Gå til innhold

Hvordan henter dere energi?

Anbefalte innlegg

Gjest germinate
Skrevet

Jeg er nå så sliten at jeg føler jeg er i ferd med å stupe. Jeg var hjemme i går fra jobb for at jeg trodde det skulle hjelpe meg å hente meg inn på den måten. Men det gjorde meg bare verre. Eneste som hjalp var å sitte i solen, det hjalp mot stive og vonde muskler.

Jeg har fri idag og i morgen også, men halve dagen i dag er booket på å hjelpe andre i familien (plikt). Jeg hadde også fri i helgen, men også da var jeg kaputt.

Det virker som det ikke hjelper meg å ha fri, men at det virker stikk motsatt.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å hente energi når jeg er så på bunnen. Det hjelper jo ikke samme hva jeg gjør. Har dog sittet på nettet og surfet etter billig sydentur mens jeg sitter "barnevakt" for min mor. Vurderer sterkt å bestille tur til oss, selv om det går utover både siste skoleuke, en arbeidsuke som jeg egentlig ikke har fri (ikke sikkert jeg får fri en gang - men jeg får ta det som det kommer, samt regninger.

Er så kjørt at en slik tur hadde vært godt å se frem til, og å holde seg fast tl. Det er uaktuelt å bestille en tur i skoleferien, fordi det er for dyrt.

Hva ville du gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville bestilt time hos legen og fortalt det du sier her. Det problemet du har ervervet deg slipper ikke taket med en uke i syden. Er jeg redd.

Skrevet

''Vurderer sterkt å bestille tur til oss, selv om det går utover både siste skoleuke, en arbeidsuke som jeg egentlig ikke har fri (ikke sikkert jeg får fri en gang - men jeg får ta det som det kommer, samt regninger.''

Så du hun på Luksusfellen forleden? Hun kjøpte sydentur til seg og datteren fordi "de fortjente det", det gikk 18.000,- inkl. lommepenger og hun var raka fant etterpå. De eide ikke penger og satt med en skyhøy kredittgjeld. Den sydenturen din er jeg redd du vil angre på etterpå gitt.

Gjør som EnolaGay sier - kontakt legen din, jeg tror også du trenger noe annet enn en sydentur.

Gjest melmøll
Skrevet

Høres ut som om du har kjørt deg helt ut og da tar det tid å komme seg. Står du på for mye for andre og glemmer deg selv? Vet hvor vanskelig det er, men det er noe å tenke over.

Jeg henter energi når jeg er alene eller sammen med få personer av gangen, helst i naturen. Å ikke få tid til denne gjør meg helt utslitt. Det er vanskelig fordi andre har forventninger til hvordan man skal leve, være sosial osv.

Skrevet

Jeg tror du dessverre styrer rett i mot den berømmelige veggen. Når man er så utslitt, trenger man flere uker på å hente seg inn igjen. Du trenger også trolig hjelp til å lære å sette grenser for deg selv og dine. Bestill time til legen i dag. Lykke til!

Skrevet

Jeg ville gått en tur hver eneste dag i et moderat tempo, minst 30 minutter.

Jeg ville sørget for å spise sunt og drikke mye vann.

Jeg ville sagt nei til ting det ikke er nødvendig å si ja til i fritiden.

Jeg ville av og til truffet en venninne for å gå en lang tur og skravle.

Jeg ville _ikke_ fortalt meg selv at jeg ikke tåler de belastningene livet utsetter meg for.

Skrevet

Sydentur med unger er nå minst like stressende som hverdagen hjemme, spør du meg. Tror du har mer å vinne på å få noen til å ta over hjemme, og rett og slett ta deg en liten timeout alene. Har du en hytte du kan dra til, eller noe?

Du må finne ut av hva det er som tapper deg mest for krefter, og så lære deg å sette grenser.

Gjest Elextra
Skrevet

''Vurderer sterkt å bestille tur til oss, selv om det går utover både siste skoleuke, en arbeidsuke som jeg egentlig ikke har fri (ikke sikkert jeg får fri en gang - men jeg får ta det som det kommer, samt regninger.''

Dette høres ikke ut som en god idé, nei.

Jeg blir sliten i perioder jeg ikke trener/mosjonerer, så jeg forsøker å passe på å gjøre dette jevnlig - det er god forebygging. For meg er det best å mosjonere i naturen, andre vil kanskje heller til treningsstudio.

Jeg trenger også noe tid helt alene, går det lenge mellom tid alene kan jeg bli sliten av dét. Dette behover er ikke fullt så stort nå som barna er større og mer selvgående.

Gjest melmøll
Skrevet

Bekymringer gir deg dårlig psykisk helse og stive muskler så hvis du har dårlig økonomi må du gjøre noe med dette først. Den uka i syden vil bare gi deg mer bekymringer noe du ikke trenger. Jeg tror du vil føle deg bedre av å vite at du har det romslig på konto. Det er en kjent sak at hvis man er veldig sliten kjenner man det best når man endelig får tid til å sette seg ned, derfor kjenner du deg så sliten når du ikke er på jobb. Du bør ikke jobbe mer enn vanlig sånn du har det nå. Du bør bruke fritiden til å ta hensyn til deg selv, stille opp for andre(unntatt barna) kan du gjøre når du har overskudd igjen. Du bør prøve å holde døgnrytmen vanlig, komme deg ut i sola, og mosjonere litt hver dag.

Gjest germinate
Skrevet

Bekymringer gir deg dårlig psykisk helse og stive muskler så hvis du har dårlig økonomi må du gjøre noe med dette først. Den uka i syden vil bare gi deg mer bekymringer noe du ikke trenger. Jeg tror du vil føle deg bedre av å vite at du har det romslig på konto. Det er en kjent sak at hvis man er veldig sliten kjenner man det best når man endelig får tid til å sette seg ned, derfor kjenner du deg så sliten når du ikke er på jobb. Du bør ikke jobbe mer enn vanlig sånn du har det nå. Du bør bruke fritiden til å ta hensyn til deg selv, stille opp for andre(unntatt barna) kan du gjøre når du har overskudd igjen. Du bør prøve å holde døgnrytmen vanlig, komme deg ut i sola, og mosjonere litt hver dag.

''Det er en kjent sak at hvis man er veldig sliten kjenner man det best når man endelig får tid til å sette seg ned, derfor kjenner du deg så sliten når du ikke er på jobb.''

Det har jeg faktisk ikke tenkt over før, men det er jo logisk...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...