Gå til innhold

kuttet av meg fingertuppen

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

''saken nå er at jeg skjelver og rister dvs jeg fryser, jeg har derfor tatt på meg jakke, skjerf og tøfler, likevel skjelver jeg,. min mann sier dette er psykisk''

Det kommer nok pga. sjokket.

Da jeg brakk foten ristet hele kroppen min og det var umulig og få stoppet det. Var helt merkelig, har aldri opplevd lignende.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

26

• Mandolaika

5

• Bella Dotte

4

• jubalong70

2

Madelenemie
Skrevet

''saken nå er at jeg skjelver og rister dvs jeg fryser, jeg har derfor tatt på meg jakke, skjerf og tøfler, likevel skjelver jeg,. min mann sier dette er psykisk''

Det kommer nok pga. sjokket.

Da jeg brakk foten ristet hele kroppen min og det var umulig og få stoppet det. Var helt merkelig, har aldri opplevd lignende.

Hei!

Takk for informasjonen.

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Nå vet ikke hvor stor del av fingertuppen din som er borte , men jeg kuttet av en bit av pekefingertuppen min en gang. Det var vondt, men jeg gjorde ikke annet enn å sette på plaster. Jeg satte ikke tuppen på plass igjen, men likevel ser jeg ingen forskjell på fingertuppene mine nå. Den er blitt som før.

Men det kan jo tenkes at du mistet en større del av den enn det jeg gjorde.

Hei!

Den er borte fra bak neglen 45 grader, rett ned mot første ledd.

Dvs biten er der, jeg har klemt den på plass, samt stripset den etter instruksene på pakningsvedlegge.

Jeg er ingen sjøstjerne vet du:)

Madelenemie
Skrevet

Jeg klippet av meg fingertuppen for mange år siden, og den er helt fin i dag. Men jeg synes som andre at du skal kontakte fastlegen din - idag...

Hei!

Jeg har en følelse av at det er for sent nå, nå får den enten gro på, eller jeg mister den, skjer det siste blir jeg fortvilt, nå håper jeg på det beste.

:) jeg smiler nå et fortvilt smil.

Madelenemie
Skrevet

Hvis den var helt kuttet av hadde det neppe noen hensikt å klemme den på igjen. Nei, den kommer ikke til å gro ut på nytt, men såret vil dekkes av hud. Jeg synes du skal få en lege til å se på det, i dag.

Hei!

ja den var kuttet tvers igjennom, og hang ned, jeg fikk panikk, prøvde i min fortvilelse samt instinktivt å klemme den opp og på igjen, også for å stenge, stoppe blødning.

Er jeg heldig sa de på apoteket så kan det heles jeg har 50/50 sjanse. Jeg syns det er rart at de ikke syr, når man mister en del av kroppen i verste fall. Nå er jeg glad det er min finger og ikke min datters samt et annet barns for jeg holdt en gang på å kutte av dem flere fingre med den samme kniven, dette fordi de mens jeg choppet (hvis du skjønner) strakte seg og tok fingrene opp på skjærefjølen enda jeg ikke var ferdig med å kutte det de skulle ha. Da skrek min mann og jeg glemmer det adri, heldigvis gikk det bra, men jeg kunne ikke forestille meg at barn gjør slikt, men de tenker ikke.

Madelenemie
Skrevet

Jeg reagerte også på det legevakten sa. Hadde jeg vært deg så hadde jeg dratt rett til fastlegen, umiddelbart. Det er ikke sikkert det er for sent å redde finger tuppen.

Hei!

Hm ja jeg er ikke så begeistret for å gå til legen, og nå har jeg ikke vondt...

Men fingeren er jeg også redd for...

Tror ikke han kan gjøre så mye mer egentlig, skulle vel vært gjort tidlig, men skal tenke på det, for jeg kan jo også få verk, jeg fikk absolutt ikke renset så bra for jeg var jo redd for å se på.

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Nå er fingeren kald, den kjennes død ut, kanskje jeg har stripset den for hardt?

Jeg prøvde ikke gjøre det for det stod akkurat hvordan det skulle gjøres på vedlegget. Håper ikke hele fingeren dør, det er sånn det kjennes ut nå.

Takk for støtten og omtanken .

Skrevet

Hei!

Nå er fingeren kald, den kjennes død ut, kanskje jeg har stripset den for hardt?

