Gå til innhold

Arr etter selvskading- hva svarer vi unger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva sier man til en 5 åring som spør om arrene på kroppen, hvis de ser det?

Mvh

Videoannonse
Annonse
Gjest Psyk av alt
Skrevet

Man sier ihvertfall ikke sannheten. Den vil han ikke forstå og bare bli redd.

Du får finne opp en skrøne. Si at du kræsjet/ramlet av sykkelen? Han vil enda ikke skjønne at man ikke får slike arr da.

Du kan si at du ble syk og at huden ble slik etterpå. Da lyver du ikke engang.

Gjest Hulderen
Skrevet

At arrene har vært dype sår og når dype sår gror, så lager de arr.

Skrevet

Unger er vant til å finne seg i voksnes forklaringer - og bortforklaringer. Du bør kunne la være å svare på måter som gir ungene forestillinger om hva du har gjort. Du kan f.eks. si at kroppen din bare er sånn - og så gå videre på et anne tema, eller du kan si at du en gang ble klort av en sinna katt osv.

Skrevet

Du får finne opp en skrøne. Si at du kræsjet/ramlet av sykkelen? Han vil enda ikke skjønne at man ikke får slike arr da.

Ser at jeg har svart omtrent det samme som deg; leste ikke resten av tråden før jeg svarte :-)

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Ser at jeg har svart omtrent det samme som deg; leste ikke resten av tråden før jeg svarte :-)

Alltid greit å se at man har svart fornuftig (jeg).

Det heter seg jo at man alltid kommer lengst med sannheten, men ikke i tilfeller som dette.

Skrevet

Er helt enig i at man ikke skal si sannheten til de. Dette er en gutt som er svært nysgjerrig og spør "hvorfor" på absolutt alt du sier. Jeg skal bortforklare det og være flink til å skifte tema fort.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Er helt enig i at man ikke skal si sannheten til de. Dette er en gutt som er svært nysgjerrig og spør "hvorfor" på absolutt alt du sier. Jeg skal bortforklare det og være flink til å skifte tema fort.

Høres lurt ut.

Bestem deg for en bestemt forklaring du vil gi og hold deg til den.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...