Gå til innhold

Autisme hos barnet mitt, hva kales intervjuet vi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et barn som ligger inne til observasjon i noen uker på døgnavdelingen hos BUP, de har snakket om at han muligens har autisme, men ikke fått noen diagnose enda, den får vi evt vite snart.

Men nå skal vi i et intervju, et vail ett eller annet intervju, for å si hva han kan i forhold til jevnaldrene eller noe sånt, er det noen som vet hva det intervjuet heter? skulle fortelle det til min mor, å kan ikke ta igjen hva de kalte det, å hva det gikk ut på, men mener det var hva han klarte i forhold til andre?

Videoannonse
Annonse
Gjest Mamma til jente med adhd..
Skrevet

Wisc/Waise test?

Skrevet

Wisc/Waise test?

nei de har han tatt det er noe vailand intervjuet eller noe sånt, men jeg vet ikke sikkert :/ Får høre med de neste gang evt :)

Gjest Mamma til jente med adhd
Skrevet

Ok - er noe som heter Ados også.

Uansett - lykke til!

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Jeg tror det er ADOS og ADIR, i tillegg bruker de jo evnetester som heter noe med wechler.

Vi skal denne gangen ta et annet intervju vi aldri har tatt før, det heter dawba, og etter hva jeg ser hos glenne er det et bredere kartleggingsverktøy de på glenne starter med før ados og de andre.

Men uansett er intervjuene veldig vanskelige, du bør allerede lenge før begynne å tenke tilbake hvordan ting har vært i oppveksten, jeg likte ikke intervjuene, fikk ikke tenkt på forhånd og er ikke flink til å huske så mange år tilbake, så vet ikke om jeg svarer riktig egentlig på sånt. På www.dawba.net har vi fått hver vår kode vi kan logge oss inn med far og jeg, den kan vi gjøre hjemme, før vi møter til utredning, det er jeg glad for.

Jeg har utsatt hele utredningen for jeg gruer meg så veldig til de intervjuene, som jeg svarer upresist på fordi jeg ikke klarer å tenke i samme rom som andre mennesker.

Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...