Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er et stort problem for meg. Jeg lar andre bestemme over meg og går og gremmes i det stille. Jeg er unnvikende og jeg betaler prisen for det.

Hvordan lære seg til å si ifra? "Dette blir helt feil for meg. Jeg kan ikke gå med på dette. Dette er det jeg mener er riktig. Jeg føler ikke for å gjøre det."

Noen gode tips og råd? (Jeg får garantert bruk for det nå i pinsen)

Videoannonse
Annonse
Gjest melmøll
Skrevet

Jeg kan ikke hjelpe deg men håper du får gode råd! Overfor de personene jeg føler jeg trenger dette mest så fungerer det overhode ikke, hvis jeg står opp for meg selv så blir det alltid en stor konflikt så jeg må holde mye inni meg.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Du må slippe frem sinne og aggresjon!

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Synes du skal pugge setningene du ønsker å si, som du skrev i innlegget.

Se for deg situasjonen/situasjonene du vet vil komme. Ligg gjerne på et rolig rom, på sengen?, med lukkede øyne og konstruer settingen og si setningen/setningene med ord, altså høyt. Mange ganger.

Da har du øvd deg litt!

Denne "øvelsen" har funket for meg ved flere anledninger. Når settingen oppstår i virkeligheten er det mye, mye lettere å si ifra, med de innøvde setningene/svarene.

Skrevet

Du må slippe frem sinne og aggresjon!

Det sa psykologen til meg også. Fikk du slukket tørsten din i går? ;-)

Skrevet

Synes du skal pugge setningene du ønsker å si, som du skrev i innlegget.

Se for deg situasjonen/situasjonene du vet vil komme. Ligg gjerne på et rolig rom, på sengen?, med lukkede øyne og konstruer settingen og si setningen/setningene med ord, altså høyt. Mange ganger.

Da har du øvd deg litt!

Denne "øvelsen" har funket for meg ved flere anledninger. Når settingen oppstår i virkeligheten er det mye, mye lettere å si ifra, med de innøvde setningene/svarene.

Det var en god ide. Vi skal først dra i morgen så jeg har tid.

Skrevet

Jeg kan ikke hjelpe deg men håper du får gode råd! Overfor de personene jeg føler jeg trenger dette mest så fungerer det overhode ikke, hvis jeg står opp for meg selv så blir det alltid en stor konflikt så jeg må holde mye inni meg.

De er vel ikke vant til å høre det fra deg og de vet å parere?

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Det sa psykologen til meg også. Fikk du slukket tørsten din i går? ;-)

:-)

Nei, droppet det.

Tok noen ekstra piller AP og gikk og la meg, jeg. Vet ikke om det hjalp meg noe, med de ekstra pillene, men visste ikke helt hva jeg skulle gjøre.

Skrevet

:-)

Nei, droppet det.

Tok noen ekstra piller AP og gikk og la meg, jeg. Vet ikke om det hjalp meg noe, med de ekstra pillene, men visste ikke helt hva jeg skulle gjøre.

Håper du har det mye bedre i dag!

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Det var en god ide. Vi skal først dra i morgen så jeg har tid.

Så bra! Som jeg nevnte, det har hjulpet meg når jeg skal et eller annet hvor jeg kan forvente ubehageligheter.

Når jeg klarer det jeg har øvet og forberedt meg på, det du kaller å stå opp for seg selv (helt riktig beskrivelse) føles det helt fantastisk og jeg blir litt mer glad i meg selv.

Dessuten alltid underholdning å noen ganger se reaksjonene til folk (hvis det er dette det dreier seg om).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...