Gå til innhold

NHD: Fluoxetin ute av kroppen

Anbefalte innlegg

Gjest Fluoxetinnn
Skrevet

Etter 8 år på Fluoxetin har jeg nå trappet ned etter instruks fra lege, pga mistanke om alvorlig bivirkning.

Jeg gikk på 60 mg, trappet ned med 20 mg annenhver uke, til jeg tok siste 20 mg-kapsel på mandag.

Når jeg kan regne med at stoffet er helt ute av kroppen, sånn at dersom dette legen mener kan være bivirkninger ikke lenger kan forekomme?

Jeg merker nedgang i humøret, og jeg er i en stressende situasjon for tiden som gjør at det ikke er ideelt tidspunkt for meg å trappe ned på SSRI.

Dersom denne mistanken om Fluoxetinens skyld blir avkreftet, så ønsker jeg å starte opp på den igjen, men jeg vil være sikker på at jeg har seponert det skikkelig først, at det er utprøvd.

Nedtrappingen har skjedd etter instruks fra nevrolog, en jeg ikke kommer til å se igjen.

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Fra Felleskatalogen: "Halveringstid: 4-6 døgn for fluoksetin og 4-16 døgn for norfluoksetin."

Stoffer er ute av kroppen etter 5 ganger halveringstiden.

Gjest fluoxetinnn
Skrevet

Fra Felleskatalogen: "Halveringstid: 4-6 døgn for fluoksetin og 4-16 døgn for norfluoksetin."

Stoffer er ute av kroppen etter 5 ganger halveringstiden.

Om jeg venter i 5x16 dager, og jeg fortsatt har disse skjelveanfallene (som var synlige på eeg), så er det trygt å starte opp på Fluoxetin igjen, for da kan det ikke være det? det er fire uker siden jeg startet nedtrapping, og skjelvingene blir bare verre, så jeg tviler på denne sammenhengen og ønsker tilbake på medisinen så raskt som mulig.

Skrevet

Om jeg venter i 5x16 dager, og jeg fortsatt har disse skjelveanfallene (som var synlige på eeg), så er det trygt å starte opp på Fluoxetin igjen, for da kan det ikke være det? det er fire uker siden jeg startet nedtrapping, og skjelvingene blir bare verre, så jeg tviler på denne sammenhengen og ønsker tilbake på medisinen så raskt som mulig.

80 døgn er riktig men så må du jo være uten noe, avhenger av hvor ofte du opplever ubehaget -er det vedvarende trenger jo ikke den tiden være lang mens kommer de i anfall er det verre.

Dersom du fortsatt har skjelvinger etter dette så er det ikke Fluoxetin sin skyld.

Caloni Makaroni
Skrevet

80 døgn er riktig men så må du jo være uten noe, avhenger av hvor ofte du opplever ubehaget -er det vedvarende trenger jo ikke den tiden være lang mens kommer de i anfall er det verre.

Dersom du fortsatt har skjelvinger etter dette så er det ikke Fluoxetin sin skyld.

skjelvingene kommer flere ganger i uka, så jeg bør fort merke det dersom det har gått helt over. vi får se...

Gjest fluoxetinnn
Skrevet

skjelvingene kommer flere ganger i uka, så jeg bør fort merke det dersom det har gått helt over. vi får se...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...