Gjest Mrs.Q Skrevet 16. mai 2012 Skrevet 16. mai 2012 Kan en meditere når en går på AP? Meditasjon åpner jo opp mens AP stenger av, blir ikke det litt kluss? 0 Siter
XbellaX Skrevet 16. mai 2012 Skrevet 16. mai 2012 Du bør holde deg unne meditasjon dersom du strever med psykoser. Se på aktiviteter (om du ønsker mer rolige) som pilates og den typen. Meditasjon kan gjøre vondt verre ved å virke triggende. 0 Siter
Gjest Mrs.Q Skrevet 19. mai 2012 Skrevet 19. mai 2012 Du bør holde deg unne meditasjon dersom du strever med psykoser. Se på aktiviteter (om du ønsker mer rolige) som pilates og den typen. Meditasjon kan gjøre vondt verre ved å virke triggende. Er det fordi meditasjon åpner opp og gjør meg mer følsom? En kan jo oppleve å se lys + andre ting når man mediterer. Men tenkte at AP stenger jo igjen. Hvorfor skal en ikke meditere når en har psykoser? Lurer litt på det. 0 Siter
XbellaX Skrevet 19. mai 2012 Skrevet 19. mai 2012 Er det fordi meditasjon åpner opp og gjør meg mer følsom? En kan jo oppleve å se lys + andre ting når man mediterer. Men tenkte at AP stenger jo igjen. Hvorfor skal en ikke meditere når en har psykoser? Lurer litt på det. Det er ikke heldig å meditere dersom man er psykosetruet fordi det kan trigge frem psykotiske fantasier. Dersom man er i risikogruppen bør man ta forhåndsregler og unngå det som kan virke skadelig og gi en forverring i sykdommen. 0 Siter
XbellaX Skrevet 19. mai 2012 Skrevet 19. mai 2012 Er det fordi meditasjon åpner opp og gjør meg mer følsom? En kan jo oppleve å se lys + andre ting når man mediterer. Men tenkte at AP stenger jo igjen. Hvorfor skal en ikke meditere når en har psykoser? Lurer litt på det. Forøvrig riktig det du skriver med å "åpne opp". Selv om AP demper vil det likevel være uhensiktsmessig og mer til skade enn nytte, for mennesker i faresonen. 0 Siter
Gjest Mrs.Q Skrevet 19. mai 2012 Skrevet 19. mai 2012 Det er ikke heldig å meditere dersom man er psykosetruet fordi det kan trigge frem psykotiske fantasier. Dersom man er i risikogruppen bør man ta forhåndsregler og unngå det som kan virke skadelig og gi en forverring i sykdommen. Ja meditasjon får jo frem bilder og fantasier, og ja...åpner opp for åndelige impulser. 0 Siter
Gjest Mrs.Q Skrevet 19. mai 2012 Skrevet 19. mai 2012 Forøvrig riktig det du skriver med å "åpne opp". Selv om AP demper vil det likevel være uhensiktsmessig og mer til skade enn nytte, for mennesker i faresonen. Husker når jeg var skikkelig syk, da mediterte jeg mesteparten av dagen. Var i min egen fantasiverden, og det vekket til live masse i meg og rundt meg. Da så jeg og hørte jeg ting hele tiden, samtidig som jeg var redd hele tiden. Men meditere måtte jeg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.