Gå til innhold

400 kcal på en dag

Gjest monique

Anbefalte innlegg

Gjest monique

Jeg har beynnt å slanke meg.Veier 65 kg,170 høy!jeg vil gå ned 8 kg.Jeg trener 5 ganger i uka.spiser normalt.Men i det siste har æ begynnt kraftig å slanke meg.Spiser max 400 kcal om dagen.Drikker vann og te.Jeg vil jo slanke mæ,men eneste løsingen er å spise lite å trene hardt!!

Er det ikke??er d for lite me 400 kcal omdagen hvis man vil slanke seg fort???

På forhånda takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det du vil oppleve er at kroppen settes på sparebluss, at forbrenningen settes ned, og at du etter endt slankekur vil legge på deg nesten uansett hvor lite du spiser.

Dessuten vil treningen ha liten effekt (jeg skjønner ikke at du kan gjøre noe særlig god trening med så lite energi, men..), fordi du vil tære på muskler i stedet for å lage nye muskler. Muskler er den beste slankekur, de forbrenner kalorier også mens du er i ro/sover!

Slanking bør gjøres over lang tid, når du er normalvektig slik du er, bør du trene masse og spise sunt, slik at du blir fast og muskuløs. Samtidig vil du gå ned noen kilo. Gjør du det på en sunn måte, blir endringen varig.

Du må ihvertfall tredoble kaloriinntaket ditt i en slankekur.

Hvor mange kalorier du trenger kan du feks lese her:

www.greteroede.no

trener d mye, øker du antall måltider / kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jajasann

For det første trenger du ikke gå ned til 57 kg med din høyde, det er litt drastisk syns jeg. For det andre trener du for mye med ditt lille energi-inntak, 400 kalorier for dagen er direkte usunt og vil bare før til at du går inn i år 2002 med en større vekt enn du hadde da du begynte!

Tren 3, toppen 4, ganger i uken og spis 1300-1500 kalorier for dagen. Da kommer resultatene til å bli mer varige.

Men jeg skjønner ikke at du kan tro du veier noe mye i det hele tatt. Sammenlignet med hvem? Kate Moss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog

Hei monique

Det er en direkte usunn slankemetode å innta 400 kcal per dag. Dette er fordi du får alt for lite av alle næringsstoffene. Du vil også få så lite energi at du trolig ikke vil fungere tilfredsstillende selv til daglige aktiviteter. Vekten din er fin i forhold til høyden din, og det er ingen grunn til at du skal slite med å slanke deg. Forsøk heller å spise et sunt kosthold med variert og mager mat for å holde den vekten du har, og kos deg med maten! Trening er fint fordi det er "oppstrammende". Kanskje er det kun treningseffekten som er nødvendig for at du skal bli mer fornøyd med kroppen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Må bare si at 400 kcal er utrolig lite. Jeg har selv hatt spiseforstyrrelser, men er over det nå. Og at du vil ned i 57 kg. er alt for lite. Vil bare si max ned til 62! Med et så lavt kaloriinntak vil du ødelegge forbrenningen din, noe som gjør at du igjen senere vil slite med mageproblemer og dårlig fordøyelse. Og hvorfor slanke seg så fort da? Du trener mye, og husk at muskler veier MYE mer enn fett. Du høres jo ut som en flott jente, ikke se deg blind på å nå et bestemt tall på vekta! Klemz fra ei som vet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...