Gå til innhold

Ensomt å være psyk

Anbefalte innlegg

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Syns dere det er forferdelig ensomt å være psyk?

Videoannonse
Annonse
Gjest Psyk av alt
Skrevet

Nei, ikke forferdelig. Jeg synes ikke det skal settes likhetstegn ved ensomhet og psykdom.

Jeg kjenner mange syke som ikke er ensomme. De er sosiale, selv om de ikke er friske. Det går an det skjønner du! ;-)

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Nei, ikke forferdelig. Jeg synes ikke det skal settes likhetstegn ved ensomhet og psykdom.

Jeg kjenner mange syke som ikke er ensomme. De er sosiale, selv om de ikke er friske. Det går an det skjønner du! ;-)

Jeg er ensom.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Jeg er ensom.

Ja, jeg vet det :-(

Du vet hva du må gjøre.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Ja, jeg vet det :-(

Du vet hva du må gjøre.

Nei, det vet jeg ikke... det er nyttesløst. Jeg skjønner det ikke, men jeg trur jeg ikke ønsker å være rundt noen, selv om jeg er fryktelig ensom.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Nei, det vet jeg ikke... det er nyttesløst. Jeg skjønner det ikke, men jeg trur jeg ikke ønsker å være rundt noen, selv om jeg er fryktelig ensom.

Du vet at du må ut og treffe folk, evt be folk hjem til deg for å ikke være ensom. Dette vet du.

Hvis du ønsker å være ensom så er det vel ikke et problem.

Men innlegget ditt handler om å være ensom. også motsier du deg selv i samme innlegg. Har sett det flere ganger.

Ønsker du å være ensom eller ikke?

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Du vet at du må ut og treffe folk, evt be folk hjem til deg for å ikke være ensom. Dette vet du.

Hvis du ønsker å være ensom så er det vel ikke et problem.

Men innlegget ditt handler om å være ensom. også motsier du deg selv i samme innlegg. Har sett det flere ganger.

Ønsker du å være ensom eller ikke?

Jeg har angst for nærhet, det ligger til diagnosen min.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Ja det er ensom og jeg er folkesky, synes det er veldig vanskelig når folk skal ha grillparty og jeg gremmes over det. Kjenner ingen av dem og vil ikke delta. Det er vel minuset med sommer, da skal alle ut å være sosiale og "jo mere vi er sammen".

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Jeg har angst for nærhet, det ligger til diagnosen min.

Ja, det forstår jeg.

Men vil du være ensom eller ikke?

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Ja, det forstår jeg.

Men vil du være ensom eller ikke?

Jeg vil naturligvis ha det best mulig?

Skulle gjerne invitert noen hjem jeg, eller dratt til noen, men det går ikke, for jeg har ingen. Har kjørt meg vill i ødemarka...

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Ja det er ensom og jeg er folkesky, synes det er veldig vanskelig når folk skal ha grillparty og jeg gremmes over det. Kjenner ingen av dem og vil ikke delta. Det er vel minuset med sommer, da skal alle ut å være sosiale og "jo mere vi er sammen".

:-(

Hørtes fint ut å grille med venner, nå.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Jeg vil naturligvis ha det best mulig?

Skulle gjerne invitert noen hjem jeg, eller dratt til noen, men det går ikke, for jeg har ingen. Har kjørt meg vill i ødemarka...

Ok, så du vil ikke være ensom, men har ikke omgangskrets. Skjønner.

Jeg foreslår at du får deg en hobby utenfor heimen og treffer folk på denne måten.

Skrevet

Både og. Det er få som vet om min diagnose utenfor familien. Senest i dag ble jeg mobbet for min medisinbruk av en annen utenfor familien. Det har også skjedd at jeg har blitt mistenkeliggjort i betydning "du er ikke syk i det hele tatt". Det sårer.

Men jeg føler meg allikevel ikke ensom. Jeg har venner som bryr seg og som aksepterer at jeg bruker medisiner.

Hvorfor har folk så vanskelig for å svelge at en bruker medisiner`? Det lurer jeg virkelig på.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Både og. Det er få som vet om min diagnose utenfor familien. Senest i dag ble jeg mobbet for min medisinbruk av en annen utenfor familien. Det har også skjedd at jeg har blitt mistenkeliggjort i betydning "du er ikke syk i det hele tatt". Det sårer.

Men jeg føler meg allikevel ikke ensom. Jeg har venner som bryr seg og som aksepterer at jeg bruker medisiner.

Hvorfor har folk så vanskelig for å svelge at en bruker medisiner`? Det lurer jeg virkelig på.

Så dumme folk...

Gjest Mrs.Q
Skrevet

:-(

Hørtes fint ut å grille med venner, nå.

For dem som klarer det :-(

De er ikke venner, kun naboer jeg ikke kjenner.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

For dem som klarer det :-(

De er ikke venner, kun naboer jeg ikke kjenner.

Det klarer du vel? Vil du være ensom?

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Ok, så du vil ikke være ensom, men har ikke omgangskrets. Skjønner.

Jeg foreslår at du får deg en hobby utenfor heimen og treffer folk på denne måten.

Har ingen interesser.

Skrevet

Så dumme folk...

Takk for at du sier det. Jeg har gitt dem altfor stor plass i mitt liv.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Det klarer du vel? Vil du være ensom?

Vil ikke være ensom, vil klare å være sosial men klarer ikke. Da står jeg der helt tom i hodet uten noe å si, har ingenting å snakke med dem om. Klarer ikke være som dem. Da er det lettere å være innlagt å snakke med ville pasienter, folk som er litt sprø. Vanlige folk og vanlige samtaler er ikke min ting, small talk er det ikke det det heter?

Klarer det seriøst ikke. Og selv på medisiner blir jeg fjern og sliten av folk, ser sikkert lurt ut det. Klarer ikke late som jeg ikke er fjern heller.

Nøtteskall
Skrevet

Jeg spør meg selv stadig: hvor ensom er jeg egentlig? Fordi jeg greier ikke helt å bestemme meg hva jeg er. Jeg kan gå flere dager i strekk uten å være særlig sosial. Når jeg har gjort noe sosialt så kan jeg glede meg til jeg kommer hjem til meg selv igjen. Jeg trives i mitt eget selskap. Men jeg kjenner også på følelsen av at jeg går glipp av mye ved å velge så mye ensomhet som jeg gjør. Det er en kjip følelse.

Jeg liker heller ikke å høre på folka som griller utafor her, det er ikke så gøy å høre på folk som har det gøyere enn en selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...