Gå til innhold

dps - erfaringer?

Anbefalte innlegg

Gjest itunes
Skrevet

Jeg har dårlige minner fra dps. Da jeg kom dit første gang ble jeg overlatt til meg selv. Dagene var lange og siden de fleste på min avdeling var på perm ble jeg sittende dag ut og inn alene med få aktiviteter og egentlig ingen psykologisk oppfølging. Det virket som røykerne hadde sin kjerne med folk og hang sammen. Hva er egentlig vitsen med en dps da? bare oppbevaring?. Noen med erfaring?.

Videoannonse
Annonse
serenity777
Skrevet

Jeg var på dps med 3 døgnplasser, og det var som å være helt alene bare att man ikke var hjemme. Men fikk jo legetimer oftere da, mens jeg var der, så pluss i så måte. Men det var det eneste bra med oppholdet.

Bella Dotte
Skrevet

Jeg har lignende og samtidig litt motsatt erfaring som deg, jeg fikk en akuttplass noen dager. Det var flere andre pasienter der hele tiden, og diverse aktiviteter, ihvertfall gåturer, men absolutt ingen psykologisk oppfølging. Kun korte "hva skal skje i dag"-samtaler med miljøpersonalet. Det var som om hensikten var å hindre selvmord (noe som ikke var aktuelt i mitt tilfelle), og justere døgn- og måltidsrytmen (ikke så dumt). Min motivasjon for å bli lagt inn var psykologisk oppfølging, så jeg ble ganske skuffet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...