkabil. ;o) Toyotaen som kjæresten hadde før var sånn, den pep i hytt og gevær selv om ingenting var bak bilen når reversen ble satt inn.

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

6

• mariaflyfly

4

• Axcia

4

• ekte nick

3

Skrevet

Jeg mener jo ikke bokstavelig talt hele tiden, men at den piper lenge før det er nødvendig å stoppe ved rygging.

Vår piper også lenge før, men går over til konstant uling når jeg MÅ stoppe rygginga.

Gjest Elextra
Skrevet

Vår piper også lenge før, men går over til konstant uling når jeg MÅ stoppe rygginga.

Ok, har bare prøvd det på billige leiebiler, mulig det finnes bedre og mer avanserte typer .

Skrevet

jeg og de fleste kvinner jeg kjenner lukeparkerer uten problemer. må innrømme at jeg har vanskelig for å forstå de som syns det er så vanskelig å lukeparkere, da det er noe av det enkleste man kan gjøre...

men kjenner menn som ikke kan det, og menn som kan det.

men vet av en dame som ikke kan det, men hun har aldri prøvd heller for hun tror det er så vanskelig.. så hun tar heller omveier.

men seriøst.. lukeparkering... er jo så enkelt!

Skrevet

''Vår senson piper "hele tiden" hvis vi har møkkete sensorer, eller hvis tilhengerfestet er påmontert...''

Møkkabil. ;o) Toyotaen som kjæresten hadde før var sånn, den pep i hytt og gevær selv om ingenting var bak bilen når reversen ble satt inn.

Jeg ser ikke problemet. Den piper ikke uten grunn.

Gjest Tatjana
Skrevet

Skulle ønske de hadde oppfriskningskurs ang. parkering hvor man kunne øve seg på en "bane" med ulike parkeringsmuligheter (luke osv),

men med skumplastbiler, slik at en ikke risikerte å skade sin eller andres bil mens man trente. Nå tør jeg ikke trene pga jeg er redd for å bulke...

Jeg var flink da jeg kjørte opp, men så ble jeg redd etter at jeg ble "fanget" i en luke pga to store biler på hver side av min... umulig å lirke seg ut, heldigvis kom den ene eieren kort tid etterpå... men jeg fikk angst etter dette.

De lærer ikke parkering på kjøreskolene lenger. Jeg lærte både ryggeparkering og lukeparkering i sin tid, men nå driver de ikke med dette lenger. Litt synd egentlig.

Gjest Elextra
Skrevet

Skulle ønske de hadde oppfriskningskurs ang. parkering hvor man kunne øve seg på en "bane" med ulike parkeringsmuligheter (luke osv),

men med skumplastbiler, slik at en ikke risikerte å skade sin eller andres bil mens man trente. Nå tør jeg ikke trene pga jeg er redd for å bulke...

Jeg var flink da jeg kjørte opp, men så ble jeg redd etter at jeg ble "fanget" i en luke pga to store biler på hver side av min... umulig å lirke seg ut, heldigvis kom den ene eieren kort tid etterpå... men jeg fikk angst etter dette.

Det er jo bare å ta med seg f.eks. en haug tomme melkekartonger til en tom p-plass, lage luker med kartongene og øve i vei. Om det blir bulker i kartongene er det jo ikke så farlig.

Går sikkert an å ringe en kjøreskole og spørre om å få et par timer for å øve på parlering, men det vil jo koste en liten formue.

tzatziki1365380058
Skrevet

Jeg har lukeparkeringsfobi! Helt klart! Har hatt lappen i mer enn 20 år, og har ikke forsøkt å lukeparkere siden jeg tok kjøretimer.

Jeg er HELT sikker på at det er umulig å få til, at jeg blir stående klin fast uten å komme verken hit eller dit, og at hele verden kommer til å stå rundt og le hånlig av den dama som ikke klarer å parkere.... Så jeg skyr det som pesten, ja.

Sukk og dessverre, vil jeg si - for det upraktisk å ikke kunne det.

Skrevet

Jeg har lukeparkeringsfobi! Helt klart! Har hatt lappen i mer enn 20 år, og har ikke forsøkt å lukeparkere siden jeg tok kjøretimer.

Jeg er HELT sikker på at det er umulig å få til, at jeg blir stående klin fast uten å komme verken hit eller dit, og at hele verden kommer til å stå rundt og le hånlig av den dama som ikke klarer å parkere.... Så jeg skyr det som pesten, ja.

