Gå til innhold

Smerter

Anbefalte innlegg

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Fikk neurontin for trigeminus nevralgi, men det er vondt enda. Kan jeg ta tramadol også?

De som jeg egentlig skulle få virket inn på seroquel, så de fikk jeg ikke. Kan jeg prøve med tramadol i tilegg, eller virker det inn på neurontin?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan ta lang tid før neurontinen virker og legen og du må finne riktig dose. Jeg tror du kan spise Tramadol ved siden av.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Du kan bruke tramadol i tillegg. Har vært på interaksjoner.no og de kan kombineres.

Det ser ut til at Dorthe har rett ifh at det kan ta tid før de virker, det står at man bør bruke 2 uker på opptrapping til ønsket effekt. Hvis jeg har forstått det riktig (felleskatalogen).

Jeg tenker at du nok har store smerter når du vil ta tramadol i tillegg (siden du har høy smerteterskel).

Nervesmerter er ikke til å spøke med.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Det kan ta lang tid før neurontinen virker og legen og du må finne riktig dose. Jeg tror du kan spise Tramadol ved siden av.

Takk, da gjør jeg det.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Du kan bruke tramadol i tillegg. Har vært på interaksjoner.no og de kan kombineres.

Det ser ut til at Dorthe har rett ifh at det kan ta tid før de virker, det står at man bør bruke 2 uker på opptrapping til ønsket effekt. Hvis jeg har forstått det riktig (felleskatalogen).

Jeg tenker at du nok har store smerter når du vil ta tramadol i tillegg (siden du har høy smerteterskel).

Nervesmerter er ikke til å spøke med.

Ok, synd det tar lang tid da. Får ta tramadol og. Synes dette ødelegger for meg å gå rundt å ha vondt, men kan jo ikke gjøre noe med det. Får bare holde ut da.

Skrevet

Ok, synd det tar lang tid da. Får ta tramadol og. Synes dette ødelegger for meg å gå rundt å ha vondt, men kan jo ikke gjøre noe med det. Får bare holde ut da.

Du kan også ringe legevakta og be om råd.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Det er mulig å gå til legen og få kraftigere smertestillende hvis du har veldig vondt.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Jeg synes frosken kommer med et godt forslag om å kontakte legevakt for råd.

Det blir mye lege for deg for tiden. Du som ikke liker det :-)

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Du kan også ringe legevakta og be om råd.

Kan jo det men skal jo til lege på onsdag igjen, tror jeg må få noe annet i tilegg. Lyrica i store doser skal jo hjelpe, skal be om å få det.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Det er mulig å gå til legen og få kraftigere smertestillende hvis du har veldig vondt.

Skal jo til legen på onsdag, da må jeg få noe hvis dette fortsetter. Er jo bare det det går i nå, smerter.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Jeg synes frosken kommer med et godt forslag om å kontakte legevakt for råd.

Det blir mye lege for deg for tiden. Du som ikke liker det :-)

Uff nei liker ikke det. Får kanskje kontakte dem. Men tror ikke de har noe å gi meg på legevakta, og i morgen er apoteket stengt.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Tar vival og, kanskje det hjelper?

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Uff nei liker ikke det. Får kanskje kontakte dem. Men tror ikke de har noe å gi meg på legevakta, og i morgen er apoteket stengt.

Legevakter har som oftest medisiner og man får gjerne kjøpt med seg slik at man klarer seg til helligdagene er over.

Har selv vært på legevakt med nyresteinssmerter og fått kjøpt sterke (morfinpreparater) slik at jeg kom meg helskinnet gjennom helgen.Måtte selvsagt snakke med legen (konsultasjon), det holder som regel ikke med en tlf, men det er verdt det.

Jeg synes ikke du skal gå med slike smerter.

Bra at du skal til fastlegen på onsdag.

Får du i det hele tatt sove noe? Å ikke få sove er spesielt viktig når man ikke er helt psykisk frisk (kan raskt forverre tilstanden, har selv erfart det).

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Legevakter har som oftest medisiner og man får gjerne kjøpt med seg slik at man klarer seg til helligdagene er over.

Har selv vært på legevakt med nyresteinssmerter og fått kjøpt sterke (morfinpreparater) slik at jeg kom meg helskinnet gjennom helgen.Måtte selvsagt snakke med legen (konsultasjon), det holder som regel ikke med en tlf, men det er verdt det.

Får du i det hele tatt sove noe? Å ikke få sove er spesielt viktig når man ikke er helt psykisk frisk (kan raskt forverre tilstanden, har selv erfart det).

Mente selvsagt at det er spesielt viktig å få sove når man har en psykisk tilstand.

Skrevet

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Jeg sover når jeg først sover, og det kommer ikke når jeg sover. Glad jeg har seroquel da slik at jeg får sove. Kan jo prøve å ta ibux og paracet og.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Jeg sover når jeg først sover, og det kommer ikke når jeg sover. Glad jeg har seroquel da slik at jeg får sove. Kan jo prøve å ta ibux og paracet og.

Bra at du sover!

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Tar vival og, kanskje det hjelper?

Tja...nei, tror ikke det :-)

Pass på vival og tramadol sammen. Virkningen (sløvende) blir forsterket.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Tja...nei, tror ikke det :-)

Pass på vival og tramadol sammen. Virkningen (sløvende) blir forsterket.

Føler meg ganske sløva nå, har tatt voltaren og. Tror ikke jeg skal ta mer i dag, godt det er leggetid snart :)

Godt jeg vet hva det er nå, har jo hatt dette før og da trodde jeg det var energier som jobbet med meg. Tror ikke det nå.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Føler meg ganske sløva nå, har tatt voltaren og. Tror ikke jeg skal ta mer i dag, godt det er leggetid snart :)

Godt jeg vet hva det er nå, har jo hatt dette før og da trodde jeg det var energier som jobbet med meg. Tror ikke det nå.

Ja, tror ikke du skal poppe mer piller i dag :-)

Ja, tenk hvilken fremgang det er å vite at det ikke er noe "rart" som skjer i kroppen din, som du sier, energier.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...