Gå til innhold

Irriterende smerter i øvre fremside av begge lår

Anbefalte innlegg

nealzen1365381501

Hei kjære eksperter i doktoronline,

Først, tusen takk for et flott tilbud og muligheten for å få spørre dere til råds!

Jeg er en mann på 38 år og har de siste 2 årene trent forholdsvis hardt 3-5 dager i uken, både styrke og kondisjon og generelt blitt i mye bedre form. Men nå har jeg hatt et lite opphold på ca. halvannen uke grunnet ferie etterfulgt av forkjølelse - en periode hvor jeg også har sittet mye i ro.

Jeg er fortsatt en del forkjølet (men sannsynligvis feberfri) og de siste 2 dagene har det kommet snikende en rar, vedvarende, mild, trykkende irriterende smerte i øvre del av fremsiden av begge lårene (omtrent fra midten av lårene og opp til lysken). "Roten" til smertene er vanskelig å nøyaktig lokalisere, men det den virker å være ca 5cm nedenfor lyskene og brer seg ca 20 cm videre nedover. Uten erfaring på området ville jeg ha tippet at ubehaget vil være tilsvarende som ved dårlig blodsirkulasjon, selv om jeg synes det i dette tilfellet ville ha vært en merkelig årsaksforklaring med tanke på hvor mye jeg trener (selv om jeg snuser en del).

Har lest tilsvarende innlegg og sett at man av og til foreslår "nerver i klem i lysken som følge av ryggproblemer" som mulig årsak til liknende tilstander. Det undrer meg i mitt tilfelle siden jeg så godt som aldri har hatt problemer med ryggen. Det foresvever meg, uten at jeg kan tidfeste nøyaktig når eller varighet, at jeg har kjent liknende smerter også tidligere i lår/legger i perioder med passivitet, kanskje spesielt når jeg ligger i sengen - men jeg har vel alltid betraktet denne type smerte/ubehag som forbigående bagateller som man ikke behøver å hefte seg ved...

Noen råd i forbindelse med dette og evt. noen hypoteser rundt hva dette kan være? (Vel vitende om begrensingene en slik relativt kort beskrivelse gir med tanke på utfyllende svar ber jeg likevel frimodig om noen fullstendig uforpliktende hypoteser og betraktninger)

Mvh

Mann, 38 år.

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...