Gå til innhold

Hva gjør jeg? - Nhd og andre

Anbefalte innlegg

Gjest Værsåsnilloghjelpmeg
Skrevet

Nå har jeg bodd i psykiatrien i flere måneder (frivillig).

Men nå orker jeg ikke mer.

Det hele toppet seg da psykiateren løy for meg og sa til meg at phenergan var et antipsykotisk medikament.

Noe det ikke er, siden det er allergimedisin.

Men samtidig hørte han litt på meg og satte meg opp på 4 mg trilafon morgen og 4 mg kveld.

Men til tross for at jeg får 100 mg phenergan, våkner jeg flere ganger i løpet av natten.

Jeg tror fortsatt at andre leser tankene mine.

Jeg går med en angst, samtidig som jeg føler en ro når jeg tenker på døden.

Jeg dagdrømmer om døden.

Jeg tror at djevelen er ute etter meg og skal drepe meg på den mest brutale måte.

Nå har jeg vært her i flere måneder og jeg har enda ikke fått en diagnose.

Utredningen har stoppet opp og jeg er her til pynt.

Jeg har også blitt redd for mørket noe jeg ikke har vært siden jeg var liten.

Jeg er redd at noen har gjemt seg inne på rommet mitt for å drepe meg.

Jeg tror også at noen har operert inn en brikke i kroppen min slik at dem kan styre meg helt.

Nå har jeg bestemt meg for å ha et møte med kommunen min (har pratet med dem).

Jeg skal kreve å bli utskrevet her fra.

Jeg vil flytte til et annet sted.

For jeg orker ikke at personalet kommer og sier hvor barnslig jeg er, ler av meg når jeg har det vanskelig osv.. og en psykiater som ikke tar meg på alvor og atpåtil lyver for meg!

Hva gjør jeg?

Håper på svar

Videoannonse
Annonse
Gjest Mrs.Q
Skrevet

Kom deg nå vekk fra den drittplassen iallefall.

Bella Dotte
Skrevet

Er du innlagt frivillig? Hvorfor må du kreve å bli skrevet ut da?

Det høres ut som det er helt feil sted for deg og at det bare gjør deg sykere. Er det sant, er det fælt. Jeg blir sint når jeg hører hva skattepengene mine går til.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg synes du skal snakke med din fastlege og få denne til å kreve en second opinion på en annen institusjon.

På kort sikt burde du fått en AP som også gir søvn som Zyprexa eller Seroquel.

Gjest maiapril
Skrevet

Når du nå har kommet dit frivillig og er der frivillig, så kan du vel dra frivillig også? Jeg tror jeg hadde dratt i morgen den dag. Hadde ikke giddet og forberedt dem på min avreise, hadde bare pakket tingene mine og sagt noe sånt i døren: "Hadet, nå drar jeg. Lykke til videre på denne looser-klinikken! Jeg er jammen glad jeg drar herfra nå. Men dere vil nok høre fra meg igjen via advokaten min..."

(Ja, barnslig formulering, men det er nå sånn jeg er, da)

Skrevet

Når du nå har kommet dit frivillig og er der frivillig, så kan du vel dra frivillig også? Jeg tror jeg hadde dratt i morgen den dag. Hadde ikke giddet og forberedt dem på min avreise, hadde bare pakket tingene mine og sagt noe sånt i døren: "Hadet, nå drar jeg. Lykke til videre på denne looser-klinikken! Jeg er jammen glad jeg drar herfra nå. Men dere vil nok høre fra meg igjen via advokaten min..."

(Ja, barnslig formulering, men det er nå sånn jeg er, da)

''Når du nå har kommet dit frivillig og er der frivillig, så kan du vel dra frivillig også? Jeg tror jeg hadde dratt i morgen den dag. Hadde ikke giddet og forberedt dem på min avreise, hadde bare pakket tingene mine og sagt noe sånt i døren: "Hadet, nå drar jeg. Lykke til videre på denne looser-klinikken! Jeg er jammen glad jeg drar herfra nå. Men dere vil nok høre fra meg igjen via advokaten min..."

(Ja, barnslig formulering, men det er nå sånn jeg er, da)''

Dette er oppskriften på hvordan ikke bli tatt på alvor som voksen pasient. Dersom man ønsker å oppnå at helsevesenet yter en bedre tjenester, er en stort alltid tjent med å samarbeide, kommunisere åpent og oppføre seg ryddig.

Gjest maiapril
Skrevet

''Når du nå har kommet dit frivillig og er der frivillig, så kan du vel dra frivillig også? Jeg tror jeg hadde dratt i morgen den dag. Hadde ikke giddet og forberedt dem på min avreise, hadde bare pakket tingene mine og sagt noe sånt i døren: "Hadet, nå drar jeg. Lykke til videre på denne looser-klinikken! Jeg er jammen glad jeg drar herfra nå. Men dere vil nok høre fra meg igjen via advokaten min..."

(Ja, barnslig formulering, men det er nå sånn jeg er, da)''

Dette er oppskriften på hvordan ikke bli tatt på alvor som voksen pasient. Dersom man ønsker å oppnå at helsevesenet yter en bedre tjenester, er en stort alltid tjent med å samarbeide, kommunisere åpent og oppføre seg ryddig.

''Dette er oppskriften på hvordan ikke bli tatt på alvor som voksen pasient. Dersom man ønsker å oppnå at helsevesenet yter en bedre tjenester, er en stort alltid tjent med å samarbeide, kommunisere åpent og oppføre seg ryddig.''

Nå har iallefall jeg forstått TS slik at hun har prøvd å bli tatt alvorlig ved normal kommunikasjon, men ikke vunnet fram. Slik hun har fremstilt saken her, tyder alt på at de ansatte på psykehuset ikke bryr seg eller tar henne alvorlig i det hele tatt.

Da hadde iallefall jeg fått nok og gjort omtrent som beskrevet over. Når fagfolk som liksom skal hjelpe en, ikke viser interesse for å gjøre nettopp det, bør en la dem få høre det. Det er menneskelig. Hadde dette vært meg som opplevde slik, så hadde jeg blitt kraftig forbannet. Og det er nesten slik jeg føler på trådstarters vegne her.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...