Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest virrvarr

Jeg spiste dette i går:

Frokost musli og en banan. kaffe. luns: et egg. en brødskive m ost og smør.

middag: tomatsuppe (som jeg kastet opp). En nutrilett shace til kvelds.

I dag morges var vekten akkurat det samme som gårsdagens morgen. dvs ikke et gram vektnedgang. Jeg forventet egentlig at noe skulle skje, men stoppet helt opp..... hva skjer?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/377757-hvorfor-skjer-dette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Psyk av alt

Jeg er ingen ekspert, men det kan se ut som om du spiser alt for lite. Kroppen innstiller seg da på "krise" og forbrenner kun et minimum. Og vekten blir stående mer eller mindre stille.

Det er klart, fortsetter du å spise så lite vil etterhvert kroppen begynne å tære på reservene, det er jo derfor anorektikere er så tynne.

Men over langen blir man syk av så lavt matinntak, man blir slapp, mister energi og orker veldig lite. Det er jo viktig å mosjonere når man vil gå ned i vekt. Med ditt lave matinntak kommer du etterhvert til å orke svært lite og sjansen for at du sprekker er stor.

Det som er lurt er å tilføre kroppen nok brennstoff til å klare et vanlig liv, hyppige inntak av små måltider holder forbrenningen oppe og du orker å trimme.

Og, ikke minst, du skal legge om kosten på et slik vis at det er varig. Ditt inntak pr i dag er umulig å opperettholde på sikt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/377757-hvorfor-skjer-dette/#findComment-3322258
Del på andre sider

Gjest virrvarr

Jeg er ingen ekspert, men det kan se ut som om du spiser alt for lite. Kroppen innstiller seg da på "krise" og forbrenner kun et minimum. Og vekten blir stående mer eller mindre stille.

Det er klart, fortsetter du å spise så lite vil etterhvert kroppen begynne å tære på reservene, det er jo derfor anorektikere er så tynne.

Men over langen blir man syk av så lavt matinntak, man blir slapp, mister energi og orker veldig lite. Det er jo viktig å mosjonere når man vil gå ned i vekt. Med ditt lave matinntak kommer du etterhvert til å orke svært lite og sjansen for at du sprekker er stor.

Det som er lurt er å tilføre kroppen nok brennstoff til å klare et vanlig liv, hyppige inntak av små måltider holder forbrenningen oppe og du orker å trimme.

Og, ikke minst, du skal legge om kosten på et slik vis at det er varig. Ditt inntak pr i dag er umulig å opperettholde på sikt.

Jeg skjønner ikke helt den greia med forbrenning. Vil ikke kroppen tilpasse forbrenninga til det det den ønsker at kroppen skal veie. F.eks hvis jeg spiser det som mange anbefaler som flere mellommåltider og en vanlig middag, vil ikke vekta stabilisere seg da også? Og dermer går jeg ikke ned i vekt. JA jeg er veldig sliten av dette her nå, men nå går jeg bare gå opp igjen hvis jeg begynner å spise en mer anbefalt diett og det vil jeg ikke.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/377757-hvorfor-skjer-dette/#findComment-3322263
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

Jeg skjønner ikke helt den greia med forbrenning. Vil ikke kroppen tilpasse forbrenninga til det det den ønsker at kroppen skal veie. F.eks hvis jeg spiser det som mange anbefaler som flere mellommåltider og en vanlig middag, vil ikke vekta stabilisere seg da også? Og dermer går jeg ikke ned i vekt. JA jeg er veldig sliten av dette her nå, men nå går jeg bare gå opp igjen hvis jeg begynner å spise en mer anbefalt diett og det vil jeg ikke.

Du vil kanskje gå litt opp i vekt, kanskje ikke, ved en mer anbefalt diett.

Poenget mitt er at dette jo bør være en varig løsning som du kan leve med hele livet.

Og da må du kanskje droppe hele opplegget med slankedietter og heller leve sunt, med et energiinntak litt under det du forbrenner slik at du sakte , men sikkert går ned i vekt.

Sorry, men slik du holder på nå...du kommer ikke til å klare det i lengden. Det har du jo allerede begynt å merke.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/377757-hvorfor-skjer-dette/#findComment-3322342
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Onsdag1365380628

Du spiser for lite. Tomatsuppe er nærmest ikke for mat å regne, du kastet den opp i tillegg og tok en shake til kvelds. Kroppen din går nok på sparebluss og du vil derfor oppleve at du legger på deg av å spise mere.

Å veie seg hver dag er ingen god ide. Man kan ikke spise lite en dag å forvente vektnedgang neste dag. Vekta handler bare om kilo. Og kroppen vår inneholder blant annet vann som kan varierer med flere kilo, opp eller ned. Dette vet du sikkert. Men som man spør får man svar er det noe som heter.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/377757-hvorfor-skjer-dette/#findComment-3329247
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...