Gå til innhold

Skaff deg en hobby!

Anbefalte innlegg

Gjest Kayia
Skrevet

Hei!

Dessuten leste jeg en bok om en autistisk man i USA som knapt kan snakke, hans skriver taler for politikerne, det rørte meg på noe vis, være til hjelp for noen selv om man ikke kan bidra på den mer vanlige måten.

Det er vel litt juks at Obama står og sier det denne austistiske mannens skriver i sine taler, og selv blir kalt retorikkens president, Obama sier aldri at han ikke selv skriver det han sier, at en autistisk mann får betalt for hans store taler.

''Det er vel litt juks at Obama står og sier det denne austistiske mannens skriver i sine taler, og selv blir kalt retorikkens president, Obama sier aldri at han ikke selv skriver det han sier, at en autistisk mann får betalt for hans store taler'' Du kan ikke sammenligne studier og arbeidsliv.

La oss ta Obamas taleskrivere som eksempel:

For å få jobb som Obamas taleskribent må man selvfølgelig utvise svært gode kvalifikasjoner. Dersom personen viser fram et vitnemål med karakterer vedkommende selv ikke har jobbet fram vil jo Obama ansette feil person! Der Obama trodde han ansatte en skrivefør person har han istede kanskje fått en middelmådig taler, sant!

Dette må du slutte med Madelenemie.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

25

• mariaflyfly

3

• trollemor;o)

3

• tjohei

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Kayia
Skrevet

Hei!

Det er jeg ikke enig i!

Spør din mann og din psykiater om dette. De vil ikke være enig. Hva om det viste seg at din psykiater ikke hadde skrevet sine oppgaver i studiet selv foreksempel, ville du likt å få vite det? At hun egentlig bare er flink til å snakke, men ikke god nok til å bestå skriftlig eksamen?

Madelenemie
Skrevet

''Det er vel litt juks at Obama står og sier det denne austistiske mannens skriver i sine taler, og selv blir kalt retorikkens president, Obama sier aldri at han ikke selv skriver det han sier, at en autistisk mann får betalt for hans store taler'' Du kan ikke sammenligne studier og arbeidsliv.

La oss ta Obamas taleskrivere som eksempel:

For å få jobb som Obamas taleskribent må man selvfølgelig utvise svært gode kvalifikasjoner. Dersom personen viser fram et vitnemål med karakterer vedkommende selv ikke har jobbet fram vil jo Obama ansette feil person! Der Obama trodde han ansatte en skrivefør person har han istede kanskje fått en middelmådig taler, sant!

Dette må du slutte med Madelenemie.

Hei!

Jeg tror ikke denne mannen fikk jobben pga av papirer, men pga av kontakter, han har gått på spesialskole og har ingen mulighet for å hevde seg i arbeidslivet på mer normale betingelser.

Dessuten er de jeg skriver for flinke, det dreier seg ikke om det, men om dårlig tid, samt at et par skal inn på medisin, og man må vel ikke ha 6 i biologi og kjem og norsk for å bli en god lege?

Hvorfor skulle jeg ikke glede meg over at andre som ikke har en utviklingsforstyrrelse blir leger når jeg selv ikke kan bli det, men har teorien som trengs.

Madelenemie
Skrevet

Spør din mann og din psykiater om dette. De vil ikke være enig. Hva om det viste seg at din psykiater ikke hadde skrevet sine oppgaver i studiet selv foreksempel, ville du likt å få vite det? At hun egentlig bare er flink til å snakke, men ikke god nok til å bestå skriftlig eksamen?

Hei!

Nei men jeg ville foretrekke at hun var en god psykiater uansett om hun på et tidspunkt hadde litt dårlig tid.

Jeg ville bli lege, kan ikke, så kan jeg hjelpe andre på veien.

Jeg skjønner likevel poenget med det du skriver, tro ikke det, jeg er bare glad for å være til nytte.

Gjest Fresi Fantastika
Skrevet

Hei!

Jeg vet hva stuereint betyr.

Jeg sender inn artikler, men bare sporadisk blir de trykket i et tidsskrift, aldri i aviser = dagspressen.

I autismeforeningens blad får jeg aldri en artikkel på trykk, men sikkert var jeg kritisk til den vakttårnholdningen de har til oss voksne med autisme så mine innlegg passet ikke inn, ei heller gjør jeg i autismeforeningen, så er utmeldt :)

Jeg gir derfor gladelig ut mine oppgaver, og for hver A og 6er blir jeg glad, for da føler jeg at det har en funksjon fordi noen blir glade.

