Gå til innhold

Må være fysisk dette?

Anbefalte innlegg

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Jeg er bra psykisk nå. Men det begynte i går kveld, det kommer i rykk og napp...intense smerter i halve ansiktet. Plutselig tror jeg det er over men så kommer det igjen, det varierer i styrke. Dette er vel fysisk?

Holder på å bli gal for det er så vondt, kjennes som nervesmerter. Har tatt to lyrica nå og håper det hjelper, lyrica hjelper vel mot nervesmerter?

Hjelper ikke med smertestillende heller. Det presser i hodet mitt og, kan ikke tro at dette er psykisk?

Har ikke hatt smerter på en stund nå, så kommer dette.

Videoannonse
Annonse
Gjest Mrs.Q
Skrevet

Trigeminusnevralgi?

Det er det noen som har foreslått før når jeg hadde det, men så forsvant det jo og nå er det her igjen.

Hva kan jeg gjøre med det?

Skrevet

Det er det noen som har foreslått før når jeg hadde det, men så forsvant det jo og nå er det her igjen.

Hva kan jeg gjøre med det?

Medisineres ved Karbamazepin i første omgang, det pleier å hjelpe mye hos de aller fleste. Neste ledd vil være Glyserol i sprøyteform.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Medisineres ved Karbamazepin i første omgang, det pleier å hjelpe mye hos de aller fleste. Neste ledd vil være Glyserol i sprøyteform.

Uff. Da må jeg til lege da. Håper inderlig det går over. Det kommer og går så jeg har ikke tatt det opp med legen.

Skrevet

Uff. Da må jeg til lege da. Håper inderlig det går over. Det kommer og går så jeg har ikke tatt det opp med legen.

Jeg synes absolutt du skal det. En enkel nevrologisk undersøkelse pleier å være nok til å avdekke hvorvidt du har dette eller ikke (ved tvilstilfeller taes det også røntgen).

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Jeg synes absolutt du skal det. En enkel nevrologisk undersøkelse pleier å være nok til å avdekke hvorvidt du har dette eller ikke (ved tvilstilfeller taes det også røntgen).

Ok. Får bestille time da. Nevrologisk undersøkelse? Hva må jeg gjøre da?

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Leste om det, omfattende det ja, phu!

Skrevet

Ok. Får bestille time da. Nevrologisk undersøkelse? Hva må jeg gjøre da?

Ingenting å bekymre seg for, en helt grei undersøkelse som tar for seg testing nervesystemet ditt (du har sikkert hatt slike før hvor legen bruker lommelykt, en liten hammer, osv, for å sjekke at responsen er slik den skal (motorikk/balanse/reflekser).

Skrevet

Leste om det, omfattende det ja, phu!

Nja, jeg vet ikke om jeg vil si det. I mange tilfeller kan Trigeminusnevralgi være lett gjenkjennelig, i andre tilfeller må man undersøkes langt mer møysommelig. Start med en undersøkelse og ta det derfra.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Ingenting å bekymre seg for, en helt grei undersøkelse som tar for seg testing nervesystemet ditt (du har sikkert hatt slike før hvor legen bruker lommelykt, en liten hammer, osv, for å sjekke at responsen er slik den skal (motorikk/balanse/reflekser).

Ok, hvis legen kan gjøre det er det jo greit. Da er det virkelig noe galt med hjernen min da, har jo trodd det lenge. Men finnes vel hjelp for det, og jeg som hater medisiner. Har jo hatt dette en stund, noen år tror jeg for det kommer og går.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Nja, jeg vet ikke om jeg vil si det. I mange tilfeller kan Trigeminusnevralgi være lett gjenkjennelig, i andre tilfeller må man undersøkes langt mer møysommelig. Start med en undersøkelse og ta det derfra.

Er redd legen skriver ut medisiner for dette hvis jeg sier jeg tror jeg har det, så har jeg det kanskje ikke. Men det får vel han vurdere. Og er det verdt å ta medisiner for det?

Fikk mye å tenke på nå.

Skrevet

Ok, hvis legen kan gjøre det er det jo greit. Da er det virkelig noe galt med hjernen min da, har jo trodd det lenge. Men finnes vel hjelp for det, og jeg som hater medisiner. Har jo hatt dette en stund, noen år tror jeg for det kommer og går.

Din hjerne fungerer utmerket den, dette skyldes(vel de klassiske tilfellene ihvertfall) karslynge som irriterer Trigeminus nerven.

Skrevet

Er redd legen skriver ut medisiner for dette hvis jeg sier jeg tror jeg har det, så har jeg det kanskje ikke. Men det får vel han vurdere. Og er det verdt å ta medisiner for det?

Fikk mye å tenke på nå.

Men det er jo ingen pølsebod du går til hvor du bare bestiller medisiner? Du går til din lege, du ber om en undersøkelse fordi du er bekymret for om du har dette. Han vil så undersøke deg og få kartlagt hvorvidt dette er tilfelle eller ikke, er der tvil vil du sendes videre.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Men det er jo ingen pølsebod du går til hvor du bare bestiller medisiner? Du går til din lege, du ber om en undersøkelse fordi du er bekymret for om du har dette. Han vil så undersøke deg og få kartlagt hvorvidt dette er tilfelle eller ikke, er der tvil vil du sendes videre.

Det er akkurat det det er....en pølsebod. Men skal gi det en sjans.

Skrevet

Det er akkurat det det er....en pølsebod. Men skal gi det en sjans.

LOL :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...