Gå til innhold

Meditasjon

Anbefalte innlegg

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Kan en meditere når en går på AP?

Meditasjon åpner jo opp mens AP stenger av, blir ikke det litt kluss?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør holde deg unne meditasjon dersom du strever med psykoser. Se på aktiviteter (om du ønsker mer rolige) som pilates og den typen. Meditasjon kan gjøre vondt verre ved å virke triggende.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Du bør holde deg unne meditasjon dersom du strever med psykoser. Se på aktiviteter (om du ønsker mer rolige) som pilates og den typen. Meditasjon kan gjøre vondt verre ved å virke triggende.

Er det fordi meditasjon åpner opp og gjør meg mer følsom?

En kan jo oppleve å se lys + andre ting når man mediterer. Men tenkte at AP stenger jo igjen. Hvorfor skal en ikke meditere når en har psykoser? Lurer litt på det.

Skrevet

En kan jo oppleve å se lys + andre ting når man mediterer. Men tenkte at AP stenger jo igjen. Hvorfor skal en ikke meditere når en har psykoser? Lurer litt på det.

Det er ikke heldig å meditere dersom man er psykosetruet fordi det kan trigge frem psykotiske fantasier. Dersom man er i risikogruppen bør man ta forhåndsregler og unngå det som kan virke skadelig og gi en forverring i sykdommen.

Skrevet

Forøvrig riktig det du skriver med å "åpne opp". Selv om AP demper vil det likevel være uhensiktsmessig og mer til skade enn nytte, for mennesker i faresonen.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Det er ikke heldig å meditere dersom man er psykosetruet fordi det kan trigge frem psykotiske fantasier. Dersom man er i risikogruppen bør man ta forhåndsregler og unngå det som kan virke skadelig og gi en forverring i sykdommen.

Ja meditasjon får jo frem bilder og fantasier, og ja...åpner opp for åndelige impulser.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Forøvrig riktig det du skriver med å "åpne opp". Selv om AP demper vil det likevel være uhensiktsmessig og mer til skade enn nytte, for mennesker i faresonen.

Husker når jeg var skikkelig syk, da mediterte jeg mesteparten av dagen. Var i min egen fantasiverden, og det vekket til live masse i meg og rundt meg. Da så jeg og hørte jeg ting hele tiden, samtidig som jeg var redd hele tiden. Men meditere måtte jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...