Og du skjønner ikke at folk kan kjøre på rødt eller sette fra seg pappbegre på kafedisker? Det du gjør er ulovlig, det du hjelper andre med er å jukse og bryte regler. Helt klare ufravikelige regler.

Gjest Ladytron
Skrevet

Og du skjønner ikke at folk kan kjøre på rødt eller sette fra seg pappbegre på kafedisker? Det du gjør er ulovlig, det du hjelper andre med er å jukse og bryte regler. Helt klare ufravikelige regler.

Hei, er enig med de andre her i at dette er feil (selv om dine hensikter har vært gode). Jeg har inntrykk av at du i stor grad forsøker å tilpasse deg gjeldende normer og regler og at du blir provosert over at andre ikke gjør det. Folk som leverer oppgaver som du har skrevet til dem gjør noe forkastelig, jeg synes ikke du burde gjøre dette til en mulighet for dem.

Gjest Ladytron
Skrevet

Hei, er enig med de andre her i at dette er feil (selv om dine hensikter har vært gode). Jeg har inntrykk av at du i stor grad forsøker å tilpasse deg gjeldende normer og regler og at du blir provosert over at andre ikke gjør det. Folk som leverer oppgaver som du har skrevet til dem gjør noe forkastelig, jeg synes ikke du burde gjøre dette til en mulighet for dem.

Sorry, denne ble plassert et hakk for langt ned. Skulle være svar til Madelenemie.

Gjest marianne p
Skrevet

Hei!

Ja det er veldig sant.

Jeg skriver pr dags dato oppgaver for andre studenter og får betalt, det syns jeg er gøy, ja for skrive gjør jeg jo uansett.

Om alt fra dinosaurer til plankton m.m

Det var noen som tilbød å kjøpe en oppgave og slik har det blitt stadig flere interesserte, jeg skriver også oppgaver man ber om, bare man holder temaet innenfor biologi, og da helst de emnene som interesserer meg.

Det er både oppgaver for videregående og mellomfag.

Mest er det hyggelig for meg :)

Jeg tror dette kan bli en hobby.

Jeg er både sjokkert og skuffet over deg. Det er helt moralskt forkastelig og ulovlig. Enkelte går over lik for å skaffe penger..

Skrevet

Jeg er både sjokkert og skuffet over deg. Det er helt moralskt forkastelig og ulovlig. Enkelte går over lik for å skaffe penger..

Gitt Madelenemies diagnose er det vel mer hensiktsmessig å gi en forklaring på *hvorfor* dette er forkastelig. Madelenemie tenker selv at dette er en hjelp for andre, så det er ingen grunn til å tro at hun "går over lik for å tjene penger".

Gjest Kayia
Skrevet

Hei!

Jeg tror ikke denne mannen fikk jobben pga av papirer, men pga av kontakter, han har gått på spesialskole og har ingen mulighet for å hevde seg i arbeidslivet på mer normale betingelser.

Dessuten er de jeg skriver for flinke, det dreier seg ikke om det, men om dårlig tid, samt at et par skal inn på medisin, og man må vel ikke ha 6 i biologi og kjem og norsk for å bli en god lege?

Hvorfor skulle jeg ikke glede meg over at andre som ikke har en utviklingsforstyrrelse blir leger når jeg selv ikke kan bli det, men har teorien som trengs.

''Hvorfor skulle jeg ikke glede meg over at andre som ikke har en utviklingsforstyrrelse blir leger når jeg selv ikke kan bli det, men har teorien som trengs'' Fordi det er ulovlig.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Hei!

''Dessuten er de jeg skriver for flinke, det dreier seg ikke om det, men om dårlig tid, samt at et par skal inn på medisin, og man må vel ikke ha 6 i biologi og kjem og norsk for å bli en god lege?''

Disse vil sannsynligvis ikke komme seg gjennom medisinstudiet uansett.

De skal ikke bare komme seg inn. De skal komme seg gjennom 6 harde år også.

Gjest Kayia
Skrevet

Hei!

Jeg sender inn artikler, men bare sporadisk blir de trykket i et tidsskrift, aldri i aviser = dagspressen.

I autismeforeningens blad får jeg aldri en artikkel på trykk, men sikkert var jeg kritisk til den vakttårnholdningen de har til oss voksne med autisme så mine innlegg passet ikke inn, ei heller gjør jeg i autismeforeningen, så er utmeldt :)

Jeg gir derfor gladelig ut mine oppgaver, og for hver A og 6er blir jeg glad, for da føler jeg at det har en funksjon fordi noen blir glade.

