Gå til innhold

Et faretegn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det et faretegn når jeg har veldig vonde tanker og samtidig har en merkelig og underlig ro i kroppen, som om jeg tenker at det hele snart er over, og da kan jeg hvile?

Jeg vet hvordan jeg ville gjort det slutt, men har ikke satt noe tidspunkt og tror ikke det vil skje i den nærmeste fremtid heller. Likevel har jeg denne underlige roen i kroppen, som forteller meg at nå er det snart over. Det er en merkelig følelse jeg ikke har hatt før.

Jeg klarer ikke å se om jeg skal tolke dette positivt eller som et faretegn?

Jeg er fryktelig sliten, og derfor også kjenner jeg at det skal bli godt tror jeg, når alt er over. Samtidig har jeg jo ikke satt noe tidspunkt?

Mvh

Videoannonse
Annonse
Gjest Babompibom
Skrevet

Dette må du snakke med psykolog el. om!!

Skrevet

Tanker er bare tanker, enten de er av den ene eller andre sorten. Tilsvarende gjelder følelser. Verken tanker eller følelser er farlige i seg selv, kun handlinger kan bli farlige for deg. Du velger selv dine handlinger og dersom du ikke ønsker å miste kontrollen i forhold til selvdestruktive handlinger, så vil du heller ikke gjøre det. Det er _du_ som evt. handler - eller lar det være.

Jeg håper du snakker åpent med din behandler om ting som opptar deg - inklusive de tingene du skriver om på dol.

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Jeg postet et svar til deg, men det forvant, jeg vet ikke hva som skjedde? Uansett er jeg travel nå, men jeg håper du ikke tar livet ditt det var egentlig det jeg formidlet i det forrige innlegget.

Jeg lurer på om jeg gjorde noe galt når jeg postet det, kanskje trykket noe feil.

Håper du får hjelp i vertfall :) Det fins god hjelp, du må bare si hva du trenger hjelp med.

Gjest Moderator
Skrevet

Hei!

Jeg postet et svar til deg, men det forvant, jeg vet ikke hva som skjedde? Uansett er jeg travel nå, men jeg håper du ikke tar livet ditt det var egentlig det jeg formidlet i det forrige innlegget.

Jeg lurer på om jeg gjorde noe galt når jeg postet det, kanskje trykket noe feil.

Håper du får hjelp i vertfall :) Det fins god hjelp, du må bare si hva du trenger hjelp med.

''Jeg lurer på om jeg gjorde noe galt når jeg postet det, kanskje trykket noe feil.''

Innlegget ble slettet fordi vi ikke ønsker kommentarer som inneholder detaljerte beskrivelser av konkrete metoder for selvmord. Det var imidlertid ingenting feil med selve hovedbudskapet i innlegget ditt.

Skrevet

Dette må du snakke med psykolog el. om!!

Tusen takk for svar.

Jeg skal prøve å ta dette opp med behandler. Og prøve å ha kontroll over mine egne tanker og handlinger.

Det er en veldig merkelig (og litt ekkel?) følelse å føle denne merkelige roen. Det er ikke en "frisk ro", men en rolig følelse av at det snart ikke vil være vonde minner lenger. Som om kroppen har bestemt seg for hva som skal skje, mens jeg bare er en tilskuer.

Mvh

Gjest Babompibom
Skrevet

Tusen takk for svar.

Jeg skal prøve å ta dette opp med behandler. Og prøve å ha kontroll over mine egne tanker og handlinger.

Det er en veldig merkelig (og litt ekkel?) følelse å føle denne merkelige roen. Det er ikke en "frisk ro", men en rolig følelse av at det snart ikke vil være vonde minner lenger. Som om kroppen har bestemt seg for hva som skal skje, mens jeg bare er en tilskuer.

Mvh

Jeg kan forstå det, men jeg føler ikke at dette er noe jeg klarer å forholde meg til, men vondt å lese.

Jeg var der for noen år siden selv som jeg ikke trodde jeg taklet livet, men lever i dag og har det bra.

Men VET at ut fra det du skrive MÅ du få proffesjonell hjelp, og det kan ikke jeg gi deg.

Søk hjelp først, og kom tilbake da det har snudd litt, så kan jeg gi deg noen gode råd og tips videre ;)

Lykke til, ikke gjør noe dumt, men lov meg at du søker hjelp.

Livet er verdt mye mer!

Madelenemie
Skrevet

''Jeg lurer på om jeg gjorde noe galt når jeg postet det, kanskje trykket noe feil.''

Innlegget ble slettet fordi vi ikke ønsker kommentarer som inneholder detaljerte beskrivelser av konkrete metoder for selvmord. Det var imidlertid ingenting feil med selve hovedbudskapet i innlegget ditt.

Hei!

Ja akkurat, det var det jeg kom på selv at det kunne ha noe med det å gjøre, men det kom mer som et resultat av et grundig arbeide jeg gjorde selv for å finne en sikker måte å ta livet mitt på, det var ikke ment som en oppfordring, så jeg er glad du skjønte hovedbudskapet mitt, selv om jeg kom inn på detaljer som nok var uheldige.

Det er bare så rart for meg i blant at man ikke bare bestemmer seg får det ene eller det andre og evt gjør det skikkelig hvis det først skal gjøres, jeg lurer da på om mennesker virkelig ikke vet bedre eller så er det mer enn rop om hjelp, og hvis det er det siste så skal jo ikke jeg gi dem den sikre oppskriften på å ta livet sitt.

Jeg tar nok mennesker på ordet og siden jeg vet hvordan man stille og rolig kan ta sitt liv uten å lage uro og dramatikk, og uten å mislykkes, så syns jeg jo det er et tips til andre selv om jeg ikke vil oppfordre andre til selvmord. Jeg syns bare visse ting er bedre enn å ødelegge andres liv ved å skape dramatikk, henge seg der andre kan fine en, kræsje inn i trailere, svelge tabeletter og pumpes osv.. det er jo et styr, istedet fins det langt mer stillfarne og enkle måter.

Takk for oppklaringen

Skrevet

Jeg kan forstå det, men jeg føler ikke at dette er noe jeg klarer å forholde meg til, men vondt å lese.

Jeg var der for noen år siden selv som jeg ikke trodde jeg taklet livet, men lever i dag og har det bra.

Men VET at ut fra det du skrive MÅ du få proffesjonell hjelp, og det kan ikke jeg gi deg.

Søk hjelp først, og kom tilbake da det har snudd litt, så kan jeg gi deg noen gode råd og tips videre ;)

Lykke til, ikke gjør noe dumt, men lov meg at du søker hjelp.

Livet er verdt mye mer!

Jeg går i behandling, men begynner å bli svært sliten av å kjempe. Og klarer ikke å tyde denne merkelige uroen.

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...