Gå til innhold

Ensomt å være psyk

Anbefalte innlegg

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Jeg spør meg selv stadig: hvor ensom er jeg egentlig? Fordi jeg greier ikke helt å bestemme meg hva jeg er. Jeg kan gå flere dager i strekk uten å være særlig sosial. Når jeg har gjort noe sosialt så kan jeg glede meg til jeg kommer hjem til meg selv igjen. Jeg trives i mitt eget selskap. Men jeg kjenner også på følelsen av at jeg går glipp av mye ved å velge så mye ensomhet som jeg gjør. Det er en kjip følelse.

Jeg liker heller ikke å høre på folka som griller utafor her, det er ikke så gøy å høre på folk som har det gøyere enn en selv.

Er ikke spesielt ensom jeg heller, men når man stort sett bare er alene............

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen interesser.

Du som er så intelligent må da ha en haug av interesser!

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Vil ikke være ensom, vil klare å være sosial men klarer ikke. Da står jeg der helt tom i hodet uten noe å si, har ingenting å snakke med dem om. Klarer ikke være som dem. Da er det lettere å være innlagt å snakke med ville pasienter, folk som er litt sprø. Vanlige folk og vanlige samtaler er ikke min ting, small talk er det ikke det det heter?

Klarer det seriøst ikke. Og selv på medisiner blir jeg fjern og sliten av folk, ser sikkert lurt ut det. Klarer ikke late som jeg ikke er fjern heller.

Er ikke noe som heter "klarer ikke"... :-)

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Du som er så intelligent må da ha en haug av interesser!

Nei, seriøst... ikke er jeg særlig intelligent heller.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Takk for at du sier det. Jeg har gitt dem altfor stor plass i mitt liv.

Hvor gamle er disse da? :-P

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Er ikke noe som heter "klarer ikke"... :-)

Det er flaut å bli fjern og stå å ta seg til hodet for jeg føler meg rar, er det verdt det...at alle får se hvor rar jeg er?

Det gir dem nok noe å snakke om, men jeg klarer ikke det. Da blir jeg paranoid etterpå. Men har foressten lyst på cider, kanskje det kan få frem noe godt. Får se til helgen.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Det er flaut å bli fjern og stå å ta seg til hodet for jeg føler meg rar, er det verdt det...at alle får se hvor rar jeg er?

Det gir dem nok noe å snakke om, men jeg klarer ikke det. Da blir jeg paranoid etterpå. Men har foressten lyst på cider, kanskje det kan få frem noe godt. Får se til helgen.

Du vet vel at du ikke egentlig er rar, men bare føler det? Det er en typisk greie ved f.eks. schizofreni og slikt...

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Du vet vel at du ikke egentlig er rar, men bare føler det? Det er en typisk greie ved f.eks. schizofreni og slikt...

Fikk høre mye i min oppvekst at jeg er rar, så jeg er nok rar og vet at jeg føler meg rar og noen ganger. Blir rar i hodet og får rare følelser, føler jeg skal dette sammen. Istedet står jeg der og smiler og nikker, inni meg tenker jeg "hva er det med meg".

Men samboeren min sa i dag "Du er bra du nå". Er vel det da.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Fikk høre mye i min oppvekst at jeg er rar, så jeg er nok rar og vet at jeg føler meg rar og noen ganger. Blir rar i hodet og får rare følelser, føler jeg skal dette sammen. Istedet står jeg der og smiler og nikker, inni meg tenker jeg "hva er det med meg".

Men samboeren min sa i dag "Du er bra du nå". Er vel det da.

Tror ikke du er bra så lenge du selv tror du er rar, f.eks.

Men.

Det betyr ikke at du er rar. :-P

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Tror ikke du er bra så lenge du selv tror du er rar, f.eks.

Men.

Det betyr ikke at du er rar. :-P

Men jeg er jo rar ;)

I dag har jeg tenkt at hvis jeg var tynn hadde livet vært helt okey, så skylder jeg på medisinene. Da får jeg lyst å slutte med dem igjen, men hvis de gjør meg så bra så er vel ikke det lurt. Men tankene lurer stadig vekk i hodet. Får se senere i sommer. Kan jo prøve litt mindre dose å se hva som skjer, men er redd for å slutte nå. Redd for å bli dårlig.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Har ingen interesser.

Det kan du skaffe deg.

Det er ikke alltid så lett å gi deg råd. Alt, nesten, som foreslås blir ikke tatt positivt i mot.

Mener å huske at du har hatt ganske mange liknende tråder som dette. I og med at du skriver om det samme gang på gang kan vel bety at du ikke tar til deg det som blir foreslått.

Dette er ikke stygt ment. Men jeg er bombesikker på at du vet hva jeg mener nå.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Det kan du skaffe deg.

Det er ikke alltid så lett å gi deg råd. Alt, nesten, som foreslås blir ikke tatt positivt i mot.

Mener å huske at du har hatt ganske mange liknende tråder som dette. I og med at du skriver om det samme gang på gang kan vel bety at du ikke tar til deg det som blir foreslått.

Dette er ikke stygt ment. Men jeg er bombesikker på at du vet hva jeg mener nå.

Ja, er sant det. Kommer ingen vei, jeg.

Men nå skal jeg logge av litt... :-)

Skrevet

Har ingen interesser.

Har du prøvd å skaffe deg interesser da? I såfall hva?

Skrevet

Nei, seriøst... ikke er jeg særlig intelligent heller.

Ja, du er så dum så..

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Har du prøvd å skaffe deg interesser da? I såfall hva?

Har prøvd masse jeg, blir lei.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Ja, du er så dum så..

Jeg er ikke dum, men heller ikke intelligent.

Skrevet

Har prøvd masse jeg, blir lei.

Men DOL blir du ikke lei?

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Men DOL blir du ikke lei?

Jo, såklart, det er ikke alltid jeg er her.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...