Gå til innhold

Dårlig adferd; hva det kommer av

Anbefalte innlegg

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Hei.

Jeg har jo litt dårlig adferd her på forumet, ganske ofte.

Jeg lurer på hva det kan komme av. Om det kommer av at det ligger til personligheten min å oppføre seg slik, eller om det er noe som henger sammen med sykdommen min. Jeg har sikkert spurt om dette tidligere (også), men jeg har ikke helt fått det med meg.

Hva trur dere?

God 17. mai!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke at jeg er ekspert, men jeg tipper at det kommer av kjedsomhet.

Gjest LuckyinBergen
Skrevet

du stiller de samme spørsmålene hele tiden, vil tro det skyldes at du husker veldig dårlig. + et ønske om oppmerksomhet.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Ikke at jeg er ekspert, men jeg tipper at det kommer av kjedsomhet.

Ja kanskje det... men jeg tenker at jeg kanskje kjeder meg fordi jeg er syk da... det er jo kjedelig å være syk?

Gjest Pilka
Skrevet

Ja kanskje det... men jeg tenker at jeg kanskje kjeder meg fordi jeg er syk da... det er jo kjedelig å være syk?

Du trenger ikke kjede deg selvom du er syk. Det er du selv som tar tak i kjedsomheten og det nytter ikke å skylde på sykdom.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Du trenger ikke kjede deg selvom du er syk. Det er du selv som tar tak i kjedsomheten og det nytter ikke å skylde på sykdom.

Skylder ikke på noenting jeg, jeg bare konstaterer fakta med at det er vanlig at man kjeder seg når man er syk. :-)

Gjest Pilka
Skrevet

Skylder ikke på noenting jeg, jeg bare konstaterer fakta med at det er vanlig at man kjeder seg når man er syk. :-)

Ja det er vanlig å kjede seg fordi man ikke kan gjøre det man er vant til når man blir syk. Det betyr ikke at det er vanlig ved langvarende sykdommer. Da finner man ut av noe å holde på med.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Ja det er vanlig å kjede seg fordi man ikke kan gjøre det man er vant til når man blir syk. Det betyr ikke at det er vanlig ved langvarende sykdommer. Da finner man ut av noe å holde på med.

Jeg syns ikke det er så enkelt, jeg holder ikke ut med å gjøre noenting jeg...

Men det er en helt annen diskusjon...

Gjest Pilka
Skrevet

Jeg syns ikke det er så enkelt, jeg holder ikke ut med å gjøre noenting jeg...

Men det er en helt annen diskusjon...

Du holder ut her på dol så da kan du ikke si at du holder ikke ut med noe. Du må finne det du holder ut med.

Gjest jøllemann
Skrevet

''Ja kanskje det... men jeg tenker at jeg kanskje kjeder meg fordi jeg er syk da... det er jo kjedelig å være syk?''

Men du er vel ikke så syk at du ikke klarer å gjøre noe som helst? Har du ingen hobbyer?

serenity777
Skrevet

Dårlig adferd, det kommer av negativ eller likegyldig innstilling.

Men det er noe de fleste har om noe, synd for deg att det er om deg selv...

Skrevet

Det kan være dårlig oppdragelse for noen, dårlig miljø, gale holdninger til seg selv og andre. Sammen med press og stress av forskjellige årsaker kan oppførselen bli svært dårlig. Men en holdning til gode verdinormer er kanskje det viktigste undrer stress.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Du holder ut her på dol så da kan du ikke si at du holder ikke ut med noe. Du må finne det du holder ut med.

Jeg koser meg ikke som syk, tvert imot. Deg om dette.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Du kaller det dårlig adferd...jeg vil kanskje ikke kalle det det, men jeg skjønner hva du sikter til.

Denne adferden, som du kaller det, tror jeg er et utslag av mistrivsel og desperasjon ifh ditt eget liv.

Jeg tror ikke det har noe med sykdom å gjøre.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Du kaller det dårlig adferd...jeg vil kanskje ikke kalle det det, men jeg skjønner hva du sikter til.

Denne adferden, som du kaller det, tror jeg er et utslag av mistrivsel og desperasjon ifh ditt eget liv.

Jeg tror ikke det har noe med sykdom å gjøre.

Tror det er noe jeg har mistet jeg... lever et passivt og tilbaketrukket liv, men det er jo noe jeg velger... men det gjør meg likevel vondt, slik at jeg ikke trives...

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Tror det er noe jeg har mistet jeg... lever et passivt og tilbaketrukket liv, men det er jo noe jeg velger... men det gjør meg likevel vondt, slik at jeg ikke trives...

Jeg og lever et passivt og tilbaketrukket liv. Og det blir bare verre og verre etter som tiden går. Den eneste løsningen på dette, som jeg er i ferd med å gjøre, er å være mer sosial og treffe folk. Og komme seg i jobb. For mitt vedkommende. Nå har jeg vasket vinduene i huset og skal ut og treffe folk, selv om jeg egentlig vil være hjemme og skrive på dol og se på tv.

Gjest Pilka
Skrevet

Jeg koser meg ikke som syk, tvert imot. Deg om dette.

Jeg har aldri påstått at du koser deg som syk. Ingen koser seg som syk. Nå synes jeg du er urettferdig og det i stor grad. Jeg og mange andre vet hva sykdom er og vi vet også hvor vanskelig det er å aktivere seg selv når en er syk.

Det å kunne holde på med dol er noe, og det kan du ta utgangspunkt i.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Jeg har aldri påstått at du koser deg som syk. Ingen koser seg som syk. Nå synes jeg du er urettferdig og det i stor grad. Jeg og mange andre vet hva sykdom er og vi vet også hvor vanskelig det er å aktivere seg selv når en er syk.

Det å kunne holde på med dol er noe, og det kan du ta utgangspunkt i.

Joda, det er jo noe. Det var feil sagt av meg. Syns bare det er litt lite. I alle fall som oftest... :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...