Gå til innhold

Redusere matsug - unngå kalorier

Anbefalte innlegg

Gjest Mat, mat, mat, sulten, sulten, sulten...

Jeg er realt sulten og tror ikke det er noe sjakktrekk å gå sulten til sengs. Da våkner jeg opp og spiser i overkant mye og grenseløst.

Hva kan gi meg en god metthetsfølelse og hjelpe til med å redusere tanken på mat før leggetid.

Jeg forsøker å redusere kaloriinntaket.

Noen forslag?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/377727-redusere-matsug-unng%C3%A5-kalorier/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mat, mat, mat, sulten, sulten, sulten...

Jeg liker godt de suppene som er ferdig laget på pose, som bare er å varme opp. Gulasj suppen er supergod! Og man blir veldig mett. Ihvertfall jeg.

Og det inneholder ikke så forferdelig mange kalorier.

Takk for supergodt forslag. Jeg er veldig glad i de suppene! Jeg mener at skogssoppsuppen er den med ferrest kalorier. Jeg har dessverre ikke disse suppene i huset akkurat nå og er ultra-sulten!

Gjest Psyk av alt

Takk for supergodt forslag. Jeg er veldig glad i de suppene! Jeg mener at skogssoppsuppen er den med ferrest kalorier. Jeg har dessverre ikke disse suppene i huset akkurat nå og er ultra-sulten!

Ja, tenkte på at du kanskje ville lage noe hjemme og ikke gå på butikken.

Sørg for alltid å ha masse supper i hus! :-)

Hva med å drikke to store glass vann (for å fylle opp) og deretter lage to-tre knekkebrød. Da med masse grønt på, hvis du har og magert pålegg.

En stooor kopp te til slutt. Så er du sikret å måtte stå opp og tisse i natt :-)

Gjest Mat, mat, mat, sulten, sulten, sulten...

Ja, tenkte på at du kanskje ville lage noe hjemme og ikke gå på butikken.

Sørg for alltid å ha masse supper i hus! :-)

Hva med å drikke to store glass vann (for å fylle opp) og deretter lage to-tre knekkebrød. Da med masse grønt på, hvis du har og magert pålegg.

En stooor kopp te til slutt. Så er du sikret å måtte stå opp og tisse i natt :-)

Ja, takk igjen for nyttige forslag - nå er jeg i gang på kjøkkenet!

Må IKKE skjeie ut!

Er drittlei av å være overvektig...skrekk og gru!!!

Gjest Psyk av alt

Ja, takk igjen for nyttige forslag - nå er jeg i gang på kjøkkenet!

Må IKKE skjeie ut!

Er drittlei av å være overvektig...skrekk og gru!!!

Dette klarer du!

Et annet tips, selv om det inneholder en del salt, er rett-i-koppen. Hvis jeg er fysen på noe lager jeg det, gjerne tomatsuppevarianten eller grønnsakssuppe, med noen dråper Tabasco. Da blir det litt hot. Og "drikker" det med teskje.

Annonse

Gjest mat, mat, mat, sulten, sulten, sulten...

Dette klarer du!

Et annet tips, selv om det inneholder en del salt, er rett-i-koppen. Hvis jeg er fysen på noe lager jeg det, gjerne tomatsuppevarianten eller grønnsakssuppe, med noen dråper Tabasco. Da blir det litt hot. Og "drikker" det med teskje.

Jeg skal definitivt ut og hamstre supper til den store gullmedalje i morgen! Thanks :o)

• 3 uker senere...
Onsdag1365380628

Det enkleste man kan gjøre når man er sulten er å smøre seg en brødskive eller etpar knekkebrød. Gjerne med en kopp te ved siden av. Ofte sitter man vel lenge og kjenner på sulten og veier for og imot, skal,skal ikke, man ser for seg innholdet i fryseren og i kjøkkenskapet mens blodsukkeret synker og man blir mer og mer sulten. Og veien frem til det usunne kortere. Tar man den brødskiva slipper man kanskje alle tankene rundt maten og kan gjøre noe annet i stedet.

Gjest mat, mat, mat...

Det enkleste man kan gjøre når man er sulten er å smøre seg en brødskive eller etpar knekkebrød. Gjerne med en kopp te ved siden av. Ofte sitter man vel lenge og kjenner på sulten og veier for og imot, skal,skal ikke, man ser for seg innholdet i fryseren og i kjøkkenskapet mens blodsukkeret synker og man blir mer og mer sulten. Og veien frem til det usunne kortere. Tar man den brødskiva slipper man kanskje alle tankene rundt maten og kan gjøre noe annet i stedet.

Dette har du inderlig rett i! Det er ofte nettopp det som skjer. Sult som hales ut går lett over i en real sprekk eller hemningsløs nattspising som jeg dessverre har vært plaget av i det siste.

Takk for gode råd fra deg!

Onsdag1365380628

Dette har du inderlig rett i! Det er ofte nettopp det som skjer. Sult som hales ut går lett over i en real sprekk eller hemningsløs nattspising som jeg dessverre har vært plaget av i det siste.

Takk for gode råd fra deg!

Jeg har tidligere vært svært stor, men har slanket meg og greid å holde normal vekt i flere år. Jeg må alltid tenke over hva jeg spiser, og i perioder har jeg gjort hva du beskriver som nattspising. Derfor spiser jeg alltid kveldsmat, gjerne rett før jeg legger meg. Vanlig sunn kveldsmat. Dette kveldsmåltidet "gleder" jeg meg til og gjør at tankene mine ikke surrer rundt på alt man ikke bør spise.

Hvis jeg kutter ut kveldsmaten har jeg ikke noe å "glede" meg til, og dette suget som du beskriver oppstår. Som ofte ender med en kjempesprekk og mange tomme kalorier.

Gjest Mat, mat, mat...

Jeg har tidligere vært svært stor, men har slanket meg og greid å holde normal vekt i flere år. Jeg må alltid tenke over hva jeg spiser, og i perioder har jeg gjort hva du beskriver som nattspising. Derfor spiser jeg alltid kveldsmat, gjerne rett før jeg legger meg. Vanlig sunn kveldsmat. Dette kveldsmåltidet "gleder" jeg meg til og gjør at tankene mine ikke surrer rundt på alt man ikke bør spise.

Hvis jeg kutter ut kveldsmaten har jeg ikke noe å "glede" meg til, og dette suget som du beskriver oppstår. Som ofte ender med en kjempesprekk og mange tomme kalorier.

Takk for rådene dine!

Nå skal jeg kose meg med litt kveldsmat jeg også :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...