Gå til innhold

Klarer ikke helt innse det...

Anbefalte innlegg

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Jeg klarer ikke helt innse at jeg har psykotiske symptomer.

Det tror jeg er mye fordi "folk" ikke ser meg som psykotisk!

Men så enkelt er det vel ikke?

Men jeg må vel ha det, siden jeg får store doser antipsykotika? Altså ikke at jeg er psykotisk, men at det på en måte holder sykdommen i sjakk...

Ikke så viktig for meg om jeg lider av den eller den diagnosen, men jeg lurer litt på dette med psykotiske symptomer / ikke-psykotiske symptomer da... ikke vet jeg hvorfor det heller er så viktig for meg, men... jeg føler vel at jeg må ha noe konkret å gripe fatt i... som kan forklare (endel av) hvorfor ting har blitt som de har blitt for meg... for jeg kjenner meg ikke så veldig igjen i angst/depresjon - "båsen" igrunn...

Jaja... ha en god helg...

Videoannonse
Annonse
Gjest Mrs.Q
Skrevet

Du har sikkert ikke psykotiske symptomer nå, men før du fikk medisiner. Har vanskelig for å godta det jeg og, for har ikke dem nå...men uten medisin derimot.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Du har sikkert ikke psykotiske symptomer nå, men før du fikk medisiner. Har vanskelig for å godta det jeg og, for har ikke dem nå...men uten medisin derimot.

Med medisiner gjør noe med en... ikke bare bra, nei.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Med medisiner gjør noe med en... ikke bare bra, nei.

Nei medisiner er ikke bare bra. Gjør meg til en annen.

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Jeg har hatt det slik og til tider glemmer jeg meg hva angår mine autismevansker.

Men siden både min psykiater, samt en annen, samt at jeg fikk barneautismediagnose som barn så prøver jeg å aksepterere at selv om det er en diffus diagnose for meg, ingen medisiner, så må vel så mange mennesker til sammen ha rett.

Nå er det litt sånn at selv når jeg føler at det meste går bra, så sier jeg til meg selv, at jeg fortsatt har autismevansker, når jeg ikke selv ser det, ser likevel andre det, ingen har innvendinger, og det er vel en fordel for meg og min tvil.

Ha en god helg.

Bella Dotte
Skrevet

Hvis du får store doser antipsykotika, og ikke er feilmedisinert, må du nok regne med at du har en eller annen - alvorlig - psykoselidelse. Men du er symptomfri siden medisinene virker.

Jeg synes det er viktig og riktig å finne ut hva som feiler en, det har noe å si for hva slags medisin og annen behandling man skal ha; og om man er enig med behandlerene om hva som feiler en og man jobber sammen mot samme mål blir alt mye enklere. Det er lettere å unngå å komme i vanskelige situasjoner og lettere å komme seg ut av dem hvis man er klar over hva som er vanskelig for en selv. Det er lettere å plassere ansvar der det hører hjemme. Selvinnsikt og realitetsorientering er stort sett en god ting, men enkelte sykdommer medfører mangel på dette; i disse tilfellene bør en stor del av behandlingen fokusere på å bli kjent med seg selv og sykdommen, og hvordan mestre livet med sykdommen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...