Jeg prøvde ikke gjøre det for det stod akkurat hvordan det skulle gjøres på vedlegget. Håper ikke hele fingeren dør, det er sånn det kjennes ut nå.

Du må komme deg til legen. Vi her kan ikke gjøre stort annet enn å trøste, og du trenger mer enn det nå. Kvinn deg opp, fortreng legeskrekken og kom deg avgårde.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Hei!

Den er borte fra bak neglen 45 grader, rett ned mot første ledd.

Dvs biten er der, jeg har klemt den på plass, samt stripset den etter instruksene på pakningsvedlegge.

Jeg er ingen sjøstjerne vet du:)

Au au, det høres veldig vondt ut. Kan ikke sammenlignes med den lille tuppen som ble borte hos meg. Håper du kommer deg til legen.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Hei!

Kom deg til legen Madelenemie!

Madelenemie
Skrevet

Du må komme deg til legen. Vi her kan ikke gjøre stort annet enn å trøste, og du trenger mer enn det nå. Kvinn deg opp, fortreng legeskrekken og kom deg avgårde.

Hei!

:) Hvordan viste du jeg har en lett form for legeskrekk?

Det er egentlig ikke legen jeg ikke liker, det er undersøkelser og nærhet, psykiatere derimot som sitter på sin stol og snakker er jeg helt komfortabel med.

Ja kanksje jeg skal kvinne meg opp, det er firstende :)

Det hørtes fint ut.

Madelenemie
Skrevet

Kom deg til legen Madelenemie!

Hei!

:) Ja okey

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Hei!

Hm ja jeg er ikke så begeistret for å gå til legen, og nå har jeg ikke vondt...

Men fingeren er jeg også redd for...

Tror ikke han kan gjøre så mye mer egentlig, skulle vel vært gjort tidlig, men skal tenke på det, for jeg kan jo også få verk, jeg fikk absolutt ikke renset så bra for jeg var jo redd for å se på.

Det blir litt for dumt å ikke gå til lege nå. Fingertuppen kommer til å falle av, nesten garantert.

Om du ikke går til lege. Men tiden tikker og går.

Madelenemie
Skrevet

Det blir litt for dumt å ikke gå til lege nå. Fingertuppen kommer til å falle av, nesten garantert.

Om du ikke går til lege. Men tiden tikker og går.

hei!

ja men skjønner ikke hva legen kan gjøre, for syr ikke.

huff jeg skulle ringt volvat, de ville sikkert sydd, men jeg har stripset passe hardt, jeg skal ringe volvat.

Mandolaika
Skrevet

Hei!

Enig i at du absolutt må gå til legen. Hadde noe lignende skjedd med meg hadde jeg dratt rett på legevakta. Alt godt!

Gjest Psyk av alt
Skrevet

hei!

ja men skjønner ikke hva legen kan gjøre, for syr ikke.

huff jeg skulle ringt volvat, de ville sikkert sydd, men jeg har stripset passe hardt, jeg skal ringe volvat.

Ja, gjør det! Og fortell hvordan det hele ha gått.

Mandolaika
Skrevet

Hei!

Takk for omtanken. Det kan hende jeg mister fingertuppen så jeg er litt lei meg, men siden jeg ikke har vondt er det bedre nå.

Nå krysser jeg fingrene.

Hvordan går det med fingeren din?

Gjest Kayia
Skrevet

Jeg har gjort nesten det samme med tommelen, og den er like fin nå fire år etter det skjedde. Hos meg hang tuppen fast på ene siden, nesten som et lokk jeg kunne løfte fram og tilbake. Kuttet var så dypt at jeg så benet mellom alt blodet. Heller ikke jeg ble sydd, men var på legevakten og ble stipset der. Mine strips satt godt fast, og løsnet ikke sånn som det høres ut som dine gjør. Det er mange blodårer ytterst i fingrene, så det vil blødde mye, og jeg ville anbefalt deg å ta en tur på legevakten for å få hjelp der. Dette er ikke farlig, og du kommer til å bli helt fin igjen etter en stund :)

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Hei!

:) Ja okey

Hvordan går det med fingeren din i dag?

Madelenemie
Skrevet

Hvordan går det med fingeren din i dag?

Hei!

Jeg vet ikke, den er pakket inn og jeg vil ikke se på den, den gjør ikke vondt så nå håper jeg dette går bra :)

takk for at du spør.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...