Gå til innhold

3 representanter for asperger syndrom

Anbefalte innlegg

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Her er tre andre representanter for asperger syndrom, de er veldig typiske for den gruppen jeg gikk i, så jeg syns denne er fin: Jeg er nok mer opptatt av konvensjoner enn disse tre.

Men slik var de jeg gikk i gruppe med.

Videoannonse
Annonse
Madelenemie
Skrevet

Hei!

Jeg syns den slanke mannen med solbriller var kjekk, men jeg fant det litt sjokkerende at gikk rundt i underbukse på den måten der, han var transvesitt.

Og en va dem blandet tror det var 1, 27 dl saft i en liter vann og da kjente jeg at jeg ble litt provosert, hvordan kan man måle opp 1,27 dl ???

Sånt syns jeg er upresist.

Den tredke maser om å få et kamera rimelig, noe jeg oppfatter som frekkhet, da jeg syns en pris er en pris.

Skrevet

Hei!

Jeg syns den slanke mannen med solbriller var kjekk, men jeg fant det litt sjokkerende at gikk rundt i underbukse på den måten der, han var transvesitt.

Og en va dem blandet tror det var 1, 27 dl saft i en liter vann og da kjente jeg at jeg ble litt provosert, hvordan kan man måle opp 1,27 dl ???

Den tredke maser om å få et kamera rimelig, noe jeg oppfatter som frekkhet, da jeg syns en pris er en pris.

''Og en va dem blandet tror det var 1, 27 dl saft i en liter vann og da kjente jeg at jeg ble litt provosert, hvordan kan man måle opp 1,27 dl ???''

Det kan man med en elektronisk kjøkkenvekt - 127 gram :-)

Om det nå skulle være noen vits i...

Madelenemie
Skrevet

''Og en va dem blandet tror det var 1, 27 dl saft i en liter vann og da kjente jeg at jeg ble litt provosert, hvordan kan man måle opp 1,27 dl ???''

Det kan man med en elektronisk kjøkkenvekt - 127 gram :-)

Om det nå skulle være noen vits i...

Hei!

Han sa 1,27 dl !!

Ikke gram.

Men det får være hans sak, men jeg henger meg opp i sånt, men okey, uansett var dette en ganske fin dokumentar for jeg syns disse tre mennesne var veldig representative.

Men mye mer utpreget enn mine sønner, men likevel, utrolig like de jeg gikk i gruppe med og som jeg trivdes med,

Da kunne jeg snakke 20 min om hva jeg ville uten at det var til bry for noen feks.

Skrevet

Hei!

Han sa 1,27 dl !!

Ikke gram.

Men det får være hans sak, men jeg henger meg opp i sånt, men okey, uansett var dette en ganske fin dokumentar for jeg syns disse tre mennesne var veldig representative.

Men mye mer utpreget enn mine sønner, men likevel, utrolig like de jeg gikk i gruppe med og som jeg trivdes med,

Da kunne jeg snakke 20 min om hva jeg ville uten at det var til bry for noen feks.

1,27 dl vann er det samme som 127 gram :) Så om man faktisk vil måle opp 1,27 dl kan man jo det enkelt uten spesialmåleredskap ved å veie det...

Madelenemie
Skrevet

1,27 dl vann er det samme som 127 gram :) Så om man faktisk vil måle opp 1,27 dl kan man jo det enkelt uten spesialmåleredskap ved å veie det...

Hei

da sier man 127 gram, ikke 1,27 dl

Man kan ikke måle opp 1,27 dl, prøv med et dl mål selv.

Det er så irriterende at noen kan snakke sånn

Skrevet

Hei

Nja, væske pleier man jo å angi i liter, så jeg synes ikke det ville være feil å kalle det for 1,27 dl selv om man målte det på vekt.

Og man kan jo måle det opp i reagensrør eller pipetter også - om man nå skal være pirkete ;-)

Skrevet

Hei

Når jeg så videoen, og videre ser hvordan du henger deg opp i upresisheter, så skjønner jeg at en bekjent av meg har asperger syndrom.

Bella Dotte
Skrevet

Nei, egentlig ikke, for saft har lavere egenvekt enn vann. Og forskjellen er større jo mer konsentrert den er. Solbærsirup har feks ganske lav egenvekt. For å kunne bruke vekt istedenfor veldig-nøyaktig-desilitermål, må man fra før vite hvor mye den mengden man trenger, veier.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Hei!

