Gjest germinate Skrevet 20. mai 2012 Skrevet 20. mai 2012 Jeg har ofte undret meg over hvor lett det er å hente ut medisiner på andre. Her om dagen skulle jeg hente ut en B-resept for min mor, og det var overraskende lett. Jeg tenker at jeg kunne jo vært hvem som helst.. Er det ingen regler på dette? Burde man ikke ha en fullmakt og/eller legitimere seg? Jeg bare undres...? 0 Siter
XbellaX Skrevet 20. mai 2012 Skrevet 20. mai 2012 Det er full legitimasjonsplikt for å hente ut vanedannende medikamenter ved et par apoteker (apotek 1 blant annet) , usikkert om det gjelder alle, men jeg har aldri opplevd at det følges annet enn ved stikk-kontroller. 0 Siter
Gjest germinate Skrevet 21. mai 2012 Skrevet 21. mai 2012 Det er full legitimasjonsplikt for å hente ut vanedannende medikamenter ved et par apoteker (apotek 1 blant annet) , usikkert om det gjelder alle, men jeg har aldri opplevd at det følges annet enn ved stikk-kontroller. Ok. Det er bekymringsverdig.. synes jeg. 0 Siter
frosken Skrevet 21. mai 2012 Skrevet 21. mai 2012 Jeg har alltid måttet vise legitimasjon dersom jeg har hentet ut B-preparater for andre - og flere ganger har jeg også blitt bedt om å vise fullmakt. Såvidt meg bekjent, plikter apotekene å være sikre på identiteten til den som henter ut medisinen når det gjelder A- eller B- prep. 0 Siter
Gjest Psyk av alt Skrevet 21. mai 2012 Skrevet 21. mai 2012 Jeg har ringt til legen til min far og bestilt paralgin forte for ham, hentet resepten og hentet medisinene på apoteket. Men nå benytter nesten hele familien samme fastlege så det er vel derfor det går så greit. På apoteket har jeg måttet legitimere meg, men det må jeg hvis jeg skal hente B-preperater til meg selv også. 0 Siter
Gjest Nerda Skrevet 21. mai 2012 Skrevet 21. mai 2012 Egentlig rart at det er lå lett. Jeg opplever nokså sporadisk praksis på dette. Noen ganger må jeg vise id, men stort sett ikke. Pårørende har henta ut for meg noen ganger uten problemer. For ei stund var jeg med ei venninne som skulle hente for forloveden sin, men da krevde apoteket at han personlig måtte komme og vise legitimasjon. 0 Siter
Gjest Hulderen Skrevet 21. mai 2012 Skrevet 21. mai 2012 Jeg har alltid måttet legitimere meg når jeg har hentet medisiner på B-resepter for andre. De har notert ned ID-nummer. Men jeg har aldri blitt bedt om fullmakt. 0 Siter
Gjest Mrs.Q Skrevet 21. mai 2012 Skrevet 21. mai 2012 Må alltid vise ID når jeg henter vival, de andre medisinene er de ikke nøye på. 0 Siter
Gjest Høstløv Skrevet 23. mai 2012 Skrevet 23. mai 2012 Jeg har alltid måttet vise legitimasjon dersom jeg har hentet ut B-preparater for andre - og flere ganger har jeg også blitt bedt om å vise fullmakt. Såvidt meg bekjent, plikter apotekene å være sikre på identiteten til den som henter ut medisinen når det gjelder A- eller B- prep. Jeg blir aldri bedt om å vise legitimasjon på apoteket. 0 Siter
Gjest Hulderen Skrevet 23. mai 2012 Skrevet 23. mai 2012 Sobril bl.a.. B-resepter er resepter på legemidler som er vanedannende. Dette kan være smertestillende, sovemedisin, beroligende og noen hostemiksturer. 0 Siter
Gjest Hulderen Skrevet 23. mai 2012 Skrevet 23. mai 2012 Hva er B-resepter? B-resept er resept på legemidler som er vanedannende.. Dette kan være smertestillende, sovemedisin, beroligende og noen hostemiksturer. 0 Siter
Gjest Hulderen Skrevet 23. mai 2012 Skrevet 23. mai 2012 Sobril bl.a.. Beklager, det forrige svaret skulle til Gondor. 0 Siter
frosken Skrevet 23. mai 2012 Skrevet 23. mai 2012 Jeg blir aldri bedt om å vise legitimasjon på apoteket. ''Jeg blir aldri bedt om å vise legitimasjon på apoteket.'' Selv om de ikke kjenner deg? Jeg har aldri hentet ut B-resepter til meg selv, men hentet ofte for min mann. Alle andre steder enn der de kjente meg fra før, ba de om legitimasjon. 0 Siter
Gjest Høstløv Skrevet 23. mai 2012 Skrevet 23. mai 2012 ''Jeg blir aldri bedt om å vise legitimasjon på apoteket.'' Selv om de ikke kjenner deg? Jeg har aldri hentet ut B-resepter til meg selv, men hentet ofte for min mann. Alle andre steder enn der de kjente meg fra før, ba de om legitimasjon. Jeg vet ikke hvor godt de kjenner meg, jeg synes at det er forskjellige apotekassistenter hver gang, mange av de har jeg ikke sett før. 0 Siter
Angustia Skrevet 23. mai 2012 Skrevet 23. mai 2012 Jeg vet ikke hvor godt de kjenner meg, jeg synes at det er forskjellige apotekassistenter hver gang, mange av de har jeg ikke sett før. ''Jeg vet ikke hvor godt de kjenner meg, jeg synes at det er forskjellige apotekassistenter hver gang, mange av de har jeg ikke sett før.'' Enig med deg, har også stussa over dette. Jeg henter med ujevne mellomrom reseptbelagte midler for andre, men har aldri blitt bedt om legitimasjon eller fullmakt. Riktignok bor jeg på et lite sted, men jeg kan ikke tenke meg at disse apotekansatte veit hvem jeg er eller hvor jeg jobber. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.