Gå til innhold

De behandler meg dårlig

Anbefalte innlegg

Gjest Værsåsnilloghjelpmeg
Skrevet

Nå har jeg fått nok!

Jeg er her frivillig, men jeg blir behandlet som om jeg var på tvang.

Det er plexiglass på vinduene, jeg må ha med 2 personal ut.

Dem går når jeg prater om hvor vanskelig jeg har det.

Jeg er lei.

Når jeg sier jeg vil skrive meg ut sier dem at det må jeg ta med kommunen min, det har jeg gjort og dem vil ikke skrive meg ut før det har gått 2 år.

Jeg er på randen av selvmord.

Jeg tenker konstant på at noen leser tankene mine.

Og jeg hører høye tanker som kommenterer meg selv og andre.

Nå har jeg fått det for meg at jeg skal slutte å spise å drikke.

Men da kan jeg ikke ta medisinene mine, men kanskje de da tar meg på alvor.

Jeg vil ikke mer, jeg er lei.

Jeg er lei av at dem bare snur i døren når jeg forteller om stemmehøring, tanker om at noen stjeler tankene mine.

Dem gidder ikke alltid å svare en gang når jeg har noe på hjertet.

Jeg orker ikke mer.

Så fra i morgen tidlig blir det verken mat eller drikke på meg.

Dem lar meg vel bare dø, det er det dem sikkert vil

Videoannonse
Annonse
Gjest maiapril
Skrevet

Men hvorfor drar du heller ikke hjem i morra, og bestiller hastetime hos fastlegen din istedet? Jeg trodde ikke at de kunne holde deg der mot din vilje, når du er frivillig innlagt.

Må si at jeg ikke skjønner så mye av dette, men jeg merker bare at jeg er sint på dine vegne! Det går da ikke an å behandle pasienter på denne måten!

Og ja, jeg tror faktisk at de ville ha driti oppi om du sluttet å spise eller drikke. For så lite som de har tatt deg alvorlig til nå, tyder det jo på det. Så kom deg fortest mulig ut av det stedet før de tar livet av deg!

Ring fastlegen i morra tidlig, få en time i løpet av dagen, og dra! Søk tilflukt hos fastlegen, gjem deg litt bak hen og la hen ordne opp i dette.

Ønsker deg alt godt. Lykke til!

Nøtteskall
Skrevet

Men hvorfor drar du heller ikke hjem i morra, og bestiller hastetime hos fastlegen din istedet? Jeg trodde ikke at de kunne holde deg der mot din vilje, når du er frivillig innlagt.

Må si at jeg ikke skjønner så mye av dette, men jeg merker bare at jeg er sint på dine vegne! Det går da ikke an å behandle pasienter på denne måten!

Og ja, jeg tror faktisk at de ville ha driti oppi om du sluttet å spise eller drikke. For så lite som de har tatt deg alvorlig til nå, tyder det jo på det. Så kom deg fortest mulig ut av det stedet før de tar livet av deg!

Ring fastlegen i morra tidlig, få en time i løpet av dagen, og dra! Søk tilflukt hos fastlegen, gjem deg litt bak hen og la hen ordne opp i dette.

Ønsker deg alt godt. Lykke til!

Jeg har også blitt frivillig innlag flere ganger. Men så straks jeg er innafor døra så sier de at vi skriver deg over på tvangsparagraf. Det går ikke an å søke hjelp frivillig lenger. Min tillit til systemet synker. Hvis du ikke vil bli der så må du nok ikke fortelle hele sannheten.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Du må komme deg vekk derfra, gjør som "maiapril" skriver, gå til fastlegen i morgen. Må være en useriøs plass du er på!

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Jeg har også blitt frivillig innlag flere ganger. Men så straks jeg er innafor døra så sier de at vi skriver deg over på tvangsparagraf. Det går ikke an å søke hjelp frivillig lenger. Min tillit til systemet synker. Hvis du ikke vil bli der så må du nok ikke fortelle hele sannheten.

Det er ikke lov å skrive deg over på tvang når du er frivillig innlagt. Og husk at det du skriver om gjelder der du bor, det pleier ikke være slik.

Nøtteskall
Skrevet

Det er ikke lov å skrive deg over på tvang når du er frivillig innlagt. Og husk at det du skriver om gjelder der du bor, det pleier ikke være slik.

Til meg sa de: enten blir du værende på såkalt "frivillig tvang". eller på vanlig "tvangsparagraf". Jeg sa bare at jeg ikke ville være der lenger og det var det visst ingen mulighet for å skrive seg ut nei. Jeg måtte være der uansett. Jeg er også sint pga dette. Jeg tenker noen ganger..... er det rart at psykiatriske pasienter noen ganger tyr til vold?..... ikke særlig rart.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Til meg sa de: enten blir du værende på såkalt "frivillig tvang". eller på vanlig "tvangsparagraf". Jeg sa bare at jeg ikke ville være der lenger og det var det visst ingen mulighet for å skrive seg ut nei. Jeg måtte være der uansett. Jeg er også sint pga dette. Jeg tenker noen ganger..... er det rart at psykiatriske pasienter noen ganger tyr til vold?..... ikke særlig rart.

Merkelig. Forstår iallefall at folk blir sinte.

Nøtteskall
Skrevet

Jeg har også vurdert tanken på å slutte å spise i protest. Men har jo ikke lyst til å ødelegge kroppen min helt heller. Og kroppen kan kanskje da større skade av det enn å ta medisinen din. Hvis det er din første innleggelse så vil jeg tro at du får muligheten til å trappe ned om et par år hvis du er frisk. Prøv å tenk at dette ikke er evig men en midlertidig situasjon.

Men ja, jeg kan også ende opp alvorlig spiseforstyrret selv hvis denne medisineringen ingen ende vil ta.

serenity777
Skrevet

Det er tydelig att behandlingspersonalet der du er tror du faker disse symptomene. De tror nok du har en skinnpsykose, og ikke en ekte psykose. Dette er ganske vanlig innen psykiatrien, vanligvis medisinerer de mere enn gjerne med antipsykotika o.l....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...