Gå til innhold

Alkohol som angstdempende

Anbefalte innlegg

Gjest germinate
Skrevet

Jeg skjønner hvorfor folk drikker, iallefall de som drikker for å slippe angst.. det er jævlig hardt å ha angst og da er det godt at det finnes noe som kan dempe det når det blir for voldsomt.

For meg hjelper det å sove.

God pinse.

Videoannonse
Annonse
Gjest Ladytron
Skrevet

Forsåvidt enig, men samtidig synes jeg at det er et ganske passivt standpunkt å ta ("jeg drikker fordi jeg har angst"). Jeg hadde noen år hvor jeg pleide å håndtere vanskelige dager på denne måten (når noe "gikk skeis" følte jeg et veldig behov etter alkohol). Siden jeg har mange alkoholikere i familien tenkte jeg vel også at det var bare en sykdom jeg hadde arvet.

Det som ble vendepunktet for meg var når jeg lærte meg å sitte med følelsene uten å følge drikkeimpulsene... Det var da jeg egentlig skjønte hvor mye angst som lå i bunnen. Etterhvert som jeg tok tiden til hjelp og fortsatte å sitte med følelsene begynte også mye av angsten å avta og jeg fikk et bedre liv.

Nå gjør jeg som deg, prøver å få nok søvn og hvile når jeg kjenner på slike følelser. Det føles bedre for kropp og sjel.

Gjest night bird
Skrevet

Jeg vet om en som drakk fordi det var angstdempende. Han ble alkoholiker, det gikk rett til helvete og nå er han død.

Gjest Tante Rødgrønn
Skrevet

Forsåvidt enig, men samtidig synes jeg at det er et ganske passivt standpunkt å ta ("jeg drikker fordi jeg har angst"). Jeg hadde noen år hvor jeg pleide å håndtere vanskelige dager på denne måten (når noe "gikk skeis" følte jeg et veldig behov etter alkohol). Siden jeg har mange alkoholikere i familien tenkte jeg vel også at det var bare en sykdom jeg hadde arvet.

Det som ble vendepunktet for meg var når jeg lærte meg å sitte med følelsene uten å følge drikkeimpulsene... Det var da jeg egentlig skjønte hvor mye angst som lå i bunnen. Etterhvert som jeg tok tiden til hjelp og fortsatte å sitte med følelsene begynte også mye av angsten å avta og jeg fikk et bedre liv.

Nå gjør jeg som deg, prøver å få nok søvn og hvile når jeg kjenner på slike følelser. Det føles bedre for kropp og sjel.

Takk for innlegget dit. Det hjelper meg veldig.

Gjest Tante Rødgrønn
Skrevet

Jeg vet om en som drakk fordi det var angstdempende. Han ble alkoholiker, det gikk rett til helvete og nå er han død.

Jeg kjenner mange som drikker og har drukket fordi det er angstdempende. Noen lever og andre er døde.

Skrevet

Alkoholol båvirker GAGA i hjernen og man blir avslappa og sosial..

Skrevet

Alkoholol båvirker GAGA i hjernen og man blir avslappa og sosial..

Alkohol påvirker GABA i hjernen. Man slapper av ...

Gjest night bird
Skrevet

Jeg kjenner mange som drikker og har drukket fordi det er angstdempende. Noen lever og andre er døde.

Bra er det uansett ikke. Verken for den som drikker, eller for venner og familie.

Skrevet

''Jeg skjønner hvorfor folk drikker, iallefall de som drikker for å slippe angst.. det er jævlig hardt å ha angst og da er det godt at det finnes noe som kan dempe det når det blir for voldsomt.''

Det skjønner jeg også - når fysisk eller psykisk lidelese blir overveldende, er de flest av oss villige til å prøve det meste for umiddelbar lindring. Alkohol eller andre rusmidler kan være en "vidundermedisin" der og da, men bivirkningene er store og forsterker som regel grunnlidelsen.

Håper du får slappe av og nyte godværet i helga, god pinse til deg også :-)

Gjest Nerda
Skrevet

Sove er fornuftig. Å bruke alkohol er dumt. Jeg har vært virkelig nær å gå i ei felle der. Angstfordriverne blir heller forsterkere etter hvert.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...