Sukk og dessverre, vil jeg si - for det upraktisk å ikke kunne det.

''Sukk og dessverre, vil jeg si - for det upraktisk å ikke kunne det.''

Tja...det kommer jo an på hvor man bor. Det er utrolig sjelden jeg trenger å lukeparkere - ergo er jeg sikkert ikke superflink til det. Men kan det jo - men hadde sikkert blitt stresset om jeg skulle gjøre det på trang plass og med biler ventende rundt meg ;-)

Men rygge og håndtere bilen på andre måter, det tror jeg at jeg er rimelig flink til...

tzatziki1365380058
Skrevet

''Sukk og dessverre, vil jeg si - for det upraktisk å ikke kunne det.''

Tja...det kommer jo an på hvor man bor. Det er utrolig sjelden jeg trenger å lukeparkere - ergo er jeg sikkert ikke superflink til det. Men kan det jo - men hadde sikkert blitt stresset om jeg skulle gjøre det på trang plass og med biler ventende rundt meg ;-)

Men rygge og håndtere bilen på andre måter, det tror jeg at jeg er rimelig flink til...

Sant at det ikke er overalt man trenger det. Men da vi bodde i Oslo kjørte jeg ikke bil i det hele tatt omtrent, fordi jeg ikke kunne/turde å lukeparkere.

Nå bor vi litt mer landlig til, så lukeparkering er ikke noe jeg har behov for så ofte.Men jeg kjører jo til større byer med ujevne mellomrom nå også, og da synes jeg det er en ulempe å MÅTTE finne et parkeringshus eller -plass, fordi jeg ikke fikser luke-gateparkering.

Skrevet

Jeg ser ikke problemet. Den piper ikke uten grunn.

Joda, ryggesensoren på Toyotaen pep uten grunn, den pep så fort man satte den i revers selv om det ikke var noe bak.

Skrevet

Ryggesensor er tingen, Lillemus! ;)

Si meg - jeg som har gammel bil - ryggesensor, er det noe som oppdager små ting også? Et lite barn, f.eks? Eller er det bare for å hjelpe til å ikke ripe opp noen biler?

Skrevet

Æsj, ryggesensorer piper jo "hele tiden" og gir i så måte ingen god pekepinn ved parkering, synes jeg.

Droppet å prioritere det ved siste bilkjøp.

De piper når du nærmer deg, så intensiveres pipingen jo nærmere du kommer. Gir god hjelp synes jeg.

Skrevet

Jeg tror som flere andre at det er øvelse som skal til. Og oppslag som dette bidrar til at færre kvinner enn menn øver, for kvinnene kommer jo uansett ikke til å få det til.

Skrevet

Jeg er flinkere til å lukeparkere enn noen mann jeg kjenner ihverfall. Det er jo lett, bare man har lært seg teknikken.

Gjest trådstarter
Skrevet

Jeg er flinkere til å lukeparkere enn noen mann jeg kjenner ihverfall. Det er jo lett, bare man har lært seg teknikken.

Kan du beskrive hvordan trikset var igjen? Husker jeg lærte noe da jeg gikk på kjøreskolen, men har jo glemt alt. Var noe med å kjøre frem til neste bil, og så se i speilet,

full sving på rattet til jeg så baklyktene på bilen bak? og så rette opp bilen? Hmmm

mariaflyfly
Skrevet

Si meg - jeg som har gammel bil - ryggesensor, er det noe som oppdager små ting også? Et lite barn, f.eks? Eller er det bare for å hjelpe til å ikke ripe opp noen biler?

Min fanger ihvertfall opp alt som befinner seg bak bilen.

Skrevet

Kan du beskrive hvordan trikset var igjen? Husker jeg lærte noe da jeg gikk på kjøreskolen, men har jo glemt alt. Var noe med å kjøre frem til neste bil, og så se i speilet,

full sving på rattet til jeg så baklyktene på bilen bak? og så rette opp bilen? Hmmm

Bruk Google så finner du det.

Skrevet

Kjør frem til bilen foran. Begynn å rygg, sving rattt helt til høyre og rygg, legg om når du er ca 45 grader og sving helt til venstre og fortsett å rygg, og du glir rett inn i luka. Verre er det jo ikke

enkleste i verden...

http://www.klikk.no/motor/bil/article400007.ece

Skrevet

http://lmgtfy.com/?q=lukeparkering

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...