Gjest germinate Skrevet 25. mai 2012 Skrevet 25. mai 2012 Jeg skjønner hvorfor folk drikker, iallefall de som drikker for å slippe angst.. det er jævlig hardt å ha angst og da er det godt at det finnes noe som kan dempe det når det blir for voldsomt. For meg hjelper det å sove. God pinse. 0 Siter
Gjest Ladytron Skrevet 25. mai 2012 Skrevet 25. mai 2012 Forsåvidt enig, men samtidig synes jeg at det er et ganske passivt standpunkt å ta ("jeg drikker fordi jeg har angst"). Jeg hadde noen år hvor jeg pleide å håndtere vanskelige dager på denne måten (når noe "gikk skeis" følte jeg et veldig behov etter alkohol). Siden jeg har mange alkoholikere i familien tenkte jeg vel også at det var bare en sykdom jeg hadde arvet. Det som ble vendepunktet for meg var når jeg lærte meg å sitte med følelsene uten å følge drikkeimpulsene... Det var da jeg egentlig skjønte hvor mye angst som lå i bunnen. Etterhvert som jeg tok tiden til hjelp og fortsatte å sitte med følelsene begynte også mye av angsten å avta og jeg fikk et bedre liv. Nå gjør jeg som deg, prøver å få nok søvn og hvile når jeg kjenner på slike følelser. Det føles bedre for kropp og sjel. 0 Siter
Gjest night bird Skrevet 25. mai 2012 Skrevet 25. mai 2012 Jeg vet om en som drakk fordi det var angstdempende. Han ble alkoholiker, det gikk rett til helvete og nå er han død. 0 Siter
Gjest Tante Rødgrønn Skrevet 25. mai 2012 Skrevet 25. mai 2012 Forsåvidt enig, men samtidig synes jeg at det er et ganske passivt standpunkt å ta ("jeg drikker fordi jeg har angst"). Jeg hadde noen år hvor jeg pleide å håndtere vanskelige dager på denne måten (når noe "gikk skeis" følte jeg et veldig behov etter alkohol). Siden jeg har mange alkoholikere i familien tenkte jeg vel også at det var bare en sykdom jeg hadde arvet. Det som ble vendepunktet for meg var når jeg lærte meg å sitte med følelsene uten å følge drikkeimpulsene... Det var da jeg egentlig skjønte hvor mye angst som lå i bunnen. Etterhvert som jeg tok tiden til hjelp og fortsatte å sitte med følelsene begynte også mye av angsten å avta og jeg fikk et bedre liv. Nå gjør jeg som deg, prøver å få nok søvn og hvile når jeg kjenner på slike følelser. Det føles bedre for kropp og sjel. Takk for innlegget dit. Det hjelper meg veldig. 0 Siter
Gjest Tante Rødgrønn Skrevet 25. mai 2012 Skrevet 25. mai 2012 Jeg vet om en som drakk fordi det var angstdempende. Han ble alkoholiker, det gikk rett til helvete og nå er han død. Jeg kjenner mange som drikker og har drukket fordi det er angstdempende. Noen lever og andre er døde. 0 Siter
Olav Femte Skrevet 25. mai 2012 Skrevet 25. mai 2012 Alkoholol båvirker GAGA i hjernen og man blir avslappa og sosial.. 0 Siter
Olav Femte Skrevet 25. mai 2012 Skrevet 25. mai 2012 Alkoholol båvirker GAGA i hjernen og man blir avslappa og sosial.. Alkohol påvirker GABA i hjernen. Man slapper av ... 0 Siter
Gjest night bird Skrevet 25. mai 2012 Skrevet 25. mai 2012 Jeg kjenner mange som drikker og har drukket fordi det er angstdempende. Noen lever og andre er døde. Bra er det uansett ikke. Verken for den som drikker, eller for venner og familie. 0 Siter
Angustia Skrevet 25. mai 2012 Skrevet 25. mai 2012 ''Jeg skjønner hvorfor folk drikker, iallefall de som drikker for å slippe angst.. det er jævlig hardt å ha angst og da er det godt at det finnes noe som kan dempe det når det blir for voldsomt.'' Det skjønner jeg også - når fysisk eller psykisk lidelese blir overveldende, er de flest av oss villige til å prøve det meste for umiddelbar lindring. Alkohol eller andre rusmidler kan være en "vidundermedisin" der og da, men bivirkningene er store og forsterker som regel grunnlidelsen. Håper du får slappe av og nyte godværet i helga, god pinse til deg også :-) 0 Siter
Gjest Nerda Skrevet 26. mai 2012 Skrevet 26. mai 2012 Sove er fornuftig. Å bruke alkohol er dumt. Jeg har vært virkelig nær å gå i ei felle der. Angstfordriverne blir heller forsterkere etter hvert. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.