Gjest 69 modell og jente Skrevet 31. oktober 2001 Del Skrevet 31. oktober 2001 Jeg har lagt på meg 20 kg de siste 9 årene. Det føles som en evighet siden. Nå er jeg ikke den jeg en gang var lenger. Blid, sosial og optimistisk. Nå isolerer jeg meg mer og mer. Sier nei når venner vil ha meg med, har ikke lenger noe sex liv med mannen min,humøret er nådd bunnen og jeg er dypt deprimert. Jeg spiser ikke noe særlig med mat, lever på søtsaker, da særlig sjokolade. Det føles som om jeg er avhengig, en dag uten søtt og jeg faller dypere enn jeg er til vanlig. Jeg føler meg stygg og gammel. Kroppen min er motbydelig og jeg vet ikke hvor jeg skal begynne for å bli MEG igjen. Kan noen komme med gode råd ? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bluesi Skrevet 31. oktober 2001 Del Skrevet 31. oktober 2001 Jeg skjønner at du nå trenger hjelp, og jeg anbefaler deg til å melde deg på et kurs hos Libra Helse og kosthold. Der får du god veiledning om riktige matvaner, og hjelp til å lære å spise riktig i rette posjoner, fordelt over hele dagen. Gå inn på www.libra-helse.no og søk på fylke du bor i, for å finne en kursleder. Dette du skriver om søthunger kommer hovedsaklig av at du nå er kommet inn i et galt spor, og at du ikke får i deg nok mat. Man blir nemlig ikke tynnere av å spise mindre.... Dette høres rart ut, men for at forbrenningen vår skal være på topp hele døgnet er vi nødt for å spise ca. hver 3.dje time min. 5 ganger om dagen. Håper du titter på muligheten Libra kan hjelpe deg på, og ønsker deg lykke til ! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog Skrevet 31. oktober 2001 Del Skrevet 31. oktober 2001 Hei 69 modell og jente Du har jo alt begynt med å stille spørsmål her! Et lite skritt på veien det også. Gå til legen din og få en sjekk av stoffskiftet, insulinregulering, kolesterolverdier etc.. Jeg vet ikke om eller hvor overvektig du evt er. Det høres imidlertid ut som du kan vinne mye på en omlegging av kostholdet ditt. Dette trenger du profesjonell hjelp til da det alltid er vanskelig å endre slike vaner. Undersøk hvilke tilbud som finnes der du bor. Sats på noen som kan følge deg opp over tid slik at du klarer å opprettholde motivasjonen. Jeg vil også anbefale at du finner en mosjonsform du kan trives med. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 73 modell Skrevet 1. november 2001 Del Skrevet 1. november 2001 Hva med å prøve krom tabletter? Det hjelper kanskje hvis du i tilegg får hjelp til å legge om kostholdet. Jeg har alltid pleid å spise mye sjokolade, kaker ol, men etter at jeg begynte med epleeddiktabletter m. krom så er søthungeren borte. Har ikke slanket meg noe, men nå foretrekker jeg iallefall brødskiver, yoghurt ol. fremfor vafler, kaker og sjokolade. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.