Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 22. mai 2012 Skrevet 22. mai 2012 Jeg spiser kjøtt, ganske mye egentlig, så trur ikke at problemet ligger i hva jeg spiser, har prøvd en stund nå med b12/ b-vitamin tabletter, men syns ikke at det har hjulpet så mye. Først må du be om å få B12 injeksjoner/sprøyte. Deretter anbefaler jeg en utredning for å finne ut hvorfor du tross normalt kosthold har lavt B12. 0 Siter
huuff Skrevet 22. mai 2012 Skrevet 22. mai 2012 Det er på kanten lavt. Du lider ikke av vegetarianisme? Du kan spise mat som inneholder B12: Lever, oksekjøtt, svinekjøtt Melk, ost, egg Fet fisk Jeg har ikke spist noe rødt kjøtt de siste 16 årene, men melk og kylling, egg flere gange i uka. Da er vel kostholdet ikke årsak?Har likevel flere ganger fått sprøyter pga lav b12. Hva kan det da skyldes? Legen er ikke opptatt av å finne ut årsak til mangelen, men skriver ut sprøyter. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.