Gå til innhold

Bruk av kreatin

Gjest Pingle

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har vært syk i flere år og har av den grunn vært i lite bevegelse. Nå begynner jeg å komme til krefter og har begynt å trene forsiktig 2 ganger pr uke a 30 min i et helsestudio. Mitt problem er at jeg i løpet av denne perioden har blitt veldig tynn og svak pga tapt muskelmasse. Jeg er forøvrig en kvinne på 43 år , og har lest i en bok av lege Knut Flytlie at kreatin i små mengder gir raskere muskler. Jeg fikk vite på apoteket at stoffet ikke selges i Norge. Imidlertid fikk jeg kjøpt det i en helsekostforretning i Sverige. Jeg har snakket med min lege om bruken av dette stoffet. Hun synes det var interessant, men hadde ingen erfaring med bruk av dette. Den lille boksen jeg kjøpte inneholder 99,6% rent mikroniserat kreatinmonohydrat. Kunne du si noe om bruken og gi doseringsråd. Jeg veier 50 kg og har ingen intensjoner om å bli et muskelberg,

Håper indelig på svar, og takker på forhand.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kreatin er lovlig i Norge. Helt unødvendig og bruke det. Hvis du vil opp i muskelmasse så spis mye mat hver tredje time. Pass på at du får rikelig med protein(egg,kjøtt,melk bla.a) Sov godt om nettene.

Etterhvert kan du øke antall treninger til 3 pr. uke. Snakk med en kyndig instruktør.

Vil du bruke kreatin uansett så holder det med 2*5 g pr. dag. Etter 6-8 uker med kreatin bør du ta pause fra det 2-4 uker. Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kreatin selges på alle helsekostbutikker i hele Norge, og de fleste appotek.

Det kreatin vil gjøre er å binde vann i musklene dine. Det vil gjøre deg litt sterkere så du kan løfte tyngre, og dermed vil muskelmassen øke.

Men dette vil ha NULL effekt om du ikke trener riktig, eller spiser og drikker riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Kreatin er lovlig i Norge. Helt unødvendig og bruke det. Hvis du vil opp i muskelmasse så spis mye mat hver tredje time. Pass på at du får rikelig med protein(egg,kjøtt,melk bla.a) Sov godt om nettene.

Etterhvert kan du øke antall treninger til 3 pr. uke. Snakk med en kyndig instruktør.

Vil du bruke kreatin uansett så holder det med 2*5 g pr. dag. Etter 6-8 uker med kreatin bør du ta pause fra det 2-4 uker. Lykke til !

Kjære Pingle.

Gjør som Viten sier, bra !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...