Gå til innhold

vekt og kveldsbesøk

Anbefalte innlegg

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Kommer aldri til å gjøre noe slikt igjen, det er sikkert. Er redd de skal ta mer penger av meg, selv om jeg har sendt e.mail om at jeg sier opp. De svarer jo ikke da :(

Forferdelig! Hva skal man gjøre med slikt egentlig? Si ifra til Politiet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

''Det er ikke fettet du legger på deg av, det er karbohydratene og karbohydrater i kombinasjon med fett er veldig lite lurt.''

Det stemmer selvfølgelig ikke. Da burde potetgull være nokså greit... Det er masse energi i fett. Tar man inn mer energi enn man forbrenner, legger man på seg.

Derimot _kan_ det være mye å hente i forhold til forbrenning og sultføleles i hvordan kostholdet settes sammen. Folk er så forskjellige at ulike løsninger vil passe for ulike personer. Jevnt blodsukker er selvsagt et must.

Om alle går over til lavkarbo vil fedmeproblemene bli løst. Da blir det så lite mat på kloden at de fleste kommer til å sulte.

mvh

''Det stemmer selvfølgelig ikke. Da burde potetgull være nokså greit...''

Potetgull består av store mengder karbohydrater + fett, en dårlig kombinasjon, det har jeg også sagt i ett av innleggene i denne tråden.

Skrevet

''Det stemmer selvfølgelig ikke. Da burde potetgull være nokså greit...''

Potetgull består av store mengder karbohydrater + fett, en dårlig kombinasjon, det har jeg også sagt i ett av innleggene i denne tråden.

Bytt ut potetgullet med juleribbe. Uansett legger man på seg av for mye fett. Å hevde noe annet er direkte feil. Akkurat som man legger på seg av for mye karbohydrater og proteiner.

Lavkarbo er ingen garanti for vekreduksjon. Men for mange kan det være en hjelp til til å stabilisere blodsukker og sultfølelse.

Og om alle la om til lavkarbo ville vi, som sagt, løst fedmeproblemet pga matmangelen det ville ført til.

mvh

Skrevet

Fysisk aktivitet, ikke minst å starte dagen med å trene deg svett, kan være god hjelp til å få kroppen i gang. Det kan også påvirke sultfølelsen i positiv rettning.

Hva med å forklare for vertskapet at du har problemer med å motstå slike fristelser og spørre om de f.eks. kan ha grønnsaksdip, med yoghurt-dressing? Tilby gjerne å lage å ta med. (Passer ikke ved alle anledninger, men mange ganger har ikke vertsskapet så voldsomme planer i matveien.)

Noe annet du kan ha nytte av er å lære hvordan ulke mattyper påvirker blodsukker og sultfølelse. Raske karbohydrater er lite gunstige.

mvh

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Forferdelig! Hva skal man gjøre med slikt egentlig? Si ifra til Politiet?

Skulle gjort det...

Så det skulle være om dem på "Tv 2 hjelper deg" neste uke. Ser jo at jeg har blitt skikkelig lurt :(

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Skulle gjort det...

Så det skulle være om dem på "Tv 2 hjelper deg" neste uke. Ser jo at jeg har blitt skikkelig lurt :(

Oj, det skal jeg se på!

Og ang ansiktssmertene, gå til lege snart, selv om du ikke liker det. Smertene kan være langvarige.

Lykke til med flyttingen :-) vi skravles underveis.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Oj, det skal jeg se på!

Og ang ansiktssmertene, gå til lege snart, selv om du ikke liker det. Smertene kan være langvarige.

Lykke til med flyttingen :-) vi skravles underveis.

Takk for det :)

Skal få meg en legetime.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...