Gå til innhold

Nysgjerrig lita jente

Anbefalte innlegg

Gjest prust

Minstejenta mi på 8 år spurte meg i går kveld da hun skulle legge seg:

"Mamma, når begynte du og pappa egentlig å lage barn?"

Hmmmmm - hva svarer en da tro? Etter litt betenkning, og etter å ha spurt henne om hun vet hvordan vi lager barn og fått det bekreftet, svarte jeg:

"Du vet jo at babyen er 9 mnd inni magen, så når storebroren din ble født tidlig om våren, så var det om sommeren før vi laget barn".

Stille noen sekunder, mens hun tenkte hardt.

Så kom det igjen fra tuppa: "Men mamma, hvor lang tid tar det å lage barn?"

Da måtte jeg ha enda litt betenkningstid... Så svarte jeg:

"Det er forskjellig... noen ganger tar det noen få minutter, og noen ganger tar det mange minutter!"

Snuppa mi fornøyd: "Å ja, da har jeg fått svar på spørsmålet mitt!"

....

Hun har jammen blitt stor nå :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/377620-nysgjerrig-lita-jente/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herlig, og gode svar fra deg :-)

Minner meg om da min eldste ytra sterke ønsker om en lillesøster som 4-åring. Jeg følte meg ikke klar for "blomster-og-bier"-samtalen, og sa noe slikt som "Kanskje det, men vi må vente til pappa kommer hjem". (Pappa jobba utenlands på den tida, hehe).

Lillegull tenkte seg om et øyeblikk og svarte: "Ja, for han må hjelpe meg å skru av hodet ditt!". Altså referanse til dokkene hennes.. Jaja, ho fikk en lillebror et års tid etter, uten hodeavskruing :-P

Annonse

Gjest prust

Herlig, og gode svar fra deg :-)

Minner meg om da min eldste ytra sterke ønsker om en lillesøster som 4-åring. Jeg følte meg ikke klar for "blomster-og-bier"-samtalen, og sa noe slikt som "Kanskje det, men vi må vente til pappa kommer hjem". (Pappa jobba utenlands på den tida, hehe).

Lillegull tenkte seg om et øyeblikk og svarte: "Ja, for han må hjelpe meg å skru av hodet ditt!". Altså referanse til dokkene hennes.. Jaja, ho fikk en lillebror et års tid etter, uten hodeavskruing :-P

*flire*

De kan få sagt det!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...