Du burde forsøke å sende inn til magasiner som omhandler biologi, fauna, flora etc. Kanskje kan en artikkel om sopp sendes til Jakt og fiske foreksempel?

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Vet mannen din dette Madelenemie? Selv om dette er hyggelig arbeid for deg bidrar du til at andre jukser, og det er som du skjønner ikke bra.

''Vet mannen din dette Madelenemie? ''

Hva har han med dette å gjøre?

Gjest Kayia
Skrevet

Hei!

Nei men jeg ville foretrekke at hun var en god psykiater uansett om hun på et tidspunkt hadde litt dårlig tid.

Jeg ville bli lege, kan ikke, så kan jeg hjelpe andre på veien.

Jeg skjønner likevel poenget med det du skriver, tro ikke det, jeg er bare glad for å være til nytte.

''jeg er bare glad for å være til nytte'' Det endrer ikke at det du gjør er ulovlig Madelenemie. Jeg håper du tar opp dette med din mann i kveld.

Gjest sangsol
Skrevet

Hei!

Ja det er veldig sant.

Jeg skriver pr dags dato oppgaver for andre studenter og får betalt, det syns jeg er gøy, ja for skrive gjør jeg jo uansett.

Om alt fra dinosaurer til plankton m.m

Det var noen som tilbød å kjøpe en oppgave og slik har det blitt stadig flere interesserte, jeg skriver også oppgaver man ber om, bare man holder temaet innenfor biologi, og da helst de emnene som interesserer meg.

Det er både oppgaver for videregående og mellomfag.

Mest er det hyggelig for meg :)

Jeg tror dette kan bli en hobby.

Fin hobby det å skrive. Anbefaler sende inn til ulike ukeblader, interesse-klubber og liknende.

Men å skrive for andre studenter er ikke lurt. Det er derimot juks. Tas den studenten for juks, så kan det få store konsekvenser for studiene hans eller hennes. Så vil du hjelpe studentene, så si nei til å skrive oppgaven. Du kan evt være villig til å ha en samtale om temaet med studenten før studenten selv skriver oppgaven.

Gjest Kayia
Skrevet

''Vet mannen din dette Madelenemie? ''

Hva har han med dette å gjøre?

Av to årsaker. Etter min mening angår det begge dersom en av ektefellene velger å gjøre noe som er ulovlig, men her er det kanskje enda viktigere at mannen hennes kan forklare henne alvorligheten i noe vi på dol tydeligvis ikke når fram med.

Skrevet

Hei!

Sender du til illustrert vitenskap? Du må jo være drømmeskribenten deres egentlig.. http://illvit.no/

Men slutt å skrive oppgaver for studenter. Det er juks.

Gjest Kayia
Skrevet

Hei!

Her ser du hvordan dette ville blitt håndtert på NTNU:

http://www.ntnu.no/studier/eksamen/fusk

Madelenemie
Skrevet

Gitt Madelenemies diagnose er det vel mer hensiktsmessig å gi en forklaring på *hvorfor* dette er forkastelig. Madelenemie tenker selv at dette er en hjelp for andre, så det er ingen grunn til å tro at hun "går over lik for å tjene penger".

Hei!

Ja jeg trodde nettopp det, da jeg plutselig fikk penger ble jeg overrasket, jeg tar ikke betalt, det er andre som har i glede betalt uten at jeg har krevd.

Akkurat som jeg nå håper å få en jobb selv om jeg ikke tjener penger på den, det syns jeg er helt i orden for min egen del.

Hvorfor jeg føler sånn har jeg ingen forklaring på.

Takk for at du forstod det sånn som det er.

Madelenemie
Skrevet

''Dessuten er de jeg skriver for flinke, det dreier seg ikke om det, men om dårlig tid, samt at et par skal inn på medisin, og man må vel ikke ha 6 i biologi og kjem og norsk for å bli en god lege?''

Disse vil sannsynligvis ikke komme seg gjennom medisinstudiet uansett.

De skal ikke bare komme seg inn. De skal komme seg gjennom 6 harde år også.

Hei!

Ja og det er jeg sikker på at de klarer, det er nemlig ikke så vanskelig i Norge, mye vanskeligere i eks Ungarn og Polen. Ikke å komme inn men å komme videre altså.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...