gonzo Skrevet 28. oktober 2001 Del Skrevet 28. oktober 2001 Jeg er 45 år og har slitt med et problem så lenge jeg kan huske. Ved trening som innebærer at musklene kontraheres under sterk belastning løser de ikke opp igjen. Dette gjelder selv med god oppvarming på forhånd. Forekommer f.eks når jeg hever meg opp etter armene i ribbevegg, eller i leggene ved løping i bakker. Dette er til hinder for vanlig trening. Hva kan årsaken være? Har lest at der er et enzym som har til oppgave å få musklene til å slappe av igjen - går det an å ha for lite av dette?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 1. november 2001 Del Skrevet 1. november 2001 gonzo. Etter mange år med trening går jeg ut ifra at du har lært å ta alle forholdsregeler for å unngå disse krampene. Men likevel er det riktig ille. Jeg synes du skal få deg en time hos en fysikalsk medisiner f. eks. på NIMI (norsk idr. med. insitutt). Dr. Morten Berner der er god på slikt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.