florista Skrevet 25. mai 2012 Skrevet 25. mai 2012 Hva sier man til en 5 åring som spør om arrene på kroppen, hvis de ser det? Mvh 0 Siter
Gjest Psyk av alt Skrevet 25. mai 2012 Skrevet 25. mai 2012 Man sier ihvertfall ikke sannheten. Den vil han ikke forstå og bare bli redd. Du får finne opp en skrøne. Si at du kræsjet/ramlet av sykkelen? Han vil enda ikke skjønne at man ikke får slike arr da. Du kan si at du ble syk og at huden ble slik etterpå. Da lyver du ikke engang. 0 Siter
Gjest Hulderen Skrevet 25. mai 2012 Skrevet 25. mai 2012 At arrene har vært dype sår og når dype sår gror, så lager de arr. 0 Siter
frosken Skrevet 25. mai 2012 Skrevet 25. mai 2012 Unger er vant til å finne seg i voksnes forklaringer - og bortforklaringer. Du bør kunne la være å svare på måter som gir ungene forestillinger om hva du har gjort. Du kan f.eks. si at kroppen din bare er sånn - og så gå videre på et anne tema, eller du kan si at du en gang ble klort av en sinna katt osv. 0 Siter
frosken Skrevet 25. mai 2012 Skrevet 25. mai 2012 Man sier ihvertfall ikke sannheten. Den vil han ikke forstå og bare bli redd. Du får finne opp en skrøne. Si at du kræsjet/ramlet av sykkelen? Han vil enda ikke skjønne at man ikke får slike arr da. Du kan si at du ble syk og at huden ble slik etterpå. Da lyver du ikke engang. Ser at jeg har svart omtrent det samme som deg; leste ikke resten av tråden før jeg svarte :-) 0 Siter
Gjest Psyk av alt Skrevet 25. mai 2012 Skrevet 25. mai 2012 Ser at jeg har svart omtrent det samme som deg; leste ikke resten av tråden før jeg svarte :-) Alltid greit å se at man har svart fornuftig (jeg). Det heter seg jo at man alltid kommer lengst med sannheten, men ikke i tilfeller som dette. 0 Siter
florista Skrevet 25. mai 2012 Forfatter Skrevet 25. mai 2012 Man sier ihvertfall ikke sannheten. Den vil han ikke forstå og bare bli redd. Du får finne opp en skrøne. Si at du kræsjet/ramlet av sykkelen? Han vil enda ikke skjønne at man ikke får slike arr da. Du kan si at du ble syk og at huden ble slik etterpå. Da lyver du ikke engang. Er helt enig i at man ikke skal si sannheten til de. Dette er en gutt som er svært nysgjerrig og spør "hvorfor" på absolutt alt du sier. Jeg skal bortforklare det og være flink til å skifte tema fort. 0 Siter
Gjest Psyk av alt Skrevet 25. mai 2012 Skrevet 25. mai 2012 Er helt enig i at man ikke skal si sannheten til de. Dette er en gutt som er svært nysgjerrig og spør "hvorfor" på absolutt alt du sier. Jeg skal bortforklare det og være flink til å skifte tema fort. Høres lurt ut. Bestem deg for en bestemt forklaring du vil gi og hold deg til den. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.