1,27 dL = 127 mL

1 ss = 15 mL

1 ts = 5 mL

1 krm = 1 mL

Lykke til! ;-)

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Nei, egentlig ikke, for saft har lavere egenvekt enn vann. Og forskjellen er større jo mer konsentrert den er. Solbærsirup har feks ganske lav egenvekt. For å kunne bruke vekt istedenfor veldig-nøyaktig-desilitermål, må man fra før vite hvor mye den mengden man trenger, veier.

Densiteten tli vann varierer også med temperatur og trykk. ;-)

Madelenemie
Skrevet

Nja, væske pleier man jo å angi i liter, så jeg synes ikke det ville være feil å kalle det for 1,27 dl selv om man målte det på vekt.

Og man kan jo måle det opp i reagensrør eller pipetter også - om man nå skal være pirkete ;-)

Hei!

Da bruker man milliliter!

Jeg skjønner ikke at det skal være så vanskelig å forstå seg på måleenheter!

Videre mikroliter osv osv....

Madelenemie
Skrevet

1,27 dL = 127 mL

1 ss = 15 mL

1 ts = 5 mL

1 krm = 1 mL

Lykke til! ;-)

Hei!

Nettopp du er tydeligvis den eneste foreløpig som ser ut til å forstå overgangen fra dl til milliliter.

Da anter at jeg du har de andre overgangene klart for deg også.

Poenget mitt er at man måler ikke op 1,27 dl, hadde han imidlertid sagt ml, så hadde jeg begynt å forstå,

Madelenemie
Skrevet

Når jeg så videoen, og videre ser hvordan du henger deg opp i upresisheter, så skjønner jeg at en bekjent av meg har asperger syndrom.

Hei!

Ja jeg henger meg opp i noen ting, det innrømmet jeg, jeg tar meg imidlertid stadig i det, men sakene for min del også er at jeg ofte gjentar uten moderasjoner den samme forklaringen igjen og igjen og igjen.

Dette fordi det er kun en vei for å forstå noe i mitt hodet ofte, hva andre oppfatter har jeg vanskelig for å forstå.

Var det det at jeg henger meg opp kun som fikk det til å mene at din venn har asperger syndrom.

Det er en av mine dårlige sider, at jeg kan være svært rigid på visse områder.

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Det er både pirkete å måle opp 1,27 dl og slurvete da det ikke lar seg gjøre!

Han må mene ml.

Jeg har mye skrivefeil nå, tror jeg har sovet for lite. :)

Skrevet

1,27 dL = 127 mL

1 ss = 15 mL

1 ts = 5 mL

1 krm = 1 mL

Lykke til! ;-)

''1 ss = 15 mL

1 ts = 5 mL''

Jada, jeg vet det er vanlig å si det, men har du prøvd å måle med en engangssprøyte i forhold til skjeene i kjøkkenskuffen? Du må ha innmari store teskjeer og spiseskjeer for å få de mengdene der oppi altså!

Gjest SMIRnøff
Skrevet

''1 ss = 15 mL

1 ts = 5 mL''

Jada, jeg vet det er vanlig å si det, men har du prøvd å måle med en engangssprøyte i forhold til skjeene i kjøkkenskuffen? Du må ha innmari store teskjeer og spiseskjeer for å få de mengdene der oppi altså!

Hm. Bruker alltid sånne måleskjeer jeg, må ikke slumpe i brødbaksten vettu.

Gjest Nøyaktig
Skrevet

''1 ss = 15 mL

1 ts = 5 mL''

Man bruker da måleskjeer.

Skrevet

Man bruker da måleskjeer.

Nå kan jeg ikke huske sist jeg trengte å måle noe i ml så det er ikke noe stort problem. :o) For 11 år siden brukte vi en del engangssprøyter i forbindelse med medisinering og det var vel da jeg begynte å stusse på at 5 ml skulle tilsvare 1 teskjer, en 5 mls sprøyte er jo kjempestor!

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Nå kan jeg ikke huske sist jeg trengte å måle noe i ml så det er ikke noe stort problem. :o) For 11 år siden brukte vi en del engangssprøyter i forbindelse med medisinering og det var vel da jeg begynte å stusse på at 5 ml skulle tilsvare 1 teskjer, en 5 mls sprøyte er jo kjempestor!

Du må være nøyaktig i brødbaksten Lillemus! :-P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...