AAA Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Schkall vi zeee..... Eldstemor på 10 år er med på en idrett på høyt nivå, i forhold til alder da. For henne betaler vi ca 3000 kr pr halvår, i tillegg til diverse dorullsalg, dugnader, loddsalg etc. Det er også reiseutgifter + utstyr til idreten. Så totalt er vi sikkert oppe i 8-9000 kr i året. Yngstejenta går på en idrett en gang ukentlig, koster ca 600 kr i halvåret. I tillegg spiller begge to instrument på Kulturskolen, det koster 3200 kr årlig. Så ja, det blir fort penger av det! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377452-kostnader-fritidsaktiviteter/page/5/#findComment-3318885 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lalalale Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Schkall vi zeee..... Eldstemor på 10 år er med på en idrett på høyt nivå, i forhold til alder da. For henne betaler vi ca 3000 kr pr halvår, i tillegg til diverse dorullsalg, dugnader, loddsalg etc. Det er også reiseutgifter + utstyr til idreten. Så totalt er vi sikkert oppe i 8-9000 kr i året. Yngstejenta går på en idrett en gang ukentlig, koster ca 600 kr i halvåret. I tillegg spiller begge to instrument på Kulturskolen, det koster 3200 kr årlig. Så ja, det blir fort penger av det! Det er faktisk skremmende når man tenker på familier med dårlig råd. Jeg håper de da tør spørre om de kan være med for en rimeligere penge. Men når selv kommunen med kulturskole tar så mye penger så kan man jo lure. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377452-kostnader-fritidsaktiviteter/page/5/#findComment-3318887 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Før eldstemann ble syk kostet f.eks alpin for ham ca 30 000 pr år. (lønn trener, heiskort, kontingent til idrettslaget, treningssamlinger, overnatting ved renn, flere par ski etc) Kulturskoleplass koster her 2300,- og ungene hadde to plasser hver. orientering husker jeg ikke hva koster, men de må betale løpsavgift og kontingent ihvertfall. Der var jentungen med. Fotball husker jeg heller ikke hva koster, men regner med at det hadde blitt litt mer i år ettersom de nå er 13. -så med syke barn sparre vi endel på fritidsaktiviteter, mens medisinutgiftene (og penger til sysselsetting som film etc) har gått betraktelig opp. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377452-kostnader-fritidsaktiviteter/page/5/#findComment-3318942 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Før eldstemann ble syk kostet f.eks alpin for ham ca 30 000 pr år. (lønn trener, heiskort, kontingent til idrettslaget, treningssamlinger, overnatting ved renn, flere par ski etc) Kulturskoleplass koster her 2300,- og ungene hadde to plasser hver. orientering husker jeg ikke hva koster, men de må betale løpsavgift og kontingent ihvertfall. Der var jentungen med. Fotball husker jeg heller ikke hva koster, men regner med at det hadde blitt litt mer i år ettersom de nå er 13. -så med syke barn sparre vi endel på fritidsaktiviteter, mens medisinutgiftene (og penger til sysselsetting som film etc) har gått betraktelig opp. Oi - 30.000 pr år var virkelig mye! Men det var jo inkludert turer og utstyr - men likevel... Tja - jeg forstår jo at det vi betaler er blant de dyrere tingene, men absolutt ikke dyrest. Jeg synes likevel det er mye. Dette betyr jo at familier med én inntekt, eller foreldre som er lavtlønte bare kan se langt etter å gi sine barn slike tilbud - når vi som faktisk tjener rimelig greit, har litt problemer med å få alle regningene betalt... En hetl annen ting; Jeg tenkte på deg og ungene dine på fredag. Jeg fikk reaksjon på en vaksine (Dukoral) - var kvalm fra torsdag ettermiddag til fredag kveld - og var helt utslått hele fredagen. Sov hele natta + 5 timer midt på dagen (kunne fint ha sovet enda mer, men da presset jeg meg opp) - og sov hele natta til lørdag. Men så var det over. Det var nesten nifst å merke hvordan kroppen var forandret dette døgnet, og hvor mye jeg sov og hvor lite jeg orket. Ikke noe bedring hos barna dine? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377452-kostnader-fritidsaktiviteter/page/5/#findComment-3318949 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 ''Jeg synes 625 kroner for en time (som antagelig er svart) er drøy pris. '' Jeg synes også det. Pratet med noen på jobben her om det, men de syntes ikke det var dyrt. Jeg kan ikke finne navnet hans i Brønnøysundregisteret, så det er nok svart. Og det er også en greie jeg irriterer meg over. ''Jeg kan ikke finne navnet hans i Brønnøysundregisteret, så det er nok svart. Og det er også en greie jeg irriterer meg over.'' Læreren trenger da ikke ha noe registrert firma eller enkeltmannsforetak for å ha en bijobb som man skatter av på vanlig måte? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377452-kostnader-fritidsaktiviteter/page/5/#findComment-3318951 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Jo, men jeg tipper at instruktøren allikevel forbereder seg noe til hva som skal skje. Jeg har aldri forstått hvorfor musikkpedagoger ikke skal kunne ta samme pris som andre konsulenter (selvfølgelig med fradrag i forhold til administrasjonsutgifter som f.eks. advokater vil ha). ''Jeg har aldri forstått hvorfor musikkpedagoger ikke skal kunne ta samme pris som andre konsulenter (selvfølgelig med fradrag i forhold til administrasjonsutgifter som f.eks. advokater vil ha).'' Helt enig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377452-kostnader-fritidsaktiviteter/page/5/#findComment-3318952 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 ''Jeg kan ikke finne navnet hans i Brønnøysundregisteret, så det er nok svart. Og det er også en greie jeg irriterer meg over.'' Læreren trenger da ikke ha noe registrert firma eller enkeltmannsforetak for å ha en bijobb som man skatter av på vanlig måte? ''Læreren trenger da ikke ha noe registrert firma eller enkeltmannsforetak for å ha en bijobb som man skatter av på vanlig måte? '' Trenger han ikke? Når han gjør dette utenfor skolens regi, så må han vel ha et registrert firma? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377452-kostnader-fritidsaktiviteter/page/5/#findComment-3318955 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Tja, vi betaler 3600 for korpset. Der er det 1 time samspill (med dirigent) og 30 minutter individuell instruksjon (med instruktør). Jeg vet ikke hva de får betalt, men om dere er fem som betaler for dette - så blir jo det 37500 per år, som tilsvarer 3500 i måneden, og omtrent 850 kroner gangen... Det er jo ganske mye penger. Jeg heller til at jeg synes flere hundre kroner i måneden på ett barn er for mye. Ansatte i kulturskolen har omtrent samme avtaleverk og lik lønn som lærere i grunnskolen. Der har man innbakt betaling for forberedelse etc akkurat som lærerne. Gir man timer utenom tar man selvfølgelig mer for å dekke andre utgifter. De fleste følger anbefalingene til musikernes fellesorganisasjon. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377452-kostnader-fritidsaktiviteter/page/5/#findComment-3318959 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Oi - 30.000 pr år var virkelig mye! Men det var jo inkludert turer og utstyr - men likevel... Tja - jeg forstår jo at det vi betaler er blant de dyrere tingene, men absolutt ikke dyrest. Jeg synes likevel det er mye. Dette betyr jo at familier med én inntekt, eller foreldre som er lavtlønte bare kan se langt etter å gi sine barn slike tilbud - når vi som faktisk tjener rimelig greit, har litt problemer med å få alle regningene betalt... En hetl annen ting; Jeg tenkte på deg og ungene dine på fredag. Jeg fikk reaksjon på en vaksine (Dukoral) - var kvalm fra torsdag ettermiddag til fredag kveld - og var helt utslått hele fredagen. Sov hele natta + 5 timer midt på dagen (kunne fint ha sovet enda mer, men da presset jeg meg opp) - og sov hele natta til lørdag. Men så var det over. Det var nesten nifst å merke hvordan kroppen var forandret dette døgnet, og hvor mye jeg sov og hvor lite jeg orket. Ikke noe bedring hos barna dine? ''Tja - jeg forstår jo at det vi betaler er blant de dyrere tingene, men absolutt ikke dyrest. Jeg synes likevel det er mye. Dette betyr jo at familier med én inntekt, eller foreldre som er lavtlønte bare kan se langt etter å gi sine barn slike tilbud - når vi som faktisk tjener rimelig greit, har litt problemer med å få alle regningene betalt... '' Lavtlønnede har neppe mulighet til å la barna velge blant de dyreste aktivitetene. Når det gjelder det lokale idrettslaget her, så finnes det en eller annen stiftelse som folk kan søke om bidrag til kontingenter mm fra - men det forutsetter at de orker/har ressurser til å ta kontakt, skrive søknad etc. Men er