Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver nå å skriver stemningskart for andre måneden på rad. Psykiateren min vil at jeg skal gjøre det. Det er veldig nyttig for ham synes han. Men det er jammen nyttig for meg også! Nå ser jeg hvordan det ligger an med meg. Om jeg har flest normale dager eller om jeg føler meg oppe eller nede. Det varierer veldig, men jeg har stort sett normale dager med en tilleggsmeny av nervøs, redd, glad, tankekjør osv.

Kan anbefales!

Er det noen andre her inne som har erfaring med stemningskart; på godt og vondt?

Vil bare nevne at dette ikke føles som noen egotripp. Heller som et nyttig verktøy.

Videoannonse
Annonse
Madelenemie
Skrevet

Hei!

Jeg har oversiktstabeller, en bok, og lister av ulike typer.

Dette fant jeg på selv, jeg har skrevet i boken hvorfor jeg har asperger syndrom i følge min psykiater og andre, på oversikttabellene har jeg skrevet beroligende ting som hva huske på ved tilfeller av nedstemthet og på listene får jeg raskt en oversikt over det gode i livet og det dårlige.

Når jeg en dag husker på noe leit, ser jeg på listen og blir like overrasket hver gang om hvor lite jeg har å være lei meg for, dette er effektivt for meg. Da er jeg lei meg mer i et system som står i forhold til alvorlighetsgraden.

Jeg er stort sett i samme stemning, men jeg liker ikke at det er sol en dag regn neste dag også sol igjen, jeg vil helst ha en type vær, sånn at jeg slipper disse overraskelsene, det er ikke så farlig hvordan vær det er, men lett gråvær, men ikke kaldt tror jeg er en favoritt. For mye sol kan bli intenst.

Jeg liker sol, men får fort følelsen at at jeg må blåse opp baderinger og dra på stranden noe jeg ikke liker, så solen blander seg med krav om alt man gjør når det er sol.

Jeg liker ikke regn for jeg liker ikke å bli våt.

Men jeg liker torden for det forbinder jeg med ro og fred.

Fint at du får hjelp.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

For de som har en androidtelefon, anbefaler jeg appen emoods.

Den er enkel å bruke, og det er enkelt å sende over skjema til behandleren.

Skrevet

For de som har en androidtelefon, anbefaler jeg appen emoods.

Den er enkel å bruke, og det er enkelt å sende over skjema til behandleren.

Har ingen andre enn fastlegen min. Kan han også være interessert i det?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Har ingen andre enn fastlegen min. Kan han også være interessert i det?

Jeg er sikker på at det er interessant både for deg selv og for fastlegen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...