Gå til innhold

Ny autisme diagnose

Anbefalte innlegg

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Nå skal min psykiater kanskje sette en ny diagnose på meg, jeg mener hun sa infantil autisme, men kanskje jeg hørte feil, for jeg er jo voksen hun snakket om F 84.0 HUn snakket om en autisme diagnose og i dag sa hun "selv om asperger syndrom er en form for autismespekterforstyrrelse", jeg syns det var rart hun sa en form for, hun sa ikke det var.

I så fall blir det ikke noe problem for noen lenger, jeg mener det at andre her inne har antydet at jeg er ekstrem, da slipper jeg være i gruppen med asperger syndrom, selv om jeg passer bra inn med mennene og ikke føler meg spesielt verre enn dem i vertfall.

Det dumme er vel bare at jeg da ikke lenger kan gå i noen gruppe, for 75% av de med denne diagnosen er psykisk utviklingshemmet, og det er det ikke vits i å sjekke om jeg er, jeg er nemlig ikke det, det er utelukket sier min psykiater.

25 % har normale evner, så jeg kan godt ha en slik diagnose.

Jeg gruer meg litt til å gå igjennom alt en gang til, jeg vet ikke en gang om jeg vil det, men det vil min psykiater og i dag var hun veldig bestemt følte jeg på den saken der. Men jeg kan jo ha misforstått. Håper jeg får tenke meg litt om. Kanskje jobbutsiktene i unicus også forsvinner.

Ellers var hun så snill mot meg i dag og så vakker at jeg ble glad for lang tid, min psykiater er så vakker at jeg ikke riktig klarer å forstå at noen kan være så vakker, jeg har aldri sett et så vakkert menneske før, hun stråler liksom. (jeg ser på henne når hun ikke ser på meg og av og til når jeg bestemmer meg for at nå skal jeg se og møte øynene hennes)

Jeg sa at en mann i asperger gruppen sist syns jeg var veldig vakker, da smilte min psykiater, jeg sa det fordi jeg ble så glad for å høre det for jeg følte meg så trist den dagen, jeg takket mannen for komplimentet. Min psykiater tror denne formen for direktehet er veldig typisk for asperger syndrom.

Videoannonse
Annonse
Gjest Psyk av alt
Skrevet

Hei :-)

Jeg lurer bare på hva du mener når du sier at det ikke blir noe problem her inne lenger hvis du får autisme diagnose (fordi noen mener du er ekstrem).

Madelenemie
Skrevet

Hei :-)

Jeg lurer bare på hva du mener når du sier at det ikke blir noe problem her inne lenger hvis du får autisme diagnose (fordi noen mener du er ekstrem).

Hei!

Jeg mente bare det jeg skrev.

Jeg liker ikke å bli sett på som ekstrem og da kan dette heller forklares med at jeg har en ren autismediagnose = høytfungerende autisme. :) Jeg grugleder meg til den gjennomgangen, gruer meg mest.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Hei!

Jeg mente bare det jeg skrev.

Jeg liker ikke å bli sett på som ekstrem og da kan dette heller forklares med at jeg har en ren autismediagnose = høytfungerende autisme. :) Jeg grugleder meg til den gjennomgangen, gruer meg mest.

Det kan kanskje forklare det, men jeg synes ikke du skal tenke at du ikke da behøver å gjøre noe med dette problemet, men bare tenke at da er du slik pga autisme. Det går alltid an å jobbe med seg selv.

Jeg hadde en venninne med ADHD som var relativt ekstrem og som ofte kom i klammeri med folk (på en helt annen måte en deg, sammenligner ikke dere to).

Men poenget er at hun nektet og ville absolutt ikke jobbe med sin adferd, fordi hun mente at hun var slik pga adhdn.

Så hun brukte det som en unnskyldning for å oppføre seg akkurat slik det passet henne, selv om hun såret folk, gjorde dem sinte etc.

Hun hadde vanvittige raserianfall og overhøvlet folk på en måte som ikke lignet grisen. Hvis hun, ved svært få tilfeller, ikke skyldte alt på alle andre, men så i ettertid at hun muligens kunne ha LITT feil, eller overreagert føyde hun alltid til at hun ikke kunne noe for det uansett pga diagnosen.

Må nok en gang si at jeg overhodet ikke oppfatter deg slik! Men det er et eksempel på å ikke prøve å endre adferd pga diagnose. Og de fleste trenger innimellom egenkorrigering, diagnose eller ikke :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...