ikke den situasjonen du beskriver litt annerledes? Jeg vet ikke om prisen har økt mye etter at guttene begynte med dette opplegget, men hvis ikke så har dere jo valgt å melde ham på noe som er kostbart. Etter min oppfatning tar ikke pedagogen noen overpris og jeg er overbevist om utbytte og progresjon vil bli mye dårligere om de kun får undervisning hver 14. dag. Derfor ville jeg nok neppe som forelder blitt særlig fornøyd om du foreslo å kutte i opplegget - men om flere foreldre hadde vært enige, så kunne dere jo ha vurdert en slik ordning ut i fra økonomiske hensyn. Noe av kunsten er vel å klare å tenke langsiktig når unger har lyst til å melde seg på en aktivitet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377452-kostnader-fritidsaktiviteter/page/5/#findComment-3318976 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Det er faktisk skremmende når man tenker på familier med dårlig råd. Jeg håper de da tør spørre om de kan være med for en rimeligere penge. Men når selv kommunen med kulturskole tar så mye penger så kan man jo lure. 3200,- pr år kan se mye ut ved første øyekast, men deler man det opp i månedlige rater er man nede i 270 kr. Dersom man videre regner ut stykkpris er det ikke mange andre aktiviteter som kan konkurrere prismessig. Her i byen kommer man seg hverken på kino, på Pirbadet, på bowling eller annet for den prisen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377452-kostnader-fritidsaktiviteter/page/5/#findComment-3318980 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 ''Tja - jeg forstår jo at det vi betaler er blant de dyrere tingene, men absolutt ikke dyrest. Jeg synes likevel det er mye. Dette betyr jo at familier med én inntekt, eller foreldre som er lavtlønte bare kan se langt etter å gi sine barn slike tilbud - når vi som faktisk tjener rimelig greit, har litt problemer med å få alle regningene betalt... '' Lavtlønnede har neppe mulighet til å la barna velge blant de dyreste aktivitetene. Når det gjelder det lokale idrettslaget her, så finnes det en eller annen stiftelse som folk kan søke om bidrag til kontingenter mm fra - men det forutsetter at de orker/har ressurser til å ta kontakt, skrive søknad etc. Men er ikke den situasjonen du beskriver litt annerledes? Jeg vet ikke om prisen har økt mye etter at guttene begynte med dette opplegget, men hvis ikke så har dere jo valgt å melde ham på noe som er kostbart. Etter min oppfatning tar ikke pedagogen noen overpris og jeg er overbevist om utbytte og progresjon vil bli mye dårligere om de kun får undervisning hver 14. dag. Derfor ville jeg nok neppe som forelder blitt særlig fornøyd om du foreslo å kutte i opplegget - men om flere foreldre hadde vært enige, så kunne dere jo ha vurdert en slik ordning ut i fra økonomiske hensyn. Noe av kunsten er vel å klare å tenke langsiktig når unger har lyst til å melde seg på en aktivitet. ''Men er ikke den situasjonen du beskriver litt annerledes? Jeg vet ikke om prisen har økt mye etter at guttene begynte med dette opplegget, men hvis ikke så har dere jo valgt å melde ham på noe som er kostbart.'' Da de startet opp bandet, så var det litt billigere (200 kr gangen i stedet fro 250 kr gangen), men bare halvannen time pr uke i stedet for to timer pr uke. Vi sa nei til at gutten vår skulle få være med, fordi vi syntes det var altfor dyrt. Etter et halvt år ble han spurt om han kunne være med på én sang, fordi de trengte en på keyboard, og han kunne være med gratis. Så var han med gratis noen måneder, men vi syntes ikke det var riktig heller - at ikke han skulle betale for seg, når han etterhvert var like mye med som de andre. Så dermed begynte vi å betale vi og. Og guttene er skikkelig sammensveiset, og har det vanvittig gøy sammen. Så - vi så jo at dette var dyrere enn vi egentlig likte, men så ble det en glidende overgang til det det er nå. '' Etter min oppfatning tar ikke pedagogen noen overpris og jeg er overbevist om utbytte og progresjon vil bli mye dårligere om de kun får undervisning hver 14. dag. Derfor ville jeg nok neppe som forelder blitt særlig fornøyd om du foreslo å kutte i opplegget - men om flere foreldre hadde vært enige, så kunne dere jo ha vurdert en slik ordning ut i fra økonomiske hensyn. '' Ja, de ville selvsagt lære mindre, men samtidig så ville de kanskje ha godt av å lære å spille sammen uten instruktøren og? Bli mer selvstendige? De andre foreldrene sitter veldig mye bedre i det økonomisk enn det vi gjør, og har nok ingen problemer med å betale dette - selv om alle er fra familier med tre eller fire barn... ''Noe av kunsten er vel å klare å tenke langsiktig når unger har lyst til å melde seg på en aktivitet.'' Ja, det er nok sant... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377452-kostnader-fritidsaktiviteter/page/5/#findComment-3318982 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 ''Tja - jeg forstår jo at det vi betaler er blant de dyrere tingene, men absolutt ikke dyrest. Jeg synes likevel det er mye. Dette betyr jo at familier med én inntekt, eller foreldre som er lavtlønte bare kan se langt etter å gi sine barn slike tilbud - når vi som faktisk tjener rimelig greit, har litt problemer med å få alle regningene betalt... '' Lavtlønnede har neppe mulighet til å la barna velge blant de dyreste aktivitetene. Når det gjelder det lokale idrettslaget her, så finnes det en eller annen stiftelse som folk kan søke om bidrag til kontingenter mm fra - men det forutsetter at de orker/har ressurser til å ta kontakt, skrive søknad etc. Men er ikke den situasjonen du beskriver litt annerledes? Jeg vet ikke om prisen har økt mye etter at guttene begynte med dette opplegget, men hvis ikke så har dere jo valgt å melde ham på noe som er kostbart. Etter min oppfatning tar ikke pedagogen noen overpris og jeg er overbevist om utbytte og progresjon vil bli mye dårligere om de kun får undervisning hver 14. dag. Derfor ville jeg nok neppe som forelder blitt særlig fornøyd om du foreslo å kutte i opplegget - men om flere foreldre hadde vært enige, så kunne dere jo ha vurdert en slik ordning ut i fra økonomiske hensyn. Noe av kunsten er vel å klare å tenke langsiktig når unger har lyst til å melde seg på en aktivitet. ''Når det gjelder det lokale idrettslaget her, så finnes det en eller annen stiftelse som folk kan søke om bidrag til kontingenter mm fra - men det forutsetter at de orker/har ressurser til å ta kontakt, skrive søknad etc.'' Jeg sitter i styret i idrettslaget til jr, og av 450 medlemmer er det omtrent 40 som ikke betaler kontingent uten at vi stenger ungene ut av klubben av den grunn. Deler av svinnet dekkes ved at vi søker kommunen og idrettskretsen om kompensasjon (dette varierer fra år til år) eller at vedkommende families kontakt i kommunen eller på sosialkontoret hjelper dem med søknadsskriving. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377452-kostnader-fritidsaktiviteter/page/5/#findComment-3318983 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Jr hadde privat gitarundervisning, og vi betalte 3000,- for ti uker, totalt 9000,- pr år (ett kurs før og ett etter påske). Her i byen var dette normalpris den gangen (4-5 år siden). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377452-kostnader-fritidsaktiviteter/page/5/#findComment-3318984 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 ''Hva er det som koster mer enn dette i kontingent da, utenom utstyr? '' Idretter med mye individuell instruksjon, koster ofte mer enn dette når man er forbi innføringsnivået. F.eks. tennis og ridning. Musikk-undervisning er også noe som mange betaler mer enn tusen kroner pr måned for. Dere må selvfølgelig gjøre et valg i forhold til hvor mye dere vil bruke på barnas fritidsaktiviteter. Jeg synes imidlertid at det ikke er noe å si på å betale ca 750,- pr måned for to timer instruksjon pr uke! Jeg tror heller ikke utbyttet blir det samme om dere reduserer omfanget av instruksjon til annen hver uke, til det tror jeg gutta er litt for unge. Synes ikke at instruktøren tar noen overpris. '' Jeg synes imidlertid at det ikke er noe å si på å betale ca 750,- pr måned for to timer instruksjon pr uke!'' Det er 250 kr pr gang, altså ca 1000 kr i måneden. Men noen uker bortfaller pga ferier, sykdom eller at vi skal reise bort. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377452-kostnader-fritidsaktiviteter/page/5/#findComment-3318985 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Jr hadde privat gitarundervisning, og vi betalte 3000,- for ti uker, totalt 9000,- pr år (ett kurs før og ett etter påske). Her i byen var dette normalpris den gangen (4-5 år siden). Det var mye - 9000 for privat gitarundervisning. Det er kanksje det som er prisen da - at jeg rett og slett ikke er markedsorientert.... :-( 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377452-kostnader-fritidsaktiviteter/page/5/#findComment-3318986 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Det var mye - 9000 for privat gitarundervisning. Det er kanksje det som er prisen da - at jeg rett og slett ikke er markedsorientert.... :-( 3000,- dekket to timer pr uke i 10 uker (=450 pr time), og var definitivt ikke verd pengene, men det er en annen historie.... Nå var ikke jr noe råskinn mht øving, men etter endt år var han såvidt istand til å klimbre "Final Countdown". Instruktørens låtvalg hevet ikke akkurat det miserable inntrykket... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377452-kostnader-fritidsaktiviteter/page/5/#findComment-3318992 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 3000,- dekket to timer pr uke i 10 uker (=450 pr time), og var definitivt ikke verd pengene, men det er en annen historie.... Nå var ikke jr noe råskinn mht øving, men etter endt år var han såvidt istand til å klimbre "Final Countdown". Instruktørens låtvalg hevet ikke akkurat det miserable inntrykket... Ikke for å være direkte vemmelig, men jeg har ikke møtt særlig mange som blir gode helt uten å øve, uansett instruktør;) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377452-kostnader-fritidsaktiviteter/page/5/#findComment-3319000 Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 ''Tirsdag: borte 17-19 Onsdag: Borte 17-19 Torsdag: rett fra skolen på bandøving, deretter direkte på trening, hjemme litt over 19.'' Når får han spist middag og gjort lekser? ''Når får han spist middag og gjort lekser? :P'' Man må være fleksibel og ungene lærer å være disiplinerte. Mine har stort sett gjort unna leksene før jeg kommer fra jobb ca. kl. 16. I dag skal vi ha middag etter aktivitetene, dvs. ca. 20.30 for å kunne spise sammen alle fire, fordi vi har et bursdags"barn" i dag. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377452-kostnader-fritidsaktiviteter/page/5/#findComment-3319003 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Oi - 30.000 pr år var virkelig mye! Men det var jo inkludert turer og utstyr - men likevel... Tja - jeg forstår jo at det vi betaler er blant de dyrere tingene, men absolutt ikke dyrest. Jeg synes likevel det er mye. Dette betyr jo at familier med én inntekt, eller foreldre som er lavtlønte bare kan se langt etter å gi sine barn slike tilbud - når vi som faktisk tjener rimelig greit, har litt problemer med å få alle regningene betalt... En hetl annen ting; Jeg tenkte på deg og ungene dine på fredag. Jeg fikk reaksjon på en vaksine (Dukoral) - var kvalm fra torsdag ettermiddag til fredag kveld - og var helt utslått hele fredagen. Sov hele natta + 5 timer midt på dagen (kunne fint ha sovet enda mer, men da presset jeg meg opp) - og sov hele natta til lørdag. Men så var det over. Det var nesten nifst å merke hvordan kroppen var forandret dette døgnet, og hvor mye jeg sov og hvor lite jeg orket. Ikke noe bedring hos barna dine? ''Ikke noe bedring hos barna dine?'' takk som spør, nei det er ikke mye forandring. Jentungen er litt bedre og guttungen litt dårligere. Begge får hjemmeundervisning. Har kutta melk og gluten hos jentungen og tror kanskje det hjelper litt. De har snart mista hele skoleåret, så jeg håper de kommer seg på beina snart...Det vanskelige nå er å begrense jentungen så hun ikke tar i for mye, hun var f.eks 1,5 time på skolen mandag og har vært helt ødelagt i går og i dag. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377452-kostnader-fritidsaktiviteter/page/5/#findComment-3319013 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Jo, men jeg tipper at instruktøren allikevel forbereder seg noe til hva som skal skje. Jeg har aldri forstått hvorfor musikkpedagoger ikke skal kunne ta samme pris som andre konsulenter (selvfølgelig med fradrag i forhold til administrasjonsutgifter som f.eks. advokater vil ha). Det er ingen som sier de ikke kan det, men her koster de +/- 400 kroner i timen, enten pluss mva - eller så er de ansatt på vanlig måte. Så jeg synes fortsatt 650 er stivt. Til sammenlikning tar andre håndverkere omlag 450. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377452-kostnader-fritidsaktiviteter/page/5/#findComment-